כותרת
> C;
1/1
ספורט

נשים בחזית – משה קונינסקי מבקש מאיתנו לעזור ולהצביע למורן סמואל

כרמיאלי ספורטפורסם: 19.11.17 , 12:14ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


 

נשים בחזית – משה קונינסקי מבקש מאיתנו לעזור ולהצביע למורן סמואל

יש בידכם את היכולת להצביע ולהשפיע , מי תקבל את פרס נשים בחזית 2017 בספורט? באתר סלונה.

בין המועמדות לפרס נשים בחזית בטקס של סלונה.

נמצאת מורן סמואל- כרמיאלית לשעבר, בתם של  יהודית ואברהם סמואל.

מורן נולדה בשנת 1982 בכרמיאל וגדלה בעירנו,באגודת נירוסופט, שיחקה כ- 7 שנים

מקטסל ועד לבוגרות בתקופת כהונתו של קונינסקי כיו"ר של נירוסופט.

בשרותה הצבאי הייתה ספורטאית מצטיינת ואף שיחקה בנבחרת ישראל במשחקי גביע אירופה.

בגיל 24 מצאה את עצמה מתמודדת עם כסא גלגלים, משותקת חלקית מהחזה ומטה.

מורן כבר אמרה שכסא הגלגלים לא מגדיר אותה, רק הדרך שלה להתנייד.

 

משה קונינסקי מכיר את מורן ואת סיפור חייה ושיתף אותנו בפוסט.

 "מורן לא רק ספורטאית מעוטרת ,היא לא רק אישה ראויה, היא לא רק אלופה ,היא לא רק חברה טובה . את תרומתה לקהילה ולחברה של מורן לא רבים יודעים ולכן יותר מכל מורן הכי ראויה והכי מתאימה להגדרה "אישה בחזית ", היא מלאת נחישות לצד חמלה וצניעות , חדורה באמביציה לכבוש פסגות אך שקולה ואינטליגנטית,מלאה באהבה לסביבתה , מורן היא השגרירה של כולנו ! בהרצאותיה מציינת תמיד מורן כי אצלה הלב הוא בצורת כדורסל בשל אהבתה למשחק אותה רכשה בכרמיאל אך אני גם יודע שבאחד מחדרי הלב של מורן שוכנת לעד העיר כרמיאל ולכן אני מבקש מכם הצביעו וחזקו את מורן כי היא משלנו והיא ראויה".

 

 לצד תמונתה של מורן באתר סלונה, נכתב:

"ספורטאית פאראולימפית, אלופת העולם ב-2015 ובעלת מדליית ארד פאראולימפית באולימפיאדת ריו דה ז'נרו 2016 בחתירה. סמואל היא שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל לשעבר. בשנת 2006 סבלה מהתפרצות של בעיה מולדת בעמוד השדרה, והפכה משותקת בפלג גופה התחתון. לאחר תקופת שיקום השלימה את לימודיה האקדמיים, ופעלה ביחד עם התאחדות ספורט הנכים להקמתה מחדש של נבחרת הנשים בכדורסל כיסאות גלגלים. ב-2011 הגיעה עם הנבחרת לאליפות אירופה, ובמקביל הצטרפה גם כשחקנית נבחרת הגברים בבית הלוחם בתל אביב, איתה שיחקה במשחקי גביע אירופה. במסגרת פעילותה בספורט הנכים החלה ב-2010 להתאמן בענף החתירה, וייצגה את ישראל כחותרת באולימפיאדת הנכים של לונדון לשנת 2012, שם סיימה במקום החמישי. בשנת 2013 יצגה את ישראל באליפות אירופה בכדורסל כיסאות גלגלים. בתחרות זו נבחרה לאחת מחמש השחקניות הטובות באירופה, תחת הכותרת "All Star Team". באוגוסט 2015 זכתה במדליית הזהב באליפות העולם בחתירה שנערכה בצרפת, שנה שבה זכתה גם בתואר הנחשב "החותרת הפאראלימפית של השנה". באוקטובר 2017 זכתה במדליית כסף באליפות העולם שנערכה בפלורידה. סמואל בוגרת תואר ראשון בלימודי פיזיותרפיה ותואר שני בחינוך והתפתחות בגיל הרך, ועובדת כפיזיותרפיסטית ילדים. משנת 2012 היא שותפה לפרויקט "אתנה" של המועצה הציבורית לקידום ספורט הנשים בישראל, במסגרתו היא מרצה בבתי ספר ואגודות ספורט ברחבי הארץ". 

עוד מהמועמדות לפרס נשים בחזית הן:


עפרה אברמוביץ'- היוזמת, המקימה והמובילה של "מאמאנט" – ליגת האימהות בכדור רשת שמונה מעל 16 אלף שחקניות בארץ ובעולם, והתחילה בכלל כפרויקט אימהות ספורטיבי וחברתי קטן בכפר סבא.

ירדן ג'רבי - ג'ודוקא ישראלית לשעבר, זוכת מדליית הארד באולימפיאדת ריו 2016, אלופת העולם 2016 וסגנית אלופת העולם 2014.


אתנה – פרויקט לאומי לקידום ספורט נשים בישראל.

הזרוע המקצועית של המועצה הציבורית לקידום ספורט הנשים בישראל, בפיקוח משרד התרבות והספורט. אתנה יוצרת הזדמנויות לילדות, נערות ונשים בספורט באמצעות תכניות ייעודיות, ופועלת לחשיפה, שימור וקידום ילדות, נערות ונשים בענפי הספורט השונים, 

חנה מיננקו - אתלטית ישראלית-אוקראינית המצטיינת בקפיצה לרוחק ובקפיצה משולשת. עשרה ימים בלבד לפני אליפות העולם האחרונה באתלטיקה בלונדון, ספגה מיננקו קרע בשריר רגל ימין וחוותה משבר מוראלי, אך כל אלו לא מנעו ממנה מלהשיג את המקום הרביעי בתחרות, ולהעניק הרבה מאוד כבוד לישראל.

 

להצבעה היכנסו לחצו כאן

בין הזוכות בפרס בשנים הקודמות נמנות אילנה דיין, עדי קיסר, סתיו שפיר, קארין אלהרר, מקסין פסברג, רים יונס, נורה נסייר, אורלי בר-לב, טל שניידר, תום יער, נשים עושות שלום, אלונה ברקת. רבות ומצוינות נוספות היו בין המועמדות.

טקס הענקת הפרס יתקיים בסופו של כנס "נשים בחזית" ב-29 בנובמבר, בבית ציוני אמריקה שבתל אביב.