כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי לסגן שר הבריאות יואב קיש : "משרד הבריאות צריך להעביר לרשויות המקומיות את האחריות לביצוע החקירות האפדימיולוגיות"

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 10.08.20 , 15:24ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

ראש עיריית כרמיאל ויו"ר אשכול בית הכרם, משה קונינסקי , קיים השבוע מפגש מקוון - זום עם סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש והציג בפניו את בקשתו להעביר לידי הרשויות המקומיות את הסמכות לביצוע החקירות האפדימיולוגיות. לדבריו של קונינסקי , "הרשויות המקומיות הן אלה שבסופו של דבר מצויות בקשר שוטף עם התושבים החולים בקורונה או אלה שבאו איתם במגע ונאלצים לשהות בבידוד, עלינו לקצר זמנים לא יתכן כי לוקח לפעמים כמעט שבוע עד שמתפרסמות תוצאות החקירות האפידמיולוגיות של החולים ובינתיים מסתובבים ללא ידיעה תושבי הערים שהיו במגע עימם. לכן, ביקשתי להעביר לידינו - ראשי הרשויות את האחריות לטפל בישובים שאנו עומדים בראשם את כל נושא ניהול של משבר הקורונה על כל המשתמע מכך". כמו כן, הציג קונינסקי בפני סגן השר קיש את בקשתו לפתוח מחדש את מתחם הבדק וסע בכרמיאל שישרת את תושבי כרמיאל ואשכול בית הכרם לביצוע בדיקות לגילוי קורונה

ראש עיריית כרמיאל ויו"ר אשכול בית הכרם משה קונינסקי אמר במפגש המקוון עם סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש , שבו השתתפו גם חבר מועצת העיר עו"ד קורן נוימרק ופעיל הציבור אלכס שוחט , כי, "בקשתי להעביר לידי הרשויות המקומיות את הטיפול בכל הקשור לביצוע חקירות אפידמיולוגיות נובעת מכך שאצלנו בכרמיאל, מי שהלכה למעשה כיום מבצעים את החקירות האלה של חולי הקורונה בעיר הם עובדי העירייה ובכך אנו מצליחים לנתר את המגעים עם החולים ולבקש להיכנס לבידוד".

קונינסקי ציין כי מינה בעירייה את תמי זוזל מנהלת יחידת הרכש העירונית לאחראית על תא הבריאות בשעת חירום והיא מרכזת כיום את כל הקשר עם משרד הבריאות וקופות החולים ומיידעת את המשרד על ממצאי החקירות האפידמיולוגיות ואת לימור אוזן מנהלת היחידה האסטרטגית לאחראית על הקשר עם התושבים בבידוד והחולים המאומתים בעיר. הן יחד עם שלוש עובדות ממינהל הרווחה בעירייה, עובדות ממש מסביב לשעון בנושא ומצויות בקשר שוטף עם עשרות חולי הקורונה ועם מאות המבודדים בעיר.

ראש העיר כרמיאל הציג בפני סגן שר הבריאות שני מקרים בכרמיאל הממחישים יותר מכל את העובדה שהעירייה היא זו שמנהלת בפועל את משבר הקורונה ואת החקירות האפידמיולוגיות בכרמיאל, שהובילו לסגירת שני בתי הספר של החופש הגדול בבתי הספר עמיחי והרעות וגן הילדים האיריסים, לאחר שנתגלו בהם חולים מאומתים. כפועל יוצא מכך לדבריו, "צוות העירייה, היה זה שפנה וניהל את החקירות האפידמיולוגיות, הורה להנהלת מוסדות החינוך ולהורי הילדים שנחשפו לחולים להיכנס לבידוד וגם דאג לחלוקת ערכות הפגה - הכוללות משחקים ועוד שחולקו לאותם ילדים חולים ומבודדים הנאלצים לשהות בביתם,. צוותי עירייה מתשאלים את המבודדים והחולים המאומתים בכל צורך או בקשה שניתן לסייע אם ברכישת מזון או תרופות ועד לפינוי אשפה. צוות העירייה נמצא איתם בקשר יומיומי שוטף, כולל מתן סיוע פסיכולוגי תמיכתי ככל שנדרש".

עוד ביקש ראש העיר קונינסקי , מסגן השר קיש לפתוח מחדש את מתחם הבדק וסע בכרמיאל שישרת את תושבי כרמיאל ואשכול בית הכרם לביצוע בדיקות לגילוי קורונה, כי לדבריו, "להבנתנו, במרחב המונה כ-150 אלף תושבים, קיימים נשאים וחולים רבים יותר שאינם מאובחנים. ביישובי האשכול מתקיימים אירועים רבים שלא במסגרת התו הסגול וקיימת סכנת הדבקה ולכן, יש צורך להקים שוב מתחם הבדק וסע, לביצוע בדיקות קורונה, בדומה למתחמים הפועלים בחיפה, במרכז ובדרום. הדגשתי בפניו כי הקמת המתחם לפני שלושה חודשים חשפה את ההדבקות ההמוניות בישובים הסמוכים אשר הובילו לסגרים בחלק מהישובים באזור ולצמצום החשיפה למחלה". הפעם ביקש קונינסקי כי, בעלויות הפעלתו יישאו משרד הבריאות ומד"א ולא כפי שהיה קודם לכן כאשר בעלויות נשאו רשויות אשכול בית הכרם".

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי (צילום - אייל מן)
 
אולי יעניין אותך גם