פוסט שעלה ברשת החברתית בנושא חשבון המים, הוביל בסוף השבוע לתגובות, לשיחות סלון ואף לפתיחת קבוצת וואצאפ שמזמינה תושבים להצטרף למאבק מול התאגיד.
למי שחושב שחשבונות המים והתשלום שהם נדרשים לשלם גבוה מידי ולמרות שטוענים כי אינסטלטור שהוזמן לבית, קבע בעזרת מצלמה טרמית, שאין נזילה.
חרף הביקורת הציבורית הקשה של כמה עשרות חברים שבקבוצה, שלטענתם לא כולם עדיין בדקו את החשבון מול התאגיד, מובן כי אין כל ספק כי תאגיד המים הביא לשיפור חד משמעי במערכות המים והביוב.
מדובר באנשי מקצוע שמתחזקים ומטפלים בתשתיות המים והביוב.
תחזוקה וטכנולוגיות שמאתרות נזילות ומונעות זיהומי סביבה ממערכות ביוב קורסות.
מדובר בתאגיד שחסך וחוסך למשק המים הרבה כסף.
בשיחה עם מנכ"לית התאגיד בת שבע אבוחצירה קיבלנו מידע שיעזור לנו להבין איך התאגיד עובד, כך נוכל לקרוא, לחשב ולהבין את צורת החיוב שמטרתה לחסוך מים במדינה כולה.
מי קובע את תעריפי המים?
את מחירי המים קובעת הרשות ממשלתית ולא התאגיד.
לחלק מהתושבים ובפרט אלה שגרים בשכונות הישנות בבניין משותף, כמו מורד הגיא, משגב ועוד כמה רחובות בעיר, מדובר בכמות צריכה פרטית משותפת.
מאז הקמת תאגידי המים, קיים חיסכון רב במים שהלכו לאיבוד כתוצאה מנזילות בצנרת של תושבים שניתן לאתרם על ידי טכנולוגיית מים חדשה קר"מ – מערכת קריאה מרחוק שבכל רגע נתון יודעים מהי צריכת המים, מה אופי השינויים בצריכה אצל כל תושב לפיה אנחנו יכולים לזהות חריגה, להתקשר לתושב ולבדוק האם מילא בריכה בחצר או קיימת נזילה שלא יודע על קיומה ובכך נחסך ממנו לשלם חשבון גבוהה במיוחד של צריכת מים עם התשלום הבא.
רוב הכסף מכספי תשלומי החשבון שנכנס מושקע בפיתוח, שיפור ושדרוג תשתיות המים והביוב ברחבי העיר וטכנולוגיות מקדמות ובקרה על איכות המים. זאת מלכתחילה מטרת החוק, ניהול משק כספי סגור, כספי המים הולכים אך ורק למים וביוב.
למעשה התשלום חוזר אלינו דרך השרות שניתן לנו, מים שמגיעים עד לביתנו באיכות טובה זרימה טובה, שרות איכותי לתושבים.
בתאגיד צוות של 17 עובדים בלבד שעובד 24/7 לתת מענה ושהמים ימשיכו לזרום בכל עת זה לא מובן מאליו.
התשתיות הוותיקות בעיר לא הוחלפו מעולם והתאגיד דואג להחליף תשתיות על פי תכנית השקעות סדורה בכל רחבי העיר במיליוני ש"ח בשנה.
אחריות על תשתית פרטית משותפת על פי חוק היא של הדיירים ולא של תאגיד המים.
האם יש איזה הטבות או הנחות לתושבים?
ישנה הטבה לנכים, לניצולי שואה, לנפגעי צה"ל, הטבות לזכאים איננה בשיקול דעת שלנו, אנו מקבלים קובץ מאובטח מהמוסד לביטוח לאומי שמאושר ברשות המים.
להערכת מנכ"לית תאגיד עין כרמים בכרמיאל, בת שבע אבוחצירה ייתכן וישנה גם חוסר הבנה אצל חלק מהתושבים לגבי אופן חישוב התעריף.
שלא מובן להם, מדוע יש מי שהחשבון שלו גבוה בכמה אחוזים מחשבון קודם ומהן האפשרויות השונות שעומדות בפני התושב לצמצם ולחסוך עלויות.
למי מהתושבים שיש בעיה עם חשבון המים, מוזמנים להגיע תאגיד – למחלקת שרות לקוחות ולבדוק יחד את החשבון שלהם.
יקבלו את מלא תשומת הלב והשרות הנדרש על מנת לסייע, לנסות ולפתור כל בעיה.
במערכת הפורטל קיבלנו תגובות כועסות על התאגיד, כמו כן קיבלנו מתושבים שכתבו כנגד התאגיד ברשת החברתית סליחות והתנצלויות. (שמם שמור במערכת).
בת שבע אבוחצירה:
"בפרט בתקופה כזו שהמצוקה גדולה, אני מבינה את התושבים.
ומקווה להצליח לחשוב על דרך הסברה לכולם ובפרט על דרכים לחסוך מים ובכך להקטין את חשבון המים בצריכה הפרטית והמשותפת".