כותרת
> C;
1/1
תרבות ופנאי

5 דרכים להירגע אחרי יום ארוך בעבודה

כרמיאלי תרבות ופנאיפורסם: 23.03.18 , 11:22ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


בחירה נכונה של דרך להירגע יכולה לשפר את איכות החיים שלכם גם אחרי יום עבודה ארוך במשרד. החל ממוזיקה, דרך אימון כושר ועד ארוחת ערב – הנה כמה הצעות ששווה לקחת בחשבון


לפי נתונים שפורסמו בחודש ספטמבר 2017, עובדים בישראל נמצאים במשרד כ-2,000 שעות שנתיות בממוצע וכ-40 שעות בשבוע. הממוצע בלונדון לשם השוואה הוא 1,740 שעות עבודה בשנה, בניו יורק כ-1,800 שעות עבודה ובפריז רק 1,600 שעות. בנוסף, מדד איכות החיים של ה-OECD משנת 2015 תומך בממצאים האלה ומציב את ישראל כאחת המדינות שבהן עובדים הכי הרבה שעות במערב.
אבל למזלנו גם ימי עבודה ארוכים ומתסכלים מגיעים בסופו של דבר לסיומם. השאלה היחידה שנשארת פתוחה אחרי ימים כאלה היא איך נרגעים ומה עושים כדי לרענן את השגרה. הנה כמה הצעות:

1. האזנה למוזיקה

כל אחד יכול לבחור להירגע בצורה מעט שונה, אבל אין מישהו שיסרב להאזנה למוזיקה. אתם יכולים לבחור האם להאזין למוזיקה באוזניות ולהתנקות לכמה שעות מכל רעשי הרקע, לנגן ברחבי הבית אלבום שאתם ממש אוהבים או לנצל את ההזדמנות כדי להיחשף לז'אנרים חדשים. כיום יש גם אמצעים טכנולוגיים חדשים להאזנה למוזיקה מכל רחבי העולם בלחיצת כפתור בלבד, כמו למשל שירותי סטרימינג פופולאריים ואתרי אינטרנט ייעודיים.
בניגוד למה שנהוג לחשוב, הפריבילגיה להאזין למוזיקה אחרי יום עבודה ארוך היא לא רק של צעירים. מבוגרים בכל הגילאים יכולים להחליט שהם משלבים את המוזיקה בשגרה השוחקת ורק לבחור את הדרך שמתאימה להם. כמו כן, יכול להיות שבחלק מהזמן גם הילדים ישמחו להצטרף כדי להאזין יחד איתכם למוזיקה שאתם או הם מחבבים במיוחד.

2. קריאת ספר

בשנת 2016 פרסמה הספרייה הלאומית את הנתונים המלאים על הרגלי הקריאה של ישראלים – ומסתבר שיש המון סיבות לאופטימיות. קודם כל, מדי שנה מפורסמים מעל 8,500 ספרים רגילים  ואלקטרוניים וההיצע גדול מכפי שנהוג לחשוב. שנית, הישראלים נאמנים לסוגת הפרוזה הנושאים הנפוצים בספרות המקור בעברית באותה שנה היו קשרים רומנטיים וקשרים משפחתיים.
מהנתונים לעיל אפשר להבין למה קריאת ספר היא פעילות פנאי שכיחה. לזה יש להוסיף את התועלת של קריאת ספרים בהירגעות אחרי יום עבודה ארוך, כי בסופו של דבר אין תחליף ליכולת של המילה הכתובה לסחוף אותנו אחריה למחוזות חדשים וטיולים בכל רחבי העולם.

3. אימון כושר קצר

פעילות גופנית מסייעת למצב רוח חיובי, לערנות, לתחושת סיפוק ולעלייה בהורמונים. היא מפחיתה מצבי רוח שליליים כמו דיכאון וכעס ואחרי יום עבודה ארוך היא גם מסוגלת לשחרר אדרנלין, דופאמין וסרוטונין שעובדים בשיתוף פעולה ויגרמו לכם שיפור מיידי באיכות החיים.
אתם לא באמת צריכים להיות מועמדים למלגת ספורטאי מצטיין בשביל לנצל את היתרונות של אימון כושר קצר אחרי יום עבודה ארוך. עליכם רק למצוא תחום פעילות שאותו אתם מעדיפים, לשמור על שגרה מינימאלית של 2-3 ימי פעילות בשבוע ולשקול גם הזמנת חברים או בני משפחה. אימון כושר קצר בתוך או מחוץ לבית יעזור לכם לישון טוב יותר בלילה ובעיקר ימנע מכם את תחושת הלחץ והמועקה אחרי ימי עבודה מתסכלים.

4. צפייה בטלוויזיה

כל ערב הוא הזדמנות טובה להתיישב על כורסאות טלוויזיה מפנקות ולצפות בסדרה אהובה. מגוון התכנים, הסדרות והסרטים גדול מאי פעם והכל נמצא במרחק של מטר וחצי מהכורסא שלכם. ודאו שהכורסא מעניקה תמיכה לגב התחתון והעליון על מנת למנוע כאבים בעמוד השדרה, השתמשו בריקליינר כדי למתוח את הרגלים קדימה ופנקו את עצמכם עם כרית אורטופדית לתמיכה בצוואר.
כמו כן, כדאי שתרגילו כבר עכשיו את שאר בני המשפחה לכך שאחרי יום עבודה ארוך יש לכם זכות לשלוט באופן מלא בשלט של הטלוויזיה. אפשר לפרגן לילדים עם כמה דקות של תכנים מועדפים לפני שהם הולכים לישון, אבל מאותו רגע והלאה הכל סובב רק סביב הסדרות והסרטים שעושים לכם טוב. אל תקלו ראש בהשפעה של צפייה מבוקרת בטלוויזיה על איכות החיים ואל תרגישו נקיפות מצפון כי גם לכם מותר קצת להתנקות.

5. יציאה לארוחת ערב

אם התקציב מאפשר זאת ולוח הזמנים מסתדר, כדאי לצאת מהבית אחת לכמה זמן ואין דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר ארוחת ערב מפנקת. נסו מסעדות חדשות שאתם לא מכירים, נצלו את ההפסקה מהעבודה כדי להזמין שולחן והתלבשו במיטב מחלצותיכם כדי להרגיש טוב יותר. אתם יכולים לצאת לארוחת ערב עם בני זוג או קבוצת חברים ואפשר גם לשלב אירועים חברתיים מן הסוג הזה לקראת ימי הולדת, ימי נישואין וכן הלאה.
הקפידו לא לדבר על העבודה בזמן הארוחה ומצאו נושאי שיחה נוספים. במידה ואין ברירה כי עבר עליכם יום מיוחד ואתם חייבים לשתף את הפרטנר, הגבילו את השיחה מקסימום עד שתגיע המנה הראשונה וזכרו שהמטרה היא ליצור הפרדה ברורה בין העבודה לחיים האישיים.