כותרת
> C;
1/1
אופנה, סטיילינג ואיפור

מי אמר שחדש זה הכי שווה ומלא סטייל??

כרמיאלי אופנה, סטיילינג ואיפורפורסם: 02.01.18 , 12:46ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


זבל ואוצרות
פתגם אמריקאי גאוני אומר ש"הזבל של האחד הוא האוצר של האחר".
במדינה של מהגרים אשר הגיעו מ-4  כנפות תבל, יש לנו אוכלוסייה הטרוגנית בעלת סגנונות לבוש ייחודיים לכל עדה. האופנה הדינמית בעולם מחדשת את ארון הבגדים בכל עונה ונוצר מצב שאנשים זורקים בגדים אותנטיים במצב מצוין ואפילו חדש-דנדש עם טיקטים. לפני פסח חנויות הבגדים ליד שניה מתפוצצות מעודף בגדים וזה זמן מושלם למצוא בגדי יד שניה ייחודיים.
איכות הסביבה
האפקט האקולוגי הרסני. בגדי כותנה עוד ניתן למחזר אבל רק את אלה העשויים 100% כותנה. הבגדים הסינטטיים אינם מתכלים כלל, ככה שגם אם מקפידים על מיחזור של בגדים, עדיין נערמות כמויות עצומות של בגדים שפוגעים בכדור הארץ. ככל שנמנע מלזרוק בגדים טובים ונלמד לחדש בגדים ישנים ולהעביר הלאה לשימוש חוזר בגדים יד שניה, נשפר את איכות הסביבה.
הסיפור ההיסטורי
אני פוגשת הרבה נשים שנחרדות ללבוש בגד יד שניה מעצם המחשבה מי לבש אותו קודם. לנשים הללו אני עורכת הכרות עם המכבסה שכונתית. בגד יד שניה שעבר כביסה/ניקוי יבש לא נושא על עצמו שאריות מהאדם הקודם שלבש אותו! הרבה פחות בטוח להשתמש בטסטר האודמים שבחנויות הפארמים ולנעול נעליים שעשרות נשים מדדו בחנות.
הישראלים סוחבים על גבם "טראומה" משנות הצנע ועד לשנות ה - 80, בהם הבגדים היו עוברים מהאח הגדול לבא אחריו והצורך בפרטי לבוש מתעתע בנו כצורך שאין לוותר עליו.
אז נכון שלא כ"כ נעים ללבוש את המעיל הבלוי שהאח הגדול "חרש" עליו, אבל ללבוש בגד עם היסטוריה מאחוריו, זה כבר סיפור אחר.
האופנה היום נוגעת באלמנטים רחבים מתקופות שונות בעבר ובגדים של פעם ניתנים ללבישה גם היום ויותר מכך, הם נחשבים לשיא הסטייל ואין דבר יותר מרגש מללבוש את שמלת הכלה של הסבתא רבא. גם אם יש צורך בתיקונים/שינויים קלים, עדיין השמלה עוטפת את הכלה כאילו הסבתא רבא בעצמה מחבקת את הכלה בדרכה לחופתה.
ייחודיות
המעניין ביותר בעיניי בפרטי לבוש יד שנייה הוא המקוריות. אין כאן מידות, אין צבעים ואין חנות נוספת בכל העולם עם הפריט לבוש הזה.
אם יש דבר שאני סולדת ממנו, זה אפקט העד. אין ספק שהאדם הוא יצור חברתי אבל הוא בהחלט לא רובוט, וכל בגד, גם אם מדובר בפריט תואם לחלוטין לפריט שהשכנה בבניין לובשת, ניתן לשדרוג ע"י אקססורייז ייחודי והוספת פרטי לבוש מקוריים.
כסף
מה שמדליק את צרכני היד שניה הוא המחיר, וזה מובן בהחלט! פרטי לבוש יד שניה מתחילים מהמחיר (ההזוי!) של 2 שקלים בביגודיות העממיות ויכולים להגיע ל800 שקלים בבוטיקים יוקרתיים (תלוי בנדירות, באותנטיות, במותג ובמצב הבגד).
סיפור מהשטח: לפני שנתיים קניתי שמלה (במצב חדש) של קלווין קליין ב - 8 שקלים!
לפני הקניה
עדיין, כשקונים בגדים יד שניה חשוב לבדוק כמה דברים.
מצב הבגד - בדקו שהבגד במצב טוב, בלי כתמים, קרעים, חורים או כדוריות בד שמאותתות על בלאי במרקם הבגד, שהרוכסן תקין והכפתורים קיימים במלואם, למרות שאפשר ואפילו מומלץ להחליף ולשדרג את הבגד ע"י כפתורים מגניבים.
מידות - בהחלט יש מצב שלא תמצאו פריט במידה שלכן מכיוון שהפריטים כאן הם יחידים מסוגם. תתנחמו בעובדה שכאשר תמצאו את הפריט שלכן, תדעו שלאף אחת בעולם אין אותו.
מדידות - קחו בחשבון שברוב חנויות הבגדים ליד שניה אין תאי מדידה מסודרים. כדאי לבוא לפני עם בגד צמוד שנוח להוריד או ללבוש מעליו ועדיין לראות טוב את קווי מתאר הגוף.
סבלנות - חשוב להגיע בראש שקט, עם הרבה סבלנות וראש פתוח. יש הרבה פריטים שיראו לנו כ"ג'אנק" אבל יהיו שימושיים לאחרת.
כלל ברזל - לעולם, אבל לעולם אל תקנו בגד שאינכן בטוחות ב100% שתלבשו! אם לא מצאתן, אל תתפשרו. פשוט תחזרו יום למחרת וכבר תמצאו פריטים חדשים.
בירורים - מומלץ להתקשר מראש לברר ולברר את שעות הפתיחה ואת תנאי התשלום.
אז מי מפחד מיד שניה???
החנויות בכרמיאל:
פתחון לב - לבונה 1 049985661
הביגודית של ויצו - שריג 20 049985993
השוק העירוני - צמוד לרחוב הכבאי 049883282
משומשהו - פארק תעשייה משגב (תרדיון) 049990560
קניה נעימה!

 
צילום ועיבוד תמונה: אייל בן יעקב
סטיילינג ועיצוב שיער: סתיו מונסקי
איפור: מורן בנש

דוגמנית: קארינה סימנובסקי

לפייסבוק של מורן

לאתר של מורן 
א
ו חייגו 
072-3925393