כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

לראשונה בכרמיאל, אושרה תוכנית להתחדשות עירונית

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 15.11.22 , 12:19ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

216 יחידות דיור יוקמו ב-6 מבנים שחוזקו מפני רעידות אדמה ויחדשו את פניהם

בשכונת הפרחים בכרמיאל. במסגרת תוכנית להתחדשות

עירונית, שאושרה לראשונה בכרמיאל

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי: "אנחנו גאים להיות העיר הראשונה שמקדמת תוכנית כזו של התחדשות עירונית הכוללת חיזוק מבנים ועיבוי במבנים חדשים".

התוכנית הראשונה להתחדשות עירונית בכרמיאל המשתרעת על שטח של כ-56 דונם וממוקמת ברחוב הפרחים, אושרה להפקדה בישיבתה האחרונה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון.

מעיריית כרמיאל נמסר כי, 6 מבנים וותיקים ,שכוללים 216 יחידות דיור, יחוזקו מפני רעידות אדמה ויחדשו את פניהם. לדברי ראש העיר משה קונינסקי: " יזמים יעסקו במלאכה החשובה ובתמורה תתאפשר ליזמים לבנות 204 יחידות דיור חדשות שייבנו במבנים בני 8-10 קומות שיהוו חלק מהשכונה. אין ספק שזו פריצת דרך חשובה לטיפול ובנייה בשכונות נוספות".

התכנית היא יוזמה משותפת של עיריית כרמיאל, משרד השיכון והרשות להתחדשות עירונית ואחרי 9 שנים מאז החלו התכנונים הראשונים הגיעה לאישור סופי .

מן הראוי עוד לציין כי, המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אישרה לפני מספר שבועות לעיריית כרמיאל להמשיך את ההפקדה של תכנית המתאר של העיר עם תיקונים קטנים בלבד, שנערכה ע"י צוות בראשותו של אדריכל אורי מזור ממזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים ומציעה תוספת של 70,000 תושבים, כאשר כיום מונה אוכלוסייתה של העיר כ-50,000 תושבים ושטח שיפוטה משתרע על כ-22,000 דונם.

התכנית, כוללת הקמת שתי שכונות חדשות במזרח העיר ובהן שכונת אריאל שרון שבהן ייבנו אלפי בתי אב. התכנית תגדיל את כמות יחידות הדיור בעיר .בכ- 19,000 יחידות דיור נוספות, מתוכן כ 10,000 יח"ד בשכונת אריאל שרון ועוד כ- 9,000 יח"ד בהתחדשות עירונית במרקם השכונות הותיקות.

תוכנית התחדשות עירונית בכרמיאל  (הדמיה: פרופ' אדר' אירית צרף אדריכלות ובינוי ערים)
 
אולי יעניין אותך גם