כותרת
> C;
1/1
טכנולוגיה ותקשורת

סושיאל מדיה – למה אתם חייבים להשקיע בה?

כרמיאלי טכנולוגיה ותקשורתפורסם: 30.09.20 , 20:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

אחד האלמנטים החשובים ביותר במאה ה-21 להצלחת עסקים, הוא סושיאל מדיה – כדי להצליח בזירה הדיגיטלית על בעל העסק לבנות אסטרטגיה מפורטת הבנויה על ערכי החברה, הבנה מלאה של קהל היעד והצגת המטרות והיעדים של העסק. לא מדובר רק בכתיבה של פוסטים וציפייה ללייקים, הסושיאל מדיה הוא כלי ליצירת מערכת יחסים עם הגולשים, שמחפשים כיום לא רק לבצע רכישה של מוצר או שירות אלא להפיק ממנו ערך מוסף.

סושיאל מדיה לא מצליח לי? הנה הסיבות מדוע

  • להגיע רחוק יותר – סושיאל מדיה היא תחום שהולך ומתרחב יחד עם כמות הרשתות החברתיות שצצות בכל יום. הבעיה מתחילה כשהעסק מנסה להצליח בכל אחת מהן מבלי להבין כיצד עובדת כל פלטפורמה. האסטרטגיה הטובה ביותר היא להצליח בתור התחלה בשתיים מהן, ורק אז להמשיך ולהתרחב לאחר שתבססו את קהל העוקבים שלכם ותבססו מערכת יחסים.
  • לחפש את הקהל הנכון – לפחות בהתחלה, יש לעשות מאמצים ולשתף את הפוסטים והתכנים שלנו בעצמנו וגם לבקש מהחברים לעשות זאת. איפה הבעיה? בעובדה שלא כל הקהלים הפוטנציאליים יוכלו להיחשף כך לתכנים שלכם. כדי לפרוץ את הגבולות ולהגיע למעגלים נוספים יש להשקיע מאמצים רבים בקידום ממומן, תרגום האתר שלכם וכתיבת פוסטים בכמה שפות, ועוד.
  • להגדיר את קהל היעד – נניח שהגעתם למספר יפה מאוד של עוקבים, אבל כמעט ולא מתבצעות רכישות בפועל. מה הבעיה? ייתכן שהתוכן שלכם מצוין, מעולה ומושך, אבל לא את קהל היעד שאתם מכוונים אליו. קחו לדוגמא חוג בתחום מסוים שפונה לילדים בגילאים קטנים יחסית, נניח גיל 8 או 9. ילדים בגילאים האלו פחות חושבים על חוגים, ההורים הם אלו שחושבים עבורם. הבנתם לאן אנחנו חותרים?
  • להתאים את הטון – בהתאם לקהל היעד שהמוצר או השירות שלכם פונים אליו, יש להתאים את טון הכתיבה. הרי לא תכתבו לקהל של אקדמאים משפטים שאינם מנוסחים בעברית תקינה, ומהצד השני לא תכתבו מילים גבוהות מידי לקהל של בני נוער. ברגע שתדברו את השפה הנכונה, קהל היעד יתחבר אליכם בקלות.
  • תוכן בינוני – לא נעים לומר, אבל לא כולם נולדו מומחים ברשתות חברתיות ולא כולם יודעים ליצור תוכן איכותי. סושיאל מדיה מבוססת על תוכן מעולה, כזה שמושך את העין, גורם לגולשים לרצות לחלוק אותו עם אחרים ויוצר שיח. זו לא בושה להציץ בעמודים עסקיים של מתחרים ולבחון את דרכי הפעולה שלהם, כמובן מבלי להעתיק – אלא רק לשאוב השראה ואולי אפילו לשדרג את מה שראיתם.

לוקחים את העסק שלכם בידיים

אין ספק, סושיאל מדיה דורשת הרבה מאוד משאבים וזמן שלא תמיד יש לבעלי העסקים. כאן נכנסים לתמונה מומחי הסושיאל שיחד אתכם, יבנו תכנית פעולה מפורטת הכוללת את כל הסעיפים הנדרשים והשלבים שיעלו אתכם גבוה בסולם ההצלחה העסקית. הרי בסופו של דבר, מה שמביא להצלחה הוא לא רק היכולת לחרוז חרוזים, אלא היכולת לעשות זאת נכון.