כותרת
> C;
1/1
נדל"ן וכלכלה

עמותת פעמונים - עשה ואל תעשה בסוף השנה האזרחית

כרמיאלי נדל"ן וכלכלהפורסם: 10.12.17 , 17:21ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


עשה ואל תעשה בסוף השנה האזרחית
אנחנו נמצאים בתחילת  השנה האזרחית. בפעמונים מלכ"ר להתנהלות כלכלית נבונה מייעצים  מה כדאי ורצוי לעשות בתקופה זו וממה יש להיזהר ולהימנע מלעשות.
נתחיל דווקא בעצות שלנו בתחום ה"לא תעשה". מכל מקום צצות הפרסומות של "סוף עונה" ו"סוף שנה" ומשדלות אותנו לקנות לפני שיהיה מאוחר. אז איך נעמוד בכל הפיתויים? נבצע הפרדה מוחלטת בין "צריך" ל"רוצה" כשכמובן מילת המפתח כאן היא גם "יכול". אנו ממליצים לקנות בגדים בתכנון מראש ובראייה שנתית ולתקצב את הקניות לפי עונות השנה. נבצע בדיקה עכשיו, בתחילת השנה, מה כבר יש בנמצא ומה עלינו להשלים ונקצה לכך סכום הגיוני שיש ביכולתנו להוציא. מומלץ לרכז את הקנייה למקום אחד גדול וזול מאשר לרכוש בצורה ספורדית ומתמשכת.
כעיקרון , אינינו נגד מבצעים. ההפך – אנו ממליצים לנצל אותם אבל מתריעים להיזהר שלא ינצלו אותנו. הדבר נכון לא רק לביגוד אלא גם לכל קנייה שנעשה בעתיד. היה ומצאנו כי יש צורך לקנות דבר מסוים ואנו רואים אותו בהנחה או במבצע של אחד פלוס אחד וכד' – נוכל ליהנות מחגיגות המבצעים העוטפות אותנו. אולם אם ראינו מבצע (אטרקטיבי ככל שיהיה) ואנו רוכשים את המוצר רק כי "חבל להשאיר על המדף" – נפלנו למלכודת הפיתוי.
אז מה כדאי לעשות בתקופה זו? "הכן רכבך לחורף" זו לא רק המלצה הכרחית ומצילת חיים לעיתים, אלא גם הכיס. טיפול ובדיקות שוטפות של הרכב יכולות למנוע "הפתעות" לא נעימות כשמשהו מתקלקל בו.
מה עוד? סוף השנה האזרחית זמן מצוין לתיאום מס. אלפי שכירים מקבלים בכל שנה אלפי שקלים בהחזרי מס רק כי בדקו ומצאו שמגיע להם. אז אם לדוגמא עבדתם במספר מקומות, או בעבודה חלקית, אם חתמתם אבטלה, או חל שינוי בהרכב המשפחתי במהלך השנה – אתם זכאים להחזר מס. קריטריונים רבים נוספים וסימולטור לחישוב בטרם הגשת פנייתכם ניתן למצוא באתר מס הכנסה. זה המקום להזכיר שלאחרונה עודכן סעיף החזר המס לתרומות כך שכל מי שתרם 180 ₪ ומעלה זכאי לקבל החזר של 35% בתנאי שמוסד התרומה כדוגמת ארגון פעמונים מוכר לצורכי החזר מס.