כותרת
> C;
1/1
חדשות

פעילות שוטפת של צוות השיטור העירוני מוסיפה שקט וביטחון לעיר ולתושביה

כרמיאלי חדשותפורסם: 08.10.17 , 13:33ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


השיטור העירוני, הינו מערך שהוקם על ידי המשרד לביטחון פנים והעירייה בשנת 2011 שמטרתו חיזוק תחושת הביטחון של התושבים ושיפור איכות חייהם.

השיטור הוא כוח הרתעתי ואכיפתי בתחום עבירות איכות חיים, תופעות אלימות והתנהגות אנטי חברתית. 

שיטור עירוני יחד עם מוקד הבטחון, מערך המצלמות, תכנית עיר לא אלימות, אבטחת מוסדות חינוך ותחום הבטיחות, פועלים תחת האגף לבטחון קהילתי בעירייה והעומד בראשו – מיכאל גינקר.

הממונה על תיק הבטחון מ"מ ראש העיר רינה גרינברג.

בהקשר של השיטור העירוני מדובר על 17 פקחים (רכז סיור דודו בטאן), 4 מוקדנים – אחראי משמרת ו-4 מוקדני מצלמות, כאשר הרכב הצוותים ומספרם בשטח הינם דינמיים ומשתנים בהתאם לצרכים.

ההרכב בשגרה כולל פקח + שוטר או לחילופין  פקח + פקח. 

למעט דוחות בגין  עבירות תנועה, אותם רשאים לתת שוטרים בלבד, פקחי השיטור מורשים לתת דוחות במגוון רחב של עבירות איכות סביבה או חיים:  הקמות רעש, השלכת פסולת, שהייה בפארקים בשעות אסורות,  עישון נרגילה  וכן שתיית אלכוהול במרחבים הציבוריים.

לרשות השיטור העירוני עומדות בין 3 -7 ניידות הפועלות על פי צרכים העולים מן השטח ובהתאם לאירועים המתקיימים בעיר.

מטבע הדברים קיים שיתוף פעולה הדוק עם המשטרה, בהיותם חלק ממערך השיטור העירוני. פעילות משותפת זו הנה בסיורים שגרתיים ובמעורבות באירועים שונים כגון קטטות, סכסוכים, אלימות במשפחה, תאונות דרכים ועוד. 

יעדי השיטור העירוני נקבעים על ידי הנהלת העירייה, בשיתוף מפקד התחנה והתכנית האופרטיבית נבנית על ידי מנהל האגף לבטחון קהילתי וקצין השיטור מטעם משטרת כרמיאל.

יש לציין כי מרבית הפקחים אומנו, הוכשרו והוסמכו אף כחובשים מטעם מד"א ונותנים כבדרך שגרה מענה ראשוני לאירועים בהם מעורבים נפגעים. 

הפקחים עוברים הכשרות ירי מתקדמות על בסיס קבוע, אימונים בשיטות קרב שונות, קורסים להכוונת תנועה, סדנאות לתקשורת נכונה עם תושבים ועוד, במגמה לתת מענה מיטבי לאירועים בעלי אופי שונה המתעוררים בשטח. 

בפנייה טלפונית למוקד העירוני האזרח צריך לבחור בשלוחה : אם  מדובר בפניות בנושאים עירוניים ותחזוקתיים שוטפים ( גזם, אשפה, הדברה וכיוצא בזה ) עליו לבחור בשלוחה 1 המובילה למוקד 106 כללי. בנושאים בעלי אופי פלילי / בטחוני / סדר ציבורי / מפגעי רעש, יש להקיש 3 למוקד הבטחון.

לאחרונה קיבל תנופה משמעותית נושא המצלמות העירוניות המהווה כלי עזר רב עוצמה בכל הקשור בעשייה היום יומית של צוותי השיטור.

לדברי מיכאל גינקר המוטו המוביל את יחידת השיטור העירוני הינו: סיוע לתושב העיר במגוון מצבים. כל המטלות השגרתיות הינן חשובות ויש להתנהל על פיהן, יחד עם זאת הסיוע לאזרח מקבל עדיפות ופקחי השיטור  ערוכים תמיד, בעידודו,  להושיט עזרה במקרים בהם אזרחים נקלעים למצוקה  כגון:  גברת מבוגרת המתקשה להחליף פנצ'ר בצמיג הרכב וכו'.

מ"מ ראש העיר רינה גרינברג מחזקת את דברי מיכאל ומדגישה את ייחודיות יחידת השיטור בכרמיאל והתדמית החיובית ביותר שנוצרה במהלך השנים האחרונות כתוצאה מהעשייה המאומצת והיום יומית של חברי הצוות והעומד בראשו. 

 
 
 
אולי יעניין אותך גם