כותרת
> C;
1/1
לימודים

המקצועות של העתיד - מה כדאי לכם ללמוד?

כרמיאלי לימודיםפורסם: 25.02.18 , 12:27ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


שוק העבודה המודרני משתנה ומתפתח בקצב מהיר אך יש מספר מקצועות שאפשר להצביע עליהם כבעלי פוטנציאל גבוה. החל מתחום המחשבים, דרך הבריאות ועד החינוך: הנה כמה מסלולי ההכשרה שכדאי לכם להכיר
צעירים מאז ומעולם חיפשו את הדרך הטובה ביותר להצטרף לשוק העבודה ולהבטיח לעצמם מקצוע מתגמל ומספק. הבעיה היא שבעידן המודרני של המאה ה-21, קשה לנבא מה יוליד יום ועוד יותר מסובך לדעת איך ייראה שוק העבודה בשנים הקרובות.
מצד שני, יש בהחלט כמה מקצועות בעלי פוטנציאל גבוה ואותם ניתן ללמוד במסלולי הכשרה ייעודיים. כל מה שצריך לעשות הוא להכיר את המאפיינים שלהם ולהתייחס לשיקולים אישיים.

מחשבים: בין ההנדסה והעיצוב

כל מי שמכיר קצת את שוק העבודה יודע להמליץ על תחום המחשבים כמשהו ששווה ללמוד לעומק. בתוך התחום רצוי להתמקד בלימודי תכנות או הנדסת מחשבים, כי בסופו של דבר אלו המקצועות שניזונים מהתלות שלנו בטכנולוגיה. כל עוד אין צפי לכך שהתלות הזו תסתיים, בעלי ההכשרה המתאימה בענף המחשבים ימשיכו ליהנות מתנאים טובים ושכר מעולה.
במקביל, ניתן לקחת את תחום המחשבים גם לכיוונים אמנותיים יותר ולהתמקד בעיצוב גרפי. התפקיד של מעצב גרפי יהיה מבוקש בעתיד כי הוא מעורב לא רק בעיצוב ואפיון אתרי אינטרנט, אלא גם בעוד שורה ארוכה של כלים טכנולוגיים. בנוסף, ניתן ללמוד תקשורת חזותית על מנת לפתח כישורים של עיצוב גרפי ולהציע שורה ארוכה של שירותים עבור המעסיקים.

בריאות: העתיד נמצא בסיעוד

תוחלת החיים עולה בקצב מדהים ועמה הביקוש לשירותי סיעוד. צעירים שאוהבים לעזור, רוצים להשתלב בענף הבריאות ומעוניינים להשפיע על אחרים מוזמנים לעשות תואר ראשון בסיעוד ולאחר מכן להמשיך להכשרה מעשית. לימודי סיעוד מעניקים סיפוק אדיר והצפי הוא לעלייה של מאות אחוזים בביקוש לאנשים בעלי רקע מתאים.
באופן כללי, ענף הבריאות כולו סובל ממחסור בעובדים מקצועיים. אמנם לא כולם רוצים להשקיע את הזמן בלימודי רפואה, אך יש תתי-תחומים לא פחות מבוקשים ומתגמלים ועל קצה המזלג ניתן להזכיר מלבד סיעוד גם פיזיותרפיה, דיאטנות ומקצועות פרא-רפואיים אחרים.

חינוך: כולם צריכים מורים טובים יותר

דווקא ענף מסורתי כמו חינוך מתגלה כמשהו שכדאי ללמוד אם רוצים להבטיח עבודה קבועה בשוק המודרני. הנחת המוצא היא שכולם צריכים מורים טובים יותר, אך מצד שני יש רק בודדים שמסוגלים לספק לכך מענה. הפתרון הוא ללמוד חינוך מהיסוד ולהפוך כישורים כמו סקרנות גבוהה, עניין אישי ותקשורת בינאישית לקריירה מאתגרת.
בסופו של דבר, הכי כדאי ללמוד מקצוע שאוהבים ובמידת הצורך לבצע התאמות בעתיד עם לימודי תעודה בנושאים ספציפיים. אפשר כמובן להתרשם מהשינויים שעוברים על שוק העבודה, אך ללא עניין אישי יהיה קשה מאוד לעבור את הלימודים בהצלחה.