כותרת
> C;
1/1
טכנולוגיה ותקשורת

אמיר רחום מכרמיאל, הגיימר שמפתח משחק ברמה עולמית

כרמיאלי טכנולוגיה ותקשורתפורסם: 08.11.20 , 08:38ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

אמיר, בן 25 אחד משלושת הילדים של שירי ועמוס רחום.

נולד וגדל בכרמיאל, למד באיריסים ביסודי, סיים תיכון באורט 'כרמים'. התגייס לצה"ל כלוחם בתותחנים בגדוד 334, מה שלא מנע ממנו להמשיך לשחק בזמנו הפנוי.

רק בן 25 וכבר מאחוריו 20 שנות ניסיון במשחקי ווידיאו.

עד היום, הוא מכריז כי זה הדבר שהוא הכי אוהב לעשות.

"מהרגע שנגעתי בקונסולת המשחק הראשונה ועד היום, כלום לא השתנה באהבה שלי למשחקים, זה עדיין הדבר העיקרי בחיי וכנראה תמיד יהיה".

מדובר במשחקים שמגיעים מכל הצורות והסוגים, כאלה שלא נועדו רק לנוער או לצעירים.

למרות שהמשחק עדיין לא יצא לאור, המשחק בשלבים מתפתחים והוא כבר מייצר עניין ומקבל תגובות חיוביות מכל העולם, כולל ממדינות ערב.

לצורך פיתוח המשחק הקים סטודיו חדש לפיתוח משחקים בשם 3EEL עם שני שותפים:

אדיר לומברוזו, שפועל בתחום הפיתוח עסקי וחיבור למשקיעים בארץ ובחו"ל.

ומיכאל פוזדייאיב, גיימר מלידה שחי את הז'אנר של ה RTS המון שנים. אלוף בפיתוח על גבי מנוע יונטי, מודלר, ובעצם שולט בכל הצד הטכני של המשחק.

"חוץ מהשותפים, מאחורי 3EEL יש צוות שלם שעוסק בכתיבת התוכן, הכנת התסריטים, בגרפיקה, ארט, מוזיקה ופיתוח, אנשים כמו בן ברנדס שפועל בתחום העיצוב והפיתוח ועדן שוורץ, תושב מכרמיאל (גאווה!) שמפתח את מנוע המשחק יחד עם מיכאל ובהחלט מהווה כוח משמעותי.

חשוב לא פחות, המלחין שלנו, אויבינד הנורווגי, הבחור ממש גאון מוסיקלי שאחראי על המוזיקה המדהימה שמקפיצה את חווית המשחק ותורמת לאווירה".

"אין ספק שיש לנו פה צוות מנצח, שכל אחד מומחה בתחומו, עם מטרה מאוד ברורה- להפוך לחברת הטריפל איי הישראלית הראשונה ולפעול בקנה מידה בינלאומי.

בתכלס, אנחנו כבר עושים רעש מטורף בעולם הגיימינג".

התגובות ברשתות החברתיות לטריילר של המשחק הישראלי בז'אנר ה- "אסטרטגיה בזמן אמת" על מלחמות המזרח התיכון.

Middle East Crisis – M.E.C מפרגנות ומרגשות.

המשחק הצליח לעשות המון רעש בארץ ובעולם עם כתבות שנעשו עליהם כבר בחו"ל ובמגזינים נחשבים בתעשייה בארץ.

מלאי מוטיבציה ושאיפות הם ממשיכים לעבוד קשה על שלמותו של המשחק.

אם גם לכם יש גיימרים מכורים בבית, הם יסבירו את גודל תעשיית הגיימינג הגדולה בעולם שמגלגלת בערך 200 מיליארד דולר בשנה.

"זה ממש כמו תעשיית הסרטים, רק בגדול יותר, עם יותר כסף ויותר משתמשים" אומר לנו אמיר.

אבל מעבר לכסף, אמיר מדבר על אג'נדה, לשים את ישראל על המפה בתעשייה הזו.

אז מתוך ניסיון של מקום שיודע מלחמה מהי ושל אנשים שחיים בארץ וחוו את המלחמה, התחלנו לפתח את המשחק בהשראה ובנקודת מבט של המזרח התיכון".

אז מה יש במשחק? במה הוא שונה מאחרים?

במשחק יש כמה סוגים של צבאות. הצבא הישראלי, אמריקאי, רוסי ואת ה-GFF שהם בעצם לוחמי חופש גרילה, סוג של צבא מורדים סורי.

כל צבא מדבר בשפתו, לכל צבא יש את הסגנון והמוזיקה שלו, זה עד לרמת השיח בין הדמויות, תפילות, המנון, אווירה מוזיקלית תואמת ועוד...

מה שיפה ומיוחד במשחק, שהוא מציג את המשבר במזרח התיכון באופן אובייקטיבי שמאפשר לכל שחקן בעולם להתחבר לצבא מסוים.

כלומר, את אותה סיטואציה יוכלו הגיימרים לשחק מזוויות גישה שונות וכמו כן לעבור לפעול ביותר ממדינה אחת.

אחד הדברים החשובים לנו זה ליצור איזון בין הצבאות ולא להפוך את צה"ל לצבא החזק שמחסל את כולם, ממש לא.

בעצם באופן עקיף אנחנו מעבירים מסר של פיוס ע"י בחינת סיטואציות ממספר אג'נדות שונות.

"יש עוד המון דברים שכרגע אנחנו משאירים לעצמנו וביום הנכון אנחנו נשחרר אל הקהל הרחב.

מה שבטוח המשחק הזה הולך להפתיע ובגדול!

יש לנו עוד עבודה, אנחנו בגרסת הטרום-אלפא ומכוונים להוצאת האלפא בעוד כחצי שנה.

במקביל אנחנו בונים את הקהילה שלנו, מגייסים צוות, משלימים את הסיפור רקע של המשחק ועוד...

לא נשחרר משהו שאנחנו לא סגורים עליו במאה אחוז.

רובנו גיימרים, אנחנו מאוד מקפידים על התוצרים וחשוב לנו לקבל את חווית המשחק האולטימטיבית לפני כל הוצאת גרסה.

ישראל היא המקור למשחק, אנחנו לא שוללים כניסה של שותפים נוספים מחו"ל, אני יכול להגיד שיש כבר מגעים וכאשר זה יופץ בעולם באופן המאוזן בו אנחנו ממכוונים אליו".

לצוות המוכשרים, אין כל ספק שזה יעשה טוב לישראל, כמו כל סדרה או סרט שנוגע בנושא.

אמיר רחום, צילום: אלכסנדר ז'הילקו

 

מיכאל פוזדייאיב, צילום פרטי

אדיר לומברוזו, צילום פרטי