כותרת
> C;
1/1
חדשות

עיריית כרמיאל הכריעה לטובת מכללת בראודה

כרמיאלי חדשותפורסם: 09.10.17 , 12:47ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


לא מעט תגובות כועסות עלו ברשת בעקבות פוסט מדאיג השואל האם נגד עיריית כרמיאל תוגש תביעה של מאה מיליוני שקלים בעקבות התערבותה של העירייה בסכסוך הקיים בין אורט ישראל למכללת האקדמית בראודה?
מסתבר שהפוסט עורר בהלה מיותרת ושאין פה התערבות של העירייה, עיריית כרמיאל נדרשה לפי פסק דין של בית משפט להחליט ולהכריע וכך פעלה.
 
לא לפני שראש העיר עדי אלדר, מינה צוות מקצועי ועיריית כרמיאל שכרה יועץ, בדקה, אספה חומרים, ישבו עם שני הצדדים ועם עורכי דינם, והגישו את כל התוצאות והמלצותיהם לחברי מועצת עיר, שהבינו שההחלטה שלהם לטובת חלוקת השטח תגדיל את הסיכוי לשמור על השניים בעיר.
 
איך ומתי גורם אחד גדול של "אורט" נהפך לשני ארגונים, "אורט" ישראל והמכללה האקדמית בראודה עם מחלוקת כל כך גדולה ביניהם, ועל מה בעצם הם רבים?
השטח המדובר כולו הוחכר בזמנו לאורט ישראל כשלימים זו ידעה שבכוונתה להקים עליו 2 גופים:  מוסד אקדמי ומוסד טכנולוגי. לאחרונה החליט המל"ג שאסור לגוף אקדמי לפעול תחת רשת כלשהי (אורט במקרה שלנו) ולכן ריחפה סכנה ממשית (שהפכה למיידית) לכך שמכללת בראודה היתה מוצאת את מקומה בסכנת סגירה או בישוב אחר מחוץ לכרמיאל.
במקביל פרץ סכסוך מכוער בין שני הגופים. חלקו ירד לפסים אישיים, שפגע בשניהם ובעיקר בסטודנטים, ושגרר את הגופים לבית משפט.
נעשו שיחות עם שני הצדדים, ניסיונות גישור רשמיים ושאינם רשמיים, ערכאות בבית משפט ועוד. כל אלה לא הביאו לפתרון ולהגמשת עמדות הצדדים עד היום.
לאחר כל אלה, בערכאה האחרונה בבית משפט המחוזי בחיפה נקבע שעל עיריית כרמיאל לקבל החלטה בנידון עד לתאריך 1.10.2017.
לכל אורך התקופה, במיוחד לאחרונה, עתידה של מכללת בראודה בכרמיאל רק הלך ונהיה פחות ברור ופחות מובטח.
מישהו היה חייב להכריע בנדון ומהר.
בית המשפט הבין את זה ולאחר מספר ערכאות ללא הכרעה, העביר את הסמכות לזו שמלווה את התהליך מתחילתו, מכירה אותו ואת הדמויות היטב, לעיריית כרמיאל. זו מינתה יועץ מקצועי וביחד עם צוות שהוקם לטובת העניין גובשה הצעה.
תגובת ראש העיר, עדי אלדר: 
"עיריית כרמיאל בראשותי פעלה לפי החלטת בית המשפט. מיניתי ועדה ובנוסף נשכרו שירותי יועץ מיקצועי שבחן את כל הטענות של הצדדים, ביקר בקמפוס והכין חוות דעת
חברי הוועדה עיינו בחומר הרב שקיבלו מהצדדים וקיימו שימוע אליו הגיעו הצדדים ועורכי דינם, לבסוף המליצה הועדה לחברי מועצת העיר, במסמך סדור ומנומק, על חלוקת השטח כאשר לנגד עינינו עומד האינטרס העירוני לשמר את המכללה האקדמית ובית הספר להנדסאים בעיר.
הנהגה רצינית ואחראית מקבלת החלטות מתוך הבנה מה נכון לעיר ולחזונה ולא מתוך פחדנות ולחצים."

תגובת סגן ראש העיר, רותם ינאי: 
"למדתי את ההצעה שגובשה היטב ועליה הצבענו בישיבת המועצה האחרונה. בוודאי שקיימת הסתברות כלשהי לתביעה, היא קיימת תמיד ובכל נושא, האם בגלל הסתברות נמנע מקבלת החלטות לטובת העיר? מנהיגות נמדדת גם בעת קבלת החלטות קשות, להימנע מהצבעה בנושא כזה משמעותה פגיעה בעתיד מכללת בראודה. בקשה לעכב שוב את ההחלטה היא חסרת תכלית (הרי,כאמור, קיים תהליך עם נסיונות רבים לפתרון שלא צלח), זו בקשה שנובעת מחוסר היכרות עם הנושא ומחוסר אחריות, בקשה כזו תביא לעיכוב של כחצי שנה וכמעט בוודאות לעזיבת מכללת בראודה את כרמיאל.
החלטתי נבעה מתוך האינטרס הציבורי של העיר כרמיאל בלבד.
היו לי שיחות אישיות רבות עם מכללת בראודה ועירבתי אישית את שר החינוך וראש המל"ג, נפתלי בנט, ואת צוותו כדי שיהיה המבוגר האחראי מול שני הגופים.
(אגב, מעורבותו של השר הולידה את התהליך לחיבור מבורך עם אוניברסיטת חיפה ולפתיחת קמפוס אוניברסיטאי בכרמיאל, גם זה יהיה בסכנה במקרה ובראודה תעזוב את העיר). את המכתב שנשלח בשם אורט ישראל, קיבלתי באופן תמוה 9 דקות לאחר תחילת הישיבה ולא יכולתי להתייחס אליו ברצינות, כך גם רוב חברי המועצה.
חשתי שמנסים לאיים ולהפעיל עליי לחץ בצורה לא הוגנת ולא מתקבלת על הדעת, במיוחד אחרי נסיונות גישור, שיחות, מעורבות של המל"ג ושל ביהמ"ש שהעביר את הסמכות לעיריית כרמיאל.
כאמור, מהיכרות עמוקה של החומר ולאחר שלמדתי אותו היטב לקראת ישיבת המועצה, החלטתי לפעול על פי המלצתו של היועץ, יועמ"ש העירייה ולטובת העיר כרמיאל".
 
תגובת סגנית ראש העיר, שולה כהן: 
"מדובר בהחלטה חשובה מאוד לעתיד העיר. היינו צריך למנוע סיטואציה שהמכללה האקדמית תעזוב את כרמיאל.
אני שמחה כי ראש העיר עדי אלדר הוביל יחד עם חברי הועדה את המשבר באופן אחראי, שקול ובמנהיגות."
אולי יעניין אותך גם