כותרת
> C;
1/1
טכנולוגיה ותקשורת

מה זה קריאייטיב ולמה העסק שלכם צריך אותו?

כרמיאלי טכנולוגיה ותקשורתפורסם: 13.01.21 , 18:51ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

קריאייטיב – מילה אחת שיש בה כל כך הרבה. יצירתיות המשליכה על כל כך הרבה תחומים. במקרה של עולם השיווק והפרסום, הקריאייטיב הוא היכולת לקחת מסר שיווקי ולתרגם אותו לשפה שקהל היעד מבין, בדרך יצירתית ומקורית. אנשי הקריאייטיב מאופיינים במוחות אדירים שלא מפסיקים ללמוד ולהתפתח, להכיר היטב את השוק והטרנדים הקיימים ולמצוא כל הזמן דרכים להתבלט ולהתבדל.

בנוסף לכך, חלק מכל נושא הקריאייטיב הוא לחשוב על הטיימינג הנכון והפלטפורמה המתאימה לקהל היעד המדובר ויותר מכך, למסר אותו מעוניינים להעביר. בעצם אפשר לומר שקריאייטיב הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק הנבחרת והוא כולל גם את בחירת המילים הנכונות, פלטת הצבעים, המדיום המתאים ועוד.

מי הם אנשי קריאייטיב ובמה הם עוסקים?

קריאייטיב מורכב מתחומים שונים היוצרים יחדיו קומבינציה בלתי מנוצחת שתסייע לעסקים לנוע קדימה כל הזמן, להתפתח ולהשתמש בכלים שמבדילים אותם מאחרים והופכים אותם למגנט לקהלים חדשים. התחומים הדורשים את המוח הקריאייטיבי יהיו קשורים לרוב לוויזואליות ומילים, כאשר:

  • קופירייטר – אדם שתפקידו ליצור תוכן מקורי ומשכנע, לפצח ולפתח דרכים מקוריות להפוך סיפור עצום לכדי תמצות קצר ולעניין שעדיין יצליח לגרום לגולש שנקלע לעמוד ברשת החברתית או לאתר האינטרנט, להישאר במקום ולקרוא וללמוד עוד על המותג. תפקידו הוא להעביר מסרים חדים וקולעים, תוך שמירה על בידול; פוסטים ברשתות החברתיות, מאמרים, תסריטים לפרסומות, סיסמאות וכותרות, סלוגנים ועוד.

  • ארט דירקטור – בעוד שהקופירייטר מתמחה במילים, הארט דיירקטור תפקידו לעסוק בוויזואליות; עיצוב גרפי, יצירת פלטת צבעים תואמת, סגנון וטיפוגרפיה, שפה עיצובית אחת ויחידה לאותו עסק, ועוד. הוא ייצור באנרים ומודעות, סרטונים, עיצוב לעמודים ברשתות החברתיות ולאתר האינטרנט, ועוד. הוא יעמוד בדרך כלל מעל לגרפיקאים שיוציאו לפועל את הרעיונות וההנחיות שלו והוא זה שייאשר את עבודתם ויציג אותה מול הלקוח.

  • מנהל קריאייטיב – מעל כולם עומד אדם אחר המנצח על הקופירייטרים, המעצבים, הביצועיסטים ושאר אנשי המקצוע העוסקים בכל הקשור לקריאייטיב. הוא זה שיעבוד יחד עם אנשי השיווק ליצירת סקרים, קבוצות מיקוד ואסטרטגיה שיווקית שתשמש לקו המנחה של כל העוסקים במלאכה. הוא זה שיישב לרוב עם הלקוחות בתחילת הדרך, ייצור יחד איתם רעיון ראשוני ויבנה סביבו את הסיפור של העסק שיועבר לאחר מכן ללקוחות הפוטנציאליים בצורה של עיצובים, מילים ועוד.

הכל מתחיל בשיתוף פעולה

גם אם יש לכם את הרעיונות הכי טובים בעולם לדעתכם, כדאי להפקיד אותם בידיהם של אנשי קריאייטיב אותם תוכלו למצוא לאחר שתצרו קשר עם משרד פרסום דיגיטלי מקצועי. במשרדים אלו מועסקים אנשי מקצוע מתחומים שונים כך שגם אם אתם נמצאים רק בשלבי הקמת העסק, תוכלו לקבל ליווי שיכין אתכם טוב יותר לקראת יציאה מלאה לשוק. אם הנכם בעלי עסק וותיק וזקוקים למעט השראה ו"בוסט" נוסף שחסר לכם, יותר ממומלץ להתייעץ עם מוחות יצירתיים שישמחו להעניק לכם עזרה וסיוע.