כותרת
> C;
1/1
תרבות ופנאי

מועצת הדבש מזמינה לחגוג את חג החנוכה במכוורות ברחבי הארץ

כרמיאלי תרבות ופנאיפורסם: 19.11.18 , 09:45ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: טעימות דבש במכוורת "אופיר" אלון הגליל- אדווה אופיר


הכנת נרות מדונג דבורים, סופגניות דבש, סדנאות יצירה ועוד- חנוכה 2018
 
לכבוד חג החנוכה, מזמינה מועצת הדבש ליהנות מפעילויות במכוורות ברחבי הארץ, הכנת נרות מדונג דבורים, הכנת חנוכיות, טעימת סופגניות עם דבש וסוגי דבש שונים, סדנאות יצירה, תוך התבוננות בכוורת אמתית מפגש עם דבוראים ולמידה על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה הקטנה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מן הצומח.
 
מנכ"ל מועצת הדבש, זאב מידן אומר: "גם בחג החנוכה, פותחות המכוורות ברחבי הארץ את שעריהן לביקור ומזמינות ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה, המשלבת את ערכי חג האורים ואת עולמן הקסום והמתוק של דבורת הדבש.
בדרך חווייתית, ילמדו הילדים, כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת (הפרייה) 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם ואחראית על ייצור המזון לכולנו".
 
מנתוני מועצת הדבש: כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים ב- 120 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 60,000 כוורות מוצבות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.
 
המלצות לביקור במכוורות ברחבי הארץ מהצפון עד הדרום:
 
דבורת התבור- שדמות דבורה
דבורת התבור תקיים פעילות מיוחדת במהלך חג החנוכה בסימן נרות דונג לחנוכייה, מה היה נר המכבים? איזה נרות טבעיים קיימים היום? איך מכינים נרות מדונג דבורים? הילדים ייהנו מסופגניות שוקולד דבש ותה צמחים, בובת הדבורה הענקית תדליק מידי יום חנוכייה ויהיה ניתן להצטלם אתה.
בנוסף, ייהנו המבקרים מסיור מודרך במכון רדיית הדבש, על האופן בו מכינות הדבורים את הדבש, ביקור במצפה הדבורים, סיור באולם גידול אלפי פקעות המשי (היחיד בארץ).
שעות פעילות: 01-10.12.2018. טלפון לתיאום: 04-6769598, 050-5637645

צילום דבורת התבור
 
מכוורת אופיר- אלון הגליל
הדבוראי צביקה אופיר, דור שלישי לחקלאים, מזמין בחג החנוכה ליהנות מהדרכת טעימות דבש
מסוגים ייחודיים הנוצרים מצוף של פרחים שונים ונבדלים בטעמם, צבעם, ריחם והמרקם שלהם. במכוורת אופיר, מציבים את הכוורות בנקודות מרעה שונות על פי אזורי פריחה וסוגי הצמחייה: חרוב, הדרים, שיזף, תלתן ועוד. שעות פעילות: בתיאום מראש. טלפון לתיאום: צביקה- 052-2824644

טעימות דבש במכוורת "אופיר" אלון הגליל- אדווה אופיר
 
 
מכוורת גליל- קיבוץ שמיר
לאורך ימי החג ניתן להגיע למרכז המבקרים, ללמוד על סגולות בריאות הכוורת, ליהנות מטעימות מוצרי הכוורת המשובחים הישר מהמקור, צפייה בסרט הסבר על פעילות הדבורים ומוצרי הכוורת- פרופוליס, מזון מלכות, פולן וכמובן דבש. ניתן לשלב הסבר על מסיק הזיתים המתבצע בימים אלה, וטעימות "ראשון המסיק" המתאפיין בטעמים חזקים ההופכים אותו לאטרקטיבי לכל חובבי ומקצועני שמן הזית.
שעות הפעילות: בין הימים- ראשון-חמישי. טלפון לתיאום: 04-6947826

