כותרת
> C;
1/1
תרבות ופנאי

אלפי תלמידי כרמיאל הצליחו לברוח!

כרמיאלי תרבות ופנאיפורסם: 27.12.17 , 11:28ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


כמו בכל שנה בחמשת השנים האחרונות עמותת מבראשית כרמיאל יחד עם המחלקה לתרבות וחינוך ערכי, שנסגרה לאחרונה, בעיריית כרמיאל בוחרת נושא שנתי שבו כל בתי הספר בעיר שותפים אליו. בשנה שעברה הנושא השנתי היה יובל לשחרור ירושלים ולכן כל תלמידי כרמיאל עלו לירושלים וכן התקיימו פעילויות חינוכיות בבתי הספר וכן חידון עירוני.
השנה הנושא השנתי הוא 70 שנה להקמת מדינת ישראל. בבתי הספר ובקהילה יתקיימו פעילויות שונות בארגון של מבראשית כרמיאל וכן חידון עירוני שיתקיים בהמשך השנה. גולת הכותרת של הפעילות השנה הוא "סודות המדינה" מתחם נייד ענק של חדר בריחה. המתחם בנוי כחדר בריחה עם 7 חללים שונים, כל חלל מציין עליה שונה לארץ ישראל. המטרה הינה לחבר את התלמידים לציונות, לערכים ולמדינת ישראל. המטרה היא שכל ילד יבין שהוא חלק מהסיפור של מדינת ישראל והעתיד תלוי בו. כל תלמיד מקבל דמות של עולה חדש שהגיע לארץ ב130 שנה האחרונות. זה יכול להיות עולה מתימן בעליית אעלה בתמר ב1882 או עולה מרוסיה שעלתה בעלייה השלישית, או עולה ממרוקו בשנות ה60 או מצרפת שעלה לפני שנה. יחד עם הדמויות שהתלמידים קיבלו הם עברו בין חללים שונים והיו צריכים לעבוד בצוות ולהצליח במשימות ע"מ שיוכלו צאת מהחדר ולגלות את סודות המדינה. הפרויקט הינו פרוייקט שמושקע בו כסף רב והשקעה של חשיבה על כל הפרטים הקטנים. במבראשית כרמיאל כבר עובדים יותר מחצי שנה על התכנון והבנייה שלו. המתחם מגיע על גבי משאית ומורכב במקום. בניית חדר הבריחה הנייד התחיל בתור חיפוש אחר בניית פעילות חוויה מיוחדת לתלמידי כרמיאל  לציון 70 שנות מדינה ומכאן הפרויקט גדל לפרויקט ארצי שעתיד לעבור השנה בעשרות בתי ספר וקהילות בכל הארץ מקרית שמונה ועד בדרום. כל הפרוייקט מנוהל ע"י צוות מבראשית כרמיאל מהעיר וכן העובדים תושבי כרמיאל.
התלמידים שהגיעו מבתי הספר השונים בעיר מכל הגילאים נהנו מאוד וכן המורים ציינו את ההשקעה הגדולה והמקוריות של הפעילות.
הפעילות פעלה בחסותו של סגן ראש העיר, רותם ינאי שהיה אחראי על המחלקה לתרבות וחינוך ערכי  לפני שראש העיר נטל את סמכויותיו  והפסיק את הפעילות של המחלקה שתרמה באופן משמעותי לתושבי כרמיאל בשנים האחרונות רק בגלל שינאי הצביע לצו מצפונו והתנגד לתקציב.
ינאי, סגן ראש העיר כתב על הפרויקט:
זהו פרויקט חינוכי ממדרגה ראשונה שמחבר בין התלמידים למדינה, בין קהילות שונות ומחזק את הזהות היהודית בקרב כל התושבים. אני מודה ומלא הערכה לכל אלו שבנו ושהפעילו את חדר הבריחה והשקיעו ימים כלילות כדי שלילדים של כולנו תהיה הזכות לרכוש ערכים כמו: אחריות, מנהיגות, דרך ארץ, רעות וסבלנות, ולהיות מחוברים לסיפור הישראלי השלם והיפה. אני שמח שהייתה לי הזכות להוביל את הפרויקט הזה יחד עם כל הפרויקטים האחרים. חבל שראש העיר החליט לעשות פוליטיקה על גב הציבור הרחב שנהנה מהפרויקטים שלנו כל השנים, ועצר את התקציבים והפרויקטים. אני ממשיך לפעול בכל כוחותיי ומשאביי למען כרמיאל ואני בטוח שבקרוב נוכל לחזור ביתר שאת ובעוצמה גדולה יותר עם פרויקטים ויוזמות נוספות לטובת כלל תושבי כרמיאל.