בין נוסעי הקרון היו קיסר אתיופיה, מלך בלגיה, הנציב העליון הבריטי, ראשי ממשלה, נשיאים ישראלים ועוד
מוזיאון רכבת ישראל השלים בימים אלה את שיחזורו של קרון פאר שאירח ראשי מדינות ונשיאים מכל העולם ונסע בכל רחבי המזרח התיכון שבין שתי מלחמות עולם.
הקרון, שכונה "מספר 98", נבנה בבריטניה בשנת 1922, ושירת במהלך חמישה עשורים את הרכבת המנדטורית שהפכה לימים לרכבת ישראל במדינה העצמאית.
"מספר 98" הספיק לארח את קיסר אתיופיה היילה סילאסי כאשר נמלט מאתיופיה לארץ ישראל בעת הכיבוש האיטלקי פאשיסטי, מלך ומלכת בלגיה בביקורם בתל אביב בשנת 1931, שם הצהירו על תמיכתם לציונות, והנציבים העליונים של ממשלת המנדט. לאחר קום המדינה אירח "מספר 98" את ראשי הממשלה בן גוריון ומשה שרת ואת הנשיא יצחק בן-צבי, זאת בנוסף לשלל מכובדים נוספים ושועי עולם. הקרון לא נסע רק בתחומי המדינה, אלא פעל במסגרת רשת המסילות המזרח תיכונית שהשתרעה במרחב הסער הפורה שבין איסטנבול, דמשק ומצרים.
בתצורתו המקורית הקרון צויד בכורסאות מרווחות ל-20 נוסעים ובמטבח מאובזר ששירת את האורחים, אולם בסוף שנות ה-20 הסבה אותו הרכבת לטרקלין לילה, ומעתה היה מצויד ב-6 מיטות וכורסאות ספורות בלבד. במהלך מלחמת העצמאות הוא נבזז והושחת, אבל רכבת ישראל הצעירה שיפצה אותו והמשיכה להשתמש בו עד סוף שנות ה-60. עם סוף שירותו המסילתי הועבר הקרון לצה"ל, שהשתמש בגופו כמשרד בבסיס רפידים בסיני, עד שהקימה רכבת ישראל את מוזיאון הרכבת בתחילת שנות ה-80. בו תפס הקרון מקום של כבוד, אולם נותר חסר, ללא גלגליו המקוריים וחלקים רבים נוספים.
בשחזור שביצע מוזיאון הרכבת, הורכבו לקרון מחדש חלקי השלדה החסרים, שפורקו משרידי קרון אחר מאותה תקופה. מעטה הגג הבלוי הוחלף ושוחזר לפי המתכונת המקורית, וגוף העץ של הקרון נוקה ונצבע מחדש במתכונת הצביעה של שנות ה-50, כולל התקנת טבליות סמל רכבת ישראל באותה תקופה. צוות השחזור הופתע לגלות בעת ניקוי הגוף שרידים של לפחות שש שכבות צביעה שונות מימיו הארוכים של הקרון.
"החלטנו להשאיר קטע קטן מגוף הקרון עם דוגמאות מכל השכבות המקוריות, גם כהמחשה לאריכות ימיו של הקרון וגם ככלי למחקר לחוקרי היסטוריה בעתיד", סיפר חן מלינג, מנהל מוזיאון רכבת ישראל. "אנחנו גאים ומתרגשים לחשוף עוד נדבך בהיסטוריה המפוארת של הרכבת בארץ ישראל".
קרון מספר 98 מוצב החל משבוע שעבר במוזיאון רכבת ישראל והציבור מוזמן להתרשם ממנו וממוצגים היסטוריים נוספים במוזיאון, השוכן ברציף "חיפה מזרח" ההיסטורי, רציף הרכבת היחידי בעולם שממנו יצאו רכבות לשלוש יבשות שונות, ואשר אף הוא שוחזר לאחרונה על ידי רכבת ישראל.