כותרת
> C;
1/1
חוק ומשפט

הצילו! הדייר מסרב לפנות את הדירה שהשכרנו לו

כרמיאלי חוק ומשפטפורסם: 13.03.18 , 09:26ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


חשבנו שהיינו כל כך חכמים וכל כך זהירים כאשר ערכנו את הסכם השכירות, לקחנו פרטים על מקומות העבודה של השוכרים, על הרכבים שלהם, החתמנו ערבים , לקחנו שטר בטחון, ואפילו הכנסנו סעיף שאם הם לא יוצאים בגמר השכירות, ננתק להם מים וחשמל ונחליף מנעולים.
 
אז איך הגענו למצב, שהדיירים שלנו נשארו בדירה, ואנחנו חסרי אונים?
 
אז אנחנו לא חסרי אונים!
 
המחוקק הבין, ששוכרים מפרי חוזים, מרובים המה, ולפיכך יוחד סדר דין לטיפול בשוכרים סוררים אלה, סדר דין המקצר את ההליכים, לפינוי דייר סורר מדירה מושכרת.
 
כמובן שתמיד הטיפול היעיל ביותר, הינו מניעה, אז תנקטו בכל אמצעי זהירות אפשרי למנוע מצב זה, לרבות חיפוש בגוגל את שם השוכר. פעמים רבות שוכר המסרב לצאת מן המושכר, הינו כבר בעל נסיון ועבר מתועד בפסקי דין בנושא פינוי מושכר.
 
אני מציעה לתעד את כל התקשורת מול הדייר, גם אם אתם בשלב שהכל מתנהל על מי מנוחות וללא הפרות. כתבו מיילים ווואטסאפים המסכמים את שיחותיכם, הקליטו את השיחות. תיעוד זה יהא לעזר רב לבית המשפט בבואו לבחון את מצב הדברים ולנסות להגיע לחקר האמת.
 
סדר הדין לענין פינוי מושכר, הינו סדר דין מהיר במיוחד, הקוצב זמנים קצרים להגשת כתבי הטענות, מועדי דיונים ומתן פסק הדין.
 
סדר הדין מכוון לסיים את כל ההליך בדיון יחיד, אולם בדרך כלל, גם אם מתקיימים מספר דיונים, הם יקבעו בהפרש של ימים או שבועות מועטים, מכיון שבית המשפט מבין שבמקרים הללו, כל יום נוסף הוא כסף.
 
לצערנו, מתן פסק הדין אינו סוף פסוק, ובדרך כל ידרש המשכיר להפעיל קבלן הוצאה לפועל לביצוע הפינוי במסגרת תיק הוצל"פ שיפתח לביצוע פסק הדין של הפינוי. כדאי להיעזר בקבלן בעל נסיון בביצוע פינויים, מכיון שבפינוי הפרוצדורה הינה מעט סבוכה, וקריטית, וטעויות עלולות להביא לדחיית מועד הפינוי.
 
אז גם אם נתקלתם בדייר המסרב להתפנות, אל ייאוש! תביעה לפינוי מושכר תוציא את האמת לאור ואת הדייר מן הדירה .

לאתר של עו"ד מירי וינברגר>>