כותרת
> C;
1/1
חדשות

ה"מאבק באבק" בדרך לתביעה ייצוגית

כרמיאלי חדשותפורסם: 06.10.17 , 12:26ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


תושבי גבעת רם ורמת רבין שמתקשים לחיות בתנאי האבק של הבנייה בשכונה החדשה, רמת נבון, החליטו אחרי שנתיים של שיחות, מכתבים, משא ומתן מול העירייה, להמשיך בתביעה ייצוגית.
שיחה עם כמה מתושבי השכונה, מציינים בפניי שיש חולי אסטמה וגם אחרים שהתחילו לסבול מקשיי נשימה, ילדים ומבוגרים.
אחרים היו רוצים לשבת בגינה ירוקה לנהוג ברכב לא מאובק שחייב לשטוף את השמשות לפני כל נסיעה, הם מזכירים לי שדודי השמש עובדים ללא הפסקה מכוון שהקולטים מאובקים, מזגנים נסתמים, אבק בעדני החלונות, ברשתות, בתוך הבית, לא עוד הם אומרים זה כבר כמעט שלוש שנים סיוט ועדיין משלמים ארנונה ותשלומים גבוהים יותר, של מים וחשמל בעקבות הבנייה שגורמת לאבק הסמיך להידבק לכל מדרכה, בית גג.
בעקבות העצומה שפורסמה בחודש אוגוסט וזכתה היענות גדולה של תושבים, החליטו השבוע לאסוף כספים ופרסמו יומיים בהם יהיה ייצוג לגביית הכספים, שהתקיים במתנ"ס בגבעת רם. בתמונה - נדב שוורץ  וצחי שטמלר אוספים את הכספים ותושבים איתם. להפתעתם קרוב ל-150 משפחות שילמו ביומיים, בתוך שלוש שעות בלבד, ועדיין מעבירים כספים. הם כבר יודעים שהכספים יישמרו להמשך התהליך אומר לי מיכה אלטר שפרסם את הפוסט על מה שהוא מכנה ניצחון ראשון - השגת הכסף.
בשיחה עם מיכה אלטר שאלתי.
מי מוביל את המהלך?
"כולם מובילים, אין בינינו מנהיג, אין פה שום אינטרס פוליטי ולא משחקי כח, טובת השכונה ובריאות התושבים לנגד עיננו. כל שצריך עכשיו לתביעה קבוצתית זה סקר קרקע על ידי מומחה שיבדוק את רמת האבק והחול ומשם יוכלו לצאת לתביעה במידה והסקר לטובת תושבי השכונה."
כידוע לי, הייתה קיימת ניידת ניטור בגבעה שהראתה שתוצאות האוויר נקי.
"אכן, דבר שנראה מוזר לנוכח הסבל שאנחנו סובלים, לא הסתדר, משיחה עם המומחה, הוסבר לנו שהעירייה דרשה מניידת הניטור בדיקת גזי פחם שנפלטים מרכבים, מה שמסביר את מיקום הניידת".
לשאלתי, מה אתם מבקשים להשיג מהתביעה, השיב מיכה:
"אף אחד לא רוצה להתעשר מהתביעה, אנחנו בסך הכל רוצים שהעבודה באתר תתבצע על פי חוק והמחצבה שממררת את חיינו, תצא משכונת המגורים וזהו!!! פשוט לנשום אוויר נקי ובריאות. אם בעוד עשר שנים אף תושב בגבעה לא יהיה חולה בסרטן או כל מחלה אחרת כתוצאה מבנייה, עשינו את שלנו, זכינו!!!!"
 
 
תגובת העיריה:

עיריית כרמיאל פועלת במסגרת החוק ועושה כל שניתן לצמצם את מטרד האבק. אם וכאשר תתקבל תביעה נגיב בהתאם.
אולי יעניין אותך גם