כותרת
> C;
1/1
לימודים

בית ספר בונה קהילה בונה עם – פאנל משותף לכרמים ופסגות

כרמיאלי לימודיםפורסם: 25.02.14 , 08:53שם הכותב/ת: מיכל מיכאלי - בית ספר כרמים

בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.

פאנל "בי"ס בונה קהילה בונה עם" נערך באשכול פיס כרמים לציון יום הולדת 50 לעיר כרמיאל ויום הולדת 65 לרשת אורט. אורט, הרשת החינוכית הגדולה בישראל, חברה ב – 30 השנים האחרונות לכרמיאל, בירת הגליל, להמשך המעשה הציוני בגליל.
תלמידי שכבת י"ב מאורט כרמים בשיתוף תלמידי שכבת י"א מאורט פסגות התכנסו יחדיו לציון האירוע החגיגי, שהוא הראשון מבין האירועים הצפויים להיערך בעיר כרמיאל. חברי הפאנל כללו את ראש העיר, עדי אלדר, מנכ"ל אורט, צביקה פלג, מפקחת משרד החינוך, דבורי נגר, המתכללת הרשותית מטעם מנהל חברה ונוער, ד"ר אורלי ירוסלבסקי, ויושבות ראש ועדי הורים, ענת בראונשטיין מכרמים ומגי בן- יהודה מפסגות. בנוסף כיבדו את האירוע בנוכחותם מנהל אזור מטעם אורט, אבי אבירם, מנהל מחלקת החינוך בעיריית כרמיאל, מנחם שיכל, דוברת העירייה, לביאה פישר, מנהלת פסגות, בתיה כץ ומנהל כרמים, יואב קוסן.
בפתיחת האירוע נישאו ברכות חמות, כאשר עיקרי הדברים נסבו סביב השיתוף בתחום החינוך, שמצמיח סביבות למידה מתקדמות, פיתוח סגלי הוראה, מתן מענה לאוכלוסייה מגוונת, חדשנות וקדמה. כל זה למען התלמידים ובמבט רחב יותר למען כרמיאל והמדינה כולה. "אין עם שיכול לבנות את עתידו ללא חינוך, ללא פיתוח יכולות, ללא ערכים וטכנולוגיה", ציין מנכ"ל אורט.
בשאלות לחברי הפאנל התמקדו התלמידים בנושאים מהותיים ובהם הערכת ביה"ס על פי מספר הזכאים לבגרות ולא על פי מעורבות ועשייה חברתית, חשיבות המסע לפולין ומנגד העלויות הגבוהות, אחריות ההורים, דיון בין הקהילה להורים על הזכות והחובה לחנך, היתרונות של ביה"ס כמוסד קהילתי מרכזי והכלים בהם מצטייד תלמיד רשת אורט בחייו הבוגרים.
על השאלות הללו השיבו חברי הפאנל בהתאם לפניית התלמידים.
מנכ"ל אורט התייחס לעניין הערכת ביה"ס ע"י ציוני בגרות ואמר כי נושא הזכאות לבגרות נתפס כעגל הזהב של מנהלי המדיניות. על פי תפיסתו יש לבטל את עניין הזכאות ולתת מקום למדד ערכי. לדבריו, בתי הספר צריכים לקבל תעודות הצטיינות על איכות ותרומה למדינת ישראל. מפקחת משרד החינוך התייחסה אף היא לנושא ודברה על השינויים הדרמטיים שמוביל עתה המשרד. בנוסף לכך ציינה המפקחת כי על פי התוכנית החדשה פעילות חברתית אזרחית במהלך י' י"א ו- י"ב תהווה בסיס לקבלת תעודת בגרות.
ראש העיר התייחס לשאלה בעניין המסע לפולין וציין את ערכו וחשיבותו בחינוך בני הנוער. כיוון שכך, העירייה מושיטה יד לאלו המעוניינים ואין ידם משגת. העזרה ניתנת דרך מחלקת הרווחה. מנכ"ל אורט ציין בעניין זה שרשת אורט לא יכולה לסייע לנזקקים, כיוון שהמשאבים לסיוע מוקצים להאכלת 5000 תלמידים המגיעים רעבים לביה"ס.
באשר לשאלה בעניין אחריות ההורים מול אחריות המורים הדגישה יו"ר ועד הורים כרמים כי בצד האחריות המוטלת על ההורים חייבים המורים לקחת אחריות על דברים רבים בעניינו של התלמיד כיוון שהם מבלים שעות רבות יחד. יו"ר ועד הורים פסגות דברה על הצורך בשיתוף פעולה בין המורים וההורים, כי שיתוף כזה יביא להצלחה של כל התלמידים. גם מפקחת משרד החינוך הדגישה את הצורך בשיתוף וציינה כי דיאלוג מכבד ופתוח בין ההורים והתלמידים יסלול את הדרך להצלחה. "המורים הם אורחים לרגע בחיי הילד והנער, אבל יש להם מקום מרכזי בחייהם".
על הכלים שמעניקה רשת אורט לתלמידיה אמר מנכ"ל אורט שיש שניים עיקריים – ערכים וחוסן כלכלי. בין הערכים מנה צביקה פלג את הנתינה, הסובלנות, אהבת אדם, הקניית המורשת הלאומית ומוסריותו של צה"ל. באשר לחוסן הכלכלי, אורט משקיעה רבות בהקניית ידע בתחום המדעים והטכנולוגיה כי העוצמה הכלכלית של מדינת ישראל מושתתת על כך.
בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.

אולי יעניין אותך גם
רשימת בתי הספר האפקטיבים ביותר לשנת הלימודים תשע"ט

בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.

כרמיאל , בצפון: בתש"פ יתקיימו , לראשונה , אבחונים בסבסוד המשרד, במסגרת התכנית 'מלקויות ללמידה'

בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.

מאמן לחיים

בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.

הורים קובלים על מחסור תקציבי שיפגע במיוחד בילדים אוטיסטים ומיוחדים

בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.

כרמיאל , בצפון : שנת הלימודים תש''ף תתמקד ב 4 עוגנים מרכזיים : פדגוגיה מוטת עתיד , הכלה והשתלבות , חינוך חברתי וערכי וצמצום פערים ושיפור הישגים'

בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.

כרמיאל , בינוי בצפון בתש''ף : כיתות לימוד חדשות בעלות של מיליוני שקלים

בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.

יקנעם ושלומי מתמודדים על פרס החינוך הישובי הארצי.ראמה זכתה בפרס המחוזי

בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.

כרמיאל , בדיון בכנסת : יו'ר ועדת החינוך של הכנסת שיבח את ההובלה של מחוז הצפון לפיילוט

בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.

כרמיאל : חידוש מרכז ההעשרה למחוננים ולמצטיינים – סנונית ראשונה

בתחילתו של האירוע הופיעו תלמידי מגמת תיאטרון כפסלים אנושיים ובמהלכו נשמעו צלילי שירה ומוסיקה של הרכבים מוסיקליים וזמרות משני בתי הספר. האירוע נחתם עם שירת התקווה.