נלקחו מאתרים YNET וכלכליסט במיוחד עבורכם הגולשים...
תהנו ותגיבו
כולנו מיהרנו לשמוח מהכתבה שפורסמה היום בYNET לגבי הפיצוץ הראשון של המנהרה
הפיצוץ בהר: הקו לכרמיאל יופעל בתחילת 2017
שלוש שנים לפני שעתיד להחנך קו הרכבת בין כרמיאל לעכו, הסתיימו היום עבודות קידוח המנהרות בהר גילון.
בתוך ההר הצמוד לכביש 85 נשמע היום (ד') פיצוץ עז שסימל את פתיחת התוואי באורך 4.6 ק"מ, בין הצד המזרחי לצד המערבי. המשמעות היא כי הסתיימו עבודות חציבת צמד המנהרות המקבילות בהר,
בהן ינועו כבר בעוד שלוש שנים - הרבעון הראשון של 2017 - קרונות הרכבת, בקו באורך 23 ק"מ מכרמיאל-עכו לחיפה ומרכז הארץ.
(צילום: אלבטרוס)
מנהל הפרויקט, המהנדס איתמר גליל, אמר כי הפרויקט מבוצע בהתאם ללוחות הזמנים ובמסגרת התקציב, הנאמד ב-2.8 מיליארד שקל.
"בשלב הבא תוקם מערכת התשתית במנהרות, שאורך כל אחת עומד בדיוק על 4,625 מטרים, והן מחוברות ביניהן ב-18 נקודות לאורך הקו".
מנכ"ל נתיבי ישראל האחראית על הפרויקט, האדריכל שי ברס, אמר כי "התוואי העתידי יתאים למהירות נסיעה של 160 קמ"ש. בין היתר אנו מזיזים כבישים, מקימים גשרים חדשים מעל נחל נעמן ומטים את נחל חילזון,.
עוד הבטיח ברס כי "בתום הפרויקט נשיב לשטח אלפי פקעות של רקפות ומיני צמחים, הנשמרים בתקופת העבודות על-ידי רשות הטבע והגנים בשמורת אפק".
"קווי הרכבת שיפתחו בזכות המסילות החדשות, יעודדו את המגורים ואת התיירות בגליל ויעניקו תרומה של ממש לחיזוק הפרנסה", הוסיף שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ.
הרכבת מתרחקת מכרמיאל
עיריית כרמיאל מסרבת לתת היתרי בנייה להקמת תחנת הרכבת בשל מחלוקת עם מעצ
ליאור גוטמן
|
הסיבה להקפאת העבודות היא סירובה של עיריית כרמיאל לתת היתרי בנייה להקמת תחנת הרכבת, מה שלא מאפשר לחברה הקבלנית אברהם־יצחק להתחיל בעבודות - זאת על רקע מחלוקת בנוגע לגובה היטלי הבנייה שהעירייה תגבה בפרויקט. בסביבת חברת נתיבי ישראל טוענים שהמחלוקת החלה בינואר, אז הוצג היטל בנייה של כ־18 מיליון שקל עבור הקמת התחנה. הערכות מקצועיות חדשות ומשא ומתן בין הצדדים הביאו להפחתת סכום ההיטלים לכ־4.3 מיליון שקל, וזאת עבור שלושה מיזמי בנייה שונים בפרויקט: הקמת תחנת הרכבת, הצבת מתחם חנה וסע, ומיקום מסוף אוטובוסים לטובת הנוסעים בתחבורה הציבורית שקנו כרטיס לרכבת.
עדי אלדר ראש עיריית כרמיאל. "לא חתמו" | צילום: גיל נחושתן |
מחברת נתיבי ישראל נמסר כי "העבודות להקמת תחנת הרכבת בכרמיאל מעוכבות מסיבות בירוקרטיות הקשורות בעיריית כרמיאל. עם השלמת ההליכים אנו מצפים כי העירייה תיתן את אישורה והקמת התחנה תצא לדרך". מעיריית כרמיאל נמסר: "בהסכם עם נתיבי ישראל נקבע כי מיד לאחר שההסכם ייחתם על ידי הצדדים והעירייה תקבל את העתק ההוראה שנשלחה על ידי נתיבי ישראל לחשבות, להכין את התשלום על ההיטלים, תשלח העירייה לוועדה הארצית לתכנון ובנייה את אישורה למתן היתר בנייה. ההסכם נשלח לנתיבי ישראל לפני כחודש וטרם התקבל הסכם חתום גם על ידה, ולכן לא ניתן להעביר את אישור העירייה".
והשלישי בנימה אופטימית - כריית מנהרות הצפון הוקדמה בחודשיים שלמים... כפי שמדווח באתר כלכליסט
דניה סיבוס צפויה לזכות בבונוס של 10 מיליון שקל על הקדמת כריית מנהרות בצפון
ליאור גוטמן
|
דניה סיבוס, זרוע הבנייה והתשתיות של קבוצת אפריקה ישראל, עשויה לקבל בונוס של כ-10 מיליון שקל בשל השלמה מוקדמת של עבודת כריית המנהרות בקו הרכבת עכו-כרמיאל. היום (ד') סיימה החברה את עבודות הכרייה על ידי פתיחת נתיב הנסיעה בחלקה המזרחי של המנהרה, שלושה חודשים לפני המועד הרשמי.
העבודות על מנהרות מסילת הרכבת החלו לפני כשנתיים ובוצעו על ידי דניה סיבוס ושותפתה הסינית, חברת CCECC. מדובר באותה חברה שביצעה את כריית מנהרות הכרמל בכניסה הדרומית לחיפה.
הטקס היום. מימין לשמאל: זנג שנגחאי, ג'אנג איימין, לו קון, אברהם נובוגרוצקי, רונן גינזבורג ונדב גרינשפון | צילום: רמי חכם |
פרויקט הקמת מסילת הרכבת הכפולה עכו-כרמיאל נכלל בתוכנית "נתיבי ישראל" מאמצע 2010 והוא כולל חיבור בין מבואות שתי הערים ולאורך 23 ק"מ. הפרויקט כולו כולל ארבעה מקטעים: המקטע המערבי מנעמן ועד יאסיף, קטע יאסיף בר לב, מנהרת גילון והמקטע המזרחי ממנהרת גילון ועד תחנת הרכבת כרמיאל. עלות הפרויקט הוא כ-2.8 מיליארד שקל, והקו אמור להיפתח בשנת 2017.
רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס, אמר כי המקטע שהושק היום (מנהרות גילון) כלל כריית שתי מנהרות לאורך של כ-5 ק"מ עם 18 מנהרות מקשרות וכל זאת בעומק של עד 400 מטר. העבודות בוצעו על ידי סדרת פיצוצים מבוקרים וחפירות משנה שכללו בין השאר הוצאת 2 מיליון טונות עפר מהאדמה, תוך שמירה על הטבע.