כותרת
> C;
1/1
חדשות

משטרת ישראל חושפת פרשת גביית חובות באמצעות סחיטה בכוח בצפון

כרמיאלי חדשותפורסם: 01.03.18 , 10:50ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


משטרת ישראל חושפת פרשת גביית חובות באמצעות סחיטה בכוח והטלת אימה על קורבנות ברחבי הצפון תוך כדי ביצוע ירי לעברם ופגיעה ביקיריהם. 
 
הבוקר, פרקליטות מחוז צפון תגיש כתב אישום חמור ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד שני נאשמים: אחמד מחג'אנה בן 40 המכונה "חמודי חרירי" ודיאב קבהא בן 25, שניהם תושבי אום אל פאחם, בבית המשפט המחוזי בנצרת.
 
במשטרת ישראל התקבלה תלונה מבעלים של חנויות בגדים בנצרת לפיה הוא נסחט ע"י גבר המזדהה בשם "חמודי חרירי" ואף בוצע ירי לעבר החנויות שלו בנצרת מאופנוע חולף כאשר אזרחים תמימים נמצאים סמוך אליהן וזאת במטרה לגרום לו לשלם להם חוב שהיה חייב לצד שלישי.
 
הנאשם אחמד נהג להתקשר לקורבן להציג את עצמו בשם "חמודי חררי" ולאיים עליו כי יפגע בו ובקרובים שלו: 
"אחלה מתנת חתונה תקבל... מבטיח לך יודעים איפה החתונה שלך צפה הפתעות יא מנייק".
 
"לך תבקר את החנויות שלך עוד לא ראית כלום".
 
לאחר ביצוע ירי לעבר אחת החנויות של הקורבן איים עליו הנאשם אחמד "זאת רק ההתחלה ואביך הוא הבא בתור". בהמשך, לאחר ירי נוסף לעבר חנות אחרת בבעלות הנאשם התקשר הנאשם אחמד ואיים על הקורבן: "בפעם הבאה זה יהיה בגוף שלך".
 
חוקרי המשטרה מיד פתחו בחקירה סמויה שכונתה בשם הקוד "פרשיית החייטים". במסגרתה הסתבר לצוות החוקרים כי הנאשמים הטילו את אימתם על בעלי עסקים שונים ברחבי הצפון באמצעות איומים וביצוע ירי, תוך כדי שהם סוחטים את הקורבנות לשלם להם כספים. החוקרים הצליחו לאתר קורבנות שחששו להתלונן במשטרה
 
באחד המקרים החוקרים הגיעו לקורבן בעל מגרש לסחר במכוניות שאלמונים פרצו לו לבית העסק וגנבו ממנו פנקסי שיקים שהגיעו לידי הנאשם אחמד. 
 
הנאשם אחמד הגיע לביתו של הקורבן והודיע לו כי הוא חייב כספים בשווי של 360,000 ₪ ואם לא ישלם אותם "יהיה משהוא לא בסדר" כל טענותיו של הקורבן כי אינו חייב כסף לאף אחד וכי מדובר בשיקים גנובים לא עזרו והנאשם אחמד המשיך לאיים עליו. 
 
בתאריך 13.1.18 נורו יריות לעבר ביתו של הקורבן ואחת מבני המשפחה שהייתה בתוך הבית נחבלה, הקורבן הזמין את המשטרה לביתו ובעוד השוטרים נמצאים בתוך הבית התקשר הנאשם אחמד לקורבן ואמר לו: "אנחנו יודעים שהמשטרה אצלך בבית ואנחנו רואים את זה"  הנאשם אחמד המשיך לאיים על הקורבן במקרים שונים: 
"אנחנו נהרוג אותך". 
 
"יש לך 8 שעות להביא את הכסף ואם לא מביא את הכסף יביא לך את הבן בקרטון".
 
"תראה דברים שלא ראית בחיים שלך וזה בקטנה מה שעשינו לך".
 
לאחר חקירה מקצועית ומהירה במשך חודשיים, בליווי פרקליטות מחוז צפון, הבוקר יוגש כנגד שני הנאשמים בקשה למעצרם עד תום ההליכים וכתב אישום חמור המכיל 5 אישומים שונים בגין סחיטה באיומים בחלקם גם בגין סחיטה בכוח, ירי לעבר בית מגורים, הטרדת עד ושיבוש מהלכי משפט. 
 
יש להדגיש כי במסגרת החקירה, חשפו החוקרים קורבן נוסף שנסחט ע"י הנאשם ראסם זועבי תושב כפר סולם בן 40. במקרה זה הנאשם אף איים על בעל החוב המקורי שיבטל את פנייתו לעו"ד אליו פנה במטרה לגבות את הכסף מהקורבן. גם נגדו פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום בגין סחיטה באיומים ובקשה למעצר עד תום הליכים  בתאריך 19.2.18 בבית המשפט המחוזי בנצרת.
 
משטרת ישראל קוראת לכל אזרח שנפל קורבן לעבירה המלווה בבקשת כופר לא להיכנע לסחיטה ולהודיע מיד למשטרה! הנסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים מלמד כי התשלום אינו מבטיח דבר ומעודד, לא אחת, את העבריינים להעמיק את הסחיטה וכן להמשיך ולבצע את זממם כלפי אותו קורבן וקורבנות נוספים. 
 
המשטרה תמשיך ותאבק בתופעה בנחישות במטרה להביא לחשיפה, חקירה ומיצוי הדין עם העבריינים.
 
אולי יעניין אותך גם