כותרת
> C;
1/1
לימודים

ערב הורים לכיתת מחוננים באורט כרמים

כרמיאלי לימודיםפורסם: 24.03.14 , 13:52ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

ערב הורים של כיתת

ערב הורים של כיתת מחוננים התקיים לאחרונה באורט כרמים בהשתתפות מנחם שיכל, ראש מינהל החינוך, מנחם נדלר, מפקח האגף למחוננים במחוז הצפון, דפנה הרן, מדריכה ומנחת הצוות החינוכי  מטעם משרד החינוך, יואב קוסן, מנהל ביה"ס, אילן פרסטר, מנהל חט"ב, דורית בטאן, מנהלת פדגוגית, צביה בראונשטיין, רכזת השכבה ולילך ינאי, מחנכת ויועצת הכיתה. כמו כן השתתפו התלמידים, ההורים ומורים מקצועיים המלמדים בכיתה זו.
ההתכנסות הייתה בספריית ביה"ס וכללה שני חלקים. בחלק הראשון התלמידים הציגו בפני הוריהם את חווית הלימוד שלהם ובחלק השני עברו התלמידים לפעילות בכיתה וההורים שוחחו עם הצוות החינוכי והאורחים.
בתחילת המפגש ישבה כל משפחה סביב שולחן והבן או הבת הפעילו אותם, כאשר המטרה לתת להורים לשעה קלה תחושה של תלמידים בכיתה זו. ההפעלות התמקדו בשלושה תחומים – מדעים בהנחיית המורה נירית ספיר, שפה בהנחיית המורה ונינה הריס מנדל ואומנות בהנחיית המורה ברוניה זוהר. במדעים הציבו התלמידים שאלת חקר להורים ובעזרת ציוד מעבדה הם היו צריכים להגיע לפתרון שאלת החקר. הילדים עשו זאת בכיף גדול וההורים שיתפו פעולה ונהנו מן החשיפה ללמידה בדרך של חשיבה וחקר. בתחום השפה הציגו התלמידים דיבייט בנושא קיצור שבוע הלימודים לחמישה ימים. הדיבייט הוא ויכוח פורמלי בעל-פה, כאשר שתי קבוצות מציגות עמדות מנוגדות בצורה מנומקת, תוך חשיבה מסודרת והקשבה ביקורתית. ההורים התרשמו מאוד מרמת הוויכוח, מכושר ההבעה ומן היכולת להציג טיעונים בצורה מנומקת ומשכנעת. בתחום האמנות בקשו הילדים מן ההורים לחשוב על חפצים כלשהם ולאחר מכן לצייר ציור סוריאליסטי המכיל את החפצים שציינו. הנאת היצירה ניכרה על פניהם של העושים במלאכה והסיפוק מהתוצאות הרחיב את לבם. לפני סיום חלק זה הוצגה בפני ההורים התוכנית החברתית של הכיתה.
בחלק השני התייחסו ההורים לעובדת השתייכות בנם או בתם לכיתת המחוננים הן מן הפן הלימודי והן מן הפן החברתי. הורים הציגו עמדותיהם והצוות החינוכי הגיב והציג את תפיסת המערכת לגבי דרך הלימוד והמטרות. כך אמרה דפנה, מנחת הכיתה: "אחת המטרות של הכיתה היא להקנות מיומנויות עבודה. ההפריה ההדדית חשובה. לא רצים אחרי החומר, אלא שמים דגש על הבסיס, העומק והלמידה הרלוונטית והמשמעותית. הדגש הוא על הבניית ידע, הילד שותף להבניית הידע הוא לא לומד בצורה של שינון. המסגרת המצומצמת, הרמה האינטלקטואלית, המורים וכל השותפים מסייעים להם לצמוח".
ההורים, מצדם, הביעו מידה רבה של שביעות רצון והערכה. כך לדוגמה התבטאה אחת האימהות ואמרה: "רוצה לומר מילה טובה שמהווה את כל המהות.. אושר. הכיתה מגובשת, עונה על הצרכים. התלמידים מגיעים לבית הספר וטוב להם. הילד לא מרגיש שונה, אלא מרגיש שווה בין שווים. הצוות של המורים מאתגר. תענוג".
לילך, המחנכת והיועצת, התייחסה לערב המהנה באומרה שזו הייתה הזדמנות נהדרת לילדים לחשוף את העשייה שלהם בפני ההורים והצוות החינוכי. "הייתה בכך העצמה של כל תלמיד באופן אישי ושל הכיתה כולה. להורים זו הזדמנות להכיר את הכיתה ואת האינטראקציה כקבוצה וכן להתוודע לתכני הלימוד ודרך הלימוד הייחודית".