כותרת
> C;
1/1
חדשות

כנס עסקים משגב יוצא לדרך... ביום שישי הקרוב 7.2.14 - בדרך להיות גדולים: ניהול מותגים – לעסקים קטנים שחושבים כמו גדולים

כרמיאלי חדשותפורסם: 31.01.14 , 13:34ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

בדרך להיות גדולים: ניהול מותגים – לעסקים קטנים שחושבים כמו גדולים

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

 

עסקים רבים מתקשים למצוא לקוחות חדשים, ומתלבטים מהיכן יגיעו אליהם עוד לקוחות. מה את מציעה להם?

לעסקים רבים יש נטיה להקדיש משאבים רבים לגיוס לקוחות חדשים - זה מרגש, זה מלא אדרנלין וזה מקנה תחושה של עשייה, אבל למעשה, קל יותר לגדול עם הלקוחות הקיימים.  חשוב לזכור שכדי להביא לקוח חדש, ועוד יותר מכך – כדי לחנך פלח שוק לצרוך מוצר שאינו צורך, דרושה השקעה לא מבוטלת של משאבים. לקוחות קיימים לעומת זאת הם כבר 'שלנו', אנחנו מנהלים איתם דיאלוג (ברמה כלשהי) ומכירים ואת העדפותיהם. ההשקעה הדרושה כדי לגרום להם להוציא עוד שקל אצלנו, קטנה לאין ערוך מאשר המאמץ בשכנוע לקוח חדש לעשות זאת.
 

אחד הדברים שחסרים אצל עסקים קטנים הוא הזמן לניתוח ולמחשבה. מה אפשר לעשות בתחום הזה? במה להתרכז?

אני חושבת שהשאלה המרכזית שצריך לפצח – גם אם יש מעט מאוד זמן ל'לוקסוס' כזה – היא 'במה הצלחנו? במה נכשלנו? ולמה?'

לא פעם אנחנו משקיעים רבות בתכנון פעילות שיווקית כלשהי, אך שוכחים לנתח את התוצאות. פידבק מהשטח בהחלט יכול להוות  התחלה טובה, אבל לאנשים יש נטייה לקחת מקרה בודד ולהכליל ממנו לכלל הלקוחות. חשוב לשים את האצבע על הסיבות להצלחה ובעיקר על סיבות לכישלון, אם התרחש. כך נדע מה לתקן לקראת הפעילות הבאה. כמה בסיסי – ככה יעיל.

לא מעט עסקים באזור מתקשים לגייס את המשאבים הדרושים כדי להשיג מידע עסקי – מחקרים, קבוצות מיקוד, סקרים... האם אלה כלים ששמורים לגדולים ולעשירים, או שיש דרך גם לקטנים להשיג מידע עסקי איכותי?

נכון, לעסק קטן אין גישה לכלים המחקריים שהזכרת, אבל קשה להאמין כמה קל להשיג מידע עסקי מאמצעים גלויים לחלוטין. הנה כמה מהם:
תצפית – על הלקוחות בנקודות המכירה השונות, כדי להבין כיצד מתקבלת החלטת הקניה
ראיונות – פשוט כמו שזה נשמע: לדבר עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. מדהים כמה מידע יש להם, וכמה קל להשיג אותו.

האינטרנט הוא מקור מידע מעולה להשגת מידע כללי כגון מחקרים ונתונים סטטיסטיים, מהארץ וגם מחו"ל. בנוסף, ניתן להיעזר בכלי מחקר מקוונים ולערוך סקרים משלכם.
 

לא פעם עסקים 'לחוצים' לצאת עם פעילות שיווקית, והלחץ הזה גורם לכישלון. מה הסיבה לכך, מניסיונך?

במשפט אחד – חשוב לסדר את הסלון לפני שמזמינים אורחים. קל מאוד להרים קמפיין פרסומי עתיר מדיה. אבל מה יקרה כאשר הלקוחות יזרמו? לפני שיוזמים פרסום או פעילות שיווקית שמכוונת כלפי חוץ, צריך לשים לב שכל הדברים הקטנים יהיו מוכנים ופתורים: עזרי מכירה, תסריטי שיחה, פריטי תקשורת שיווקית שניתן לשלוח למתעניינים וכן הלאה.

בחברות גדולות מקפידים לצאת לכנסים, השתלמויות, קורסים והדרכות. מהם המקומות מהם מנהל עסק מקומי יכול ללמוד?

שתי 'אקדמיות' מרכזיות מחכות לכולנו: לקוחות ומתחרים.

מתחרה דינמי הוא מתנה – הוא גורם לנו לחשוב ולהתקדם בעצמנו. מבט קבוע על מוצרי המתחרים, על מהלכי השיווק שלהם ועל התקשורת שלהם עם הלקוחות, וכן דיאלוג מתמשך וקבוע עם הלקוחות. וכמובן – כשיש אפשרות, בהחלט אפשר ללמוד ולהיתרם גם מימי עיון, כנסים ומפגשים מקצועיים.


את לילך כרמון ושותפה ל"מאה הימים", חנן ברקאי, ניתן יהיה לפגוש בכנס החורף של עסקימשגב שיתקיים ב-7.2.14 במועדון יובלים. בכנס יפרסו לילך וחנן מודל לתכנון שיווקי שפיתחו במיוחד לעסקים קטנים. באי הכנס יקבלו אבחון שיווקי ראשוני לעסק שלהם, כך שיוכלו לבדוק היכן כדאי להם לרכז את מאמציהם השיווקיים.

 

 

אולי יעניין אותך גם
פיצוץ רכב בכרמיאל - כתוצאה מכך ארבעה פצועים באורח קל.

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

*שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים.*

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

כרמיאל מרכינה ראש, ועצובה

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

פיצוץ רכב בכרמיאל - כתוצאה מכך ארבעה פצועים באורח קל.

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

*שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים.*

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

כרמיאל מרכינה ראש, ועצובה

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

יום עצוב בכרמיאל

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

יום חמישי הקרוב ניפגש ברחבת עיריית כרמיאל לשחרור החטופים

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

רשת "סאלח דבאח ובניו" במבצע חסר תקדים – שלל מוצרים בשקל

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

"אין בעולם מספיק תפילות כדי לעמעם כאב סבוך געגועים"

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

רכבת ישראל תחדש החל מהיום, יום רביעי את שירותי קווי הרכבת לתחנת כרמיאל במתכונת חירום

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.

עיריית כרמיאל מקימה את יחידת הכוננות העירונית.שתחומש בנשקים ארוכים בשיתוף עם משטרת כרמיאל ופיקוד העורף

'מותג' הוא לא רק קוקה-קולה, קסטרו או מיקרוסופט, אלא גם הגם העסק הפרטי והמאוד-מאוד-אישי שאתם מנהלים כאן בגליל. אחד הדברים שכדאי לאמץ בדרך לגידול, הוא חשיבה של מנהל מותג. שוחחתי עם לילך כרמון, מנהלת מותג במקצועה ושותפה ב'מאה הימים' העוסקת בניהול שיווק לעסקים קטנים, וביקשתי ממנה כמה טיפים שימושיים.