במהלך הפרויקט השקיעו התלמידים מחשבה רבה והשתמשו בידע שצברו במסגרת לימודיהם. הם לקחו בחשבון מגוון רב של פרמטרים, שמשפיעים על מרחק התנועה, וביניהם כמובן גודל הבלון, גודל הרכב, החיכוך עם משטח ההסעה ועוד.
במסגרת שיעורי פיסיקה לתלמידי כיתות ח' כתום באורט כרמים בנו התלמידים רכב בלון, אשר אפשר להם ליישם עקרונות פיסיקליים ולהבינם לעומק.
תלמידי הכיתה התחלקו למספר קבוצות וכל קבוצה בנתה במסגרת הפרויקט רכב על פי רצונה ומהחומרים שבחרה, רק ברור היה שהוא אמור להיות קל. אל הרכב חיברו התלמידים בלון, אשר שימש מנוע והיה אמור להסיע אותו. במהלך הפרויקט השקיעו התלמידים מחשבה רבה והשתמשו בידע שצברו במסגרת לימודיהם. הם לקחו בחשבון מגוון רב של פרמטרים, שמשפיעים על מרחק התנועה, וביניהם כמובן גודל הבלון, גודל הרכב, החיכוך עם משטח ההסעה ועוד.
התוצרים היו מרשימים מאוד וניכר שהתלמידים נהנו גם מהבנת חומר הלימוד לעומק, גם משמחת המשחק וגם מחדוות היצירה. עשייה זו אפשרה להם ליישם את החומר הנלמד הלכה למעשה וונתנה להם הזדמנות לראות כיצד תיאוריות פיסיקליות הופכות למציאות.
שיאו של התהליך היה טורניר להסעת רכבי הבלון, כאשר הפרמטר בתחרות היה המרחק הגדול ביותר שאליו הגיע הרכב. הפעלת הרכבים יצרה עניין רב, סקרנות ומעורבות של המשתתפים. המנצחות בסופו של התהליך היו: הדר מרבנט, אור אברהם ושיר גוטמן.
דניאל כרסנטי, המורה לפיסיקה, מתייחס לפרויקט ואומר: "יש הטוענים כי ללמוד פיסיקה זה מאוד קשה, אך אין אני מכיר ילד או ילדה באשר הם, שלא אוהבים לשחק אני גם לא מכיר מבוגר שלא אוהב לשחק, בקיצור כולם אוהבים לשחק. השאלה שעולה היא - כיצד פיסיקה קשורה למשחק? התשובה פשוטה, פיסיקה זה משחק, משחק של האדם בטבע ומדויק יותר, משחק של הטבע באדם. בכיתה ח4, כיתת כתום בבית הספר לקחו את הפיסיקה צעד אחד קדימה ויישמו את הנלמד במשחק".