דבוראי וחלת דבש- אפי שריר

מכוורת הבוסתן- פקיעין
מכוורת הבוסתן החברה במיזם "אוצרות הגליל", נוסדה על ידי ג'מאל חיר בשנת 1977 בכפר פקיעין.
חיר מזמין משפחות וילדים ליהנות משילוב ייחודי בין אירוח כפרי דרוזי בחיק הטבע ופעילויות חינוכיות מגוונות להכרת עולם הדבורה.
בחנוכה תתקיים- סדנה ליצירת נרות מדונג דבורים על פתיל מיוחד וקישוטן עם פייטים צבעוניים וסיכות, כמו כן, קטיף פריות העונה בבוסתן, פיתה דרוזית עם דבש, קליעת סלים, ועוד. שעות פעילות: כל יום. טלפון לתיאום: 052-2477897

פעילות במכוורת פקיעין- צילום מכוורת הבוסתן
 
 מכוורת "פורת" בעין יהב- ערבה תיכונה  
בחנוכה יתקיימו במכוורת 'פורת' שבמושב עין יהב בערבה התיכונה, סיורים מודרכים לגילוי עולמה המופלא של דבורת הדבש והופעה של להקת "בית הבובות".
במרכז המבקרים של המכוורת, מוזיאון בו מוצגים מעולם המדבר והמכוורת, צילומי תקריב מעולם הדבורה, מאות דבורי מתכת מעופפות, כוורות שקופות ובהן דבורים אמתיות עסוקות במלאכת יומן.
ביום שלישי, 4.12, בשעה 20:00- תתקיים במכוורת פורת הופעה של להקת "בית הבובות"
במכירה מוקדמת-  85 שקלים, ביום המופע-  100 שקלים.
שעות פעילות מרכז המבקרים: בתיאום מראש (מינימום 8 אנשים). טלפון לתיאום: 058-5666032
 
מכוורת פורת- נבו אוטולנגי                                            דבוראים עין יהב- דן בלילטי
 
 
"מאחורי הדבש"- כפר חב"ד
בפאתי כפר חב"ד במשק רוגע ושליו, חיה לה משפחת שניאורסון המפורסמת בגודלה. לפרנסתה, הקים אבי המשפחה, ר' משה מכוורת דבורים ולימים גם מרכז מבקרים וילדיו ממשיכים את דרכו.
בחג החנוכה ייהנו הילדים במכוורת "מאחורי הדבש"
ממגוון פעילויות: "מהפרח אל הצנצנת" - הסבר תהליך הפקת הדבש וסגולותיו, פגישה עם הדבוראי וצפייה בעבודתו בכוורת אמתית, צפייה מקרוב במשפחת הדבורים דרך כוורת עשויה מזכוכית, הילדים התחפשו לדבורים, ויבצעו את תפקידי הדבורה במשחק דמוי כוורת ועוד.
שעות פעילות: 4-6.12 טלפון לתיאום: 03-9606367 
 
בית הדבש והדבורה- קיבוץ יד מרדכי   
קיבוץ יד מרדכי מזמין את הקהל הרחב להפנינג חנוכה מתוק כדבש, בסימן שבוע מורשת עם מגוון פעילויות שילמדו את כל המשפחה על אתר מורשת הקרב של יד מרדכי.
במסגרת הפעילות ייהנו המבקרים מפעילות מתוקה בבית הדבש והדבורה, שם ניתן לצפות בעבודת הדבוראי ובחיי הדבורים בכוורת, ללקק דבש טהור ולהכין נרות עשויים דונג דבורים, משחק "המרוץ בזמן" יעבור בין אתרי המורשת של קיבוץ יד מרדכי, טיול פנסים לילי לגירוש החושך, סיור בטרקטור הקיבוצי ועוד.
שעות פעילות: 4-10.12 מרכז הזמנות: 08-6720559, 052-3923104 
 
 
הכנת נרות מדונג- מועצת הדבש
 
מועצת הדבש והדבוראים מאחלים חג חנוכה שמח ומתוק כדבש!
פרטים נוספים באתר מועצת הדבש- www.honey.org.il