כותרת
> C;
1/1
רשת המתנ"סים כרמיאל תכנים וכתבות

חדשות המתנ"ס - כל מה שקורה ברשת המתנ"סים כרמיאל

כרמיאלי רשת המתנ"סים כרמיאל תכנים וכתבותפורסם: 08.01.15 , 11:27ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
   

השביל הזה מתחיל כאן..

הוא מתחיל כל שנה מחדש, כשאנו המד"צים של כרמיאל יוצאים מידי חנוכה למחנה חורף בהרי אילת.

למחנה אנו יוצאים כמשפחה גדולה, ארבעה ימים עסוקים כולנו בגיבוש, רכישת ערכים , שיתוף פעולה, חברות ועזרה הדדית.
מידי שנה אנו מקבלים אל תוך משפתחינו חבורת בני נוער חדשים ונפלאים מכיתות ט' . הם מתחילים את מסעם כקבוצה למען האחר , ובאותה עת נפרדים משכבת י"ב הממשיכה את

 דרכה לשנת שירות ולצבא.
כל הקסם הזה קורה במקום, שבו המדבר פוגש את הים , במקום , שבו אנו חשופים לטבע האדיר ומוצאים בו גם את הטבע הנפלא שלנו כבני אדם.השנה יצאנו בשעת בוקר מוקדמת עוד לפני עלות השחר , העמסנו על האוטובוסים אוהלים,שקי שינה, ארגזי אוכל והרבה מצב רוח והתרגשות. זו הייתה הזדמנות של כל אחד מאיתנו להביא את עצמו , את נדיבותו ותרומתו לקבוצה.



הגענו לאילת מרוגשים והתחלנו לטפס על הר צפחות , העלייה הייתה תלולה , ארוכה ומייגעת . היא היוותה אתגר לרבים מאתנו, אך כשהגענו לפסגת ההר,הנוף היה עוצר נשימה, אילת נפרשה לרגלינו , הרי אדום מנגד ,וים סוף בכל הדרו. הלב קפץ משמחה וחש סיפוק גדול שצלחנו את ההר.
במשך השנים קשרנו קשר חם עם ביה"ס אורים שבעיר אילת. זהו בית ספר מדהים לחינוך מיוחד . התלמידים שם מחכים כל חנוכה למפגש אתנו .

חלקנו אותם לשלוש קבוצות של יצירה, ריקודים ופעילות חברתית. בילינו יחד שעתיים קסומות , שעתיים שמלאו אותנו בהמון משמעות , פרופורציות ואהבה עצומה. הפרידה הייתה מרגשת ומלאה בדמעות , חיבוקים והבטחה להיפגש במהרה.
את הלילה האחרון דאגנו להנציח בכתובות אש ענקיות , במעגל חיבוקים ובשירה ממעמקי הלב. זה היה טקס חניכה לשכבה החדשה ,כי "השביל שלהם התחיל כאן , לא סלול לא תמיד מכוון ...." אך הוא התחיל בהבטחה שזו הולכת להיות שנה נפלאה.
את כל החוויה המדהימה הזו קישר ביד רמה ולב ענק גרשון אלעד המדריך, המורה והחבר לחיים שלנו, ביחד איתנו, הילה קרן, פלג מושון ומאיה גלמן מפקדי המחנה אשר חודשים לפני המחנה ארגנו, כתבנו תכננו והוצאנו לפועל כדרך מסורת את מחנה חנוכה 2014.
תודה ענקית גם לתומר הופמן, מיקי קליין ורותם לויה אשר כל אחד הביא עימו את כל הטוב שלו.





                 
              
                         
                     
                   

טאיקוון-דו

אומנות לחימה קוריאנית שבה משולבות טכניקות לחימה לצורך הגנה עצמית.
טאי - רגליים
קוון - ידיים 
דו – הרוחניות
הרוחניות הוא מרכיב חיוני בכל תנועה, ובכל תנועה משמעות ומטרה משלה.
מריו קוזוקוב – דאן 5 בתחום הוא המאמן המוביל במתנ"ס רבין את התחום והוא מתאים שגרת אימונים לכל אדם ללא הגבלת גיל ו/או מצב פיזי.
כל אחד מתקדם על פי הרמה האישית שלו והפוטנציאל הטמון בו.
לפרטים והרשמה – מתנ"ס רבין 04-9080411




        

Stories & Butterflies במתנ"ס רבין
לומדים אנגלית בסיפורים וחוויות

במתנ"ס רבין נפתחו החודש קבוצות לילדים ללימוד אנגלית
נפתחו קבוצות לילדי כיתות ד', ג', א'+ב' וקבוצה לילדי גן חובה הלומדת יחד עם הוריהם,  במסגרת הלימודית מדליקים בלב הילדים אהבה לקריאת ספרים תוך כדי פיתוח מיומנויות בשפה האנגלית (לימוד השפה בדרך של דמיון על ידי הקראת וקריאת סיפורים מוכרים, מוסיקה, אומנות, שירה ומשחקים).
קבוצות של 8-11 משתתפים,
שיעורים של 45 דקות בשבוע ב – 100 ₪ לחודש.
הפעילות מעוברת על ידי הגברת לאה רייר, דוברת השפה האנגלית ומומחית בהדרכת ילדים לשפה האנגלית.
פרטים והרשמה במתנ"ס רבין 04-9080411/2




                   

חדש במתנ"ס רבין- פעילות לאם ולתינוק בימי חמישי בין השעות 10:00-12:00

בחדר הג'ימבורי המאובזר במתנ"ס רבין
נפגשים אימהות ותינוקות מגיל לידה
לפעילות חברתית קהילתית

 



          

באקדמיה לכדורסל של רשת המתנ"סים בכרמיאל מעלים הילוך 

בסוף השבוע האחרון התקיימו מפגשי כדורסל חגיגיים מול ועם ילדי משגב.
ילדי האקדמיה מכיתות א'-ב' וכיתות ג'-ד' נפגשו עם ילדי ישובי אשחר ויובלים ממשגב.
במפגש שנערך בהיכל הספורט רבין התקיימו פעילויות משותפות, משחקונים, תחרויות ועוד... לעיני עשרות הורים ואורחים שבאו לראות ולעודד את ילדיהם.
מנהל האקדמיה שגיא רטנר ציין כי היה מפגש מהנה מאוד,מעבר לאימונים השבועיים,הילדים הכירו ילדים חדשים מקבוצה שכנה,שיחקו,התחרו והכי חשוב נהנו במשך כל הפעילות.
בנוסף בסוף השבוע קיימו נבחרת  ילדי האקדמיה מכיתות ה'-ו', משחקים במסגרת ליגת אנד1,הליגה בגליל המערבי, הליגה הייחודית שילדי האקדמיה מיצגים את כרמיאל ובכבוד, במחזור זה אירחו ילדי כרמיאל את קבוצות עוספיא וסמיע לשני משחקים, מותחים ומהנים ביותר.




              

גול ברשת

השבוע הגשום שפוקד את המדינה ,לא הפריע לחניכי גול ברשת להמשיך להתאמן במרץ בהיכל רבין.
מדריכי גול ברשת רפי ארז ועידן שחרור דאגו לחמם את הילדים באימונים מהנים ומרתקים.
בימים גשומים וקרים דואגים בגול ברשת שכל החניכים ישחקו תחת קורת גג בהיכל רבין,
ייהנו מאימונים , טורנירים ומשחקים .
הביקוש לילדי גן עלה משמעותית השנה וצבר תאוצה. רפי ועידן הצוות המקצועי דואג לחניכים הצעירים באימון עם שני מדריכים ודואג להקנות הנאה של משחק הכדורגל ,התחברות למשחק ולימוד יסודות הכדורגל. בשאר הגילאים זוכים בגול ברשת להנות ממשחקים,אימונים והמשך לימוד יסודות הכדורגל .בקרוב מתוכננים טורנירים ונסיעה למשחק בליגת העל.
קבוצת כדורגל בנות הוקמה מחדש השנה והבנות כמו שאר חניכי גול ברשת נהנות מכל רגע בפעילות ומזמינות את בנות העיר להצטרף לאימונים.



                      

ימי הולדת ספורטיביים בהיכל רבין

יותר מעשור מפעיל המתנ"ס ימי הולדת ספורטיביים בסופי שבוע.
ימי הולדת מתקיימים בהיכל רבין ומיועדים לילדי גן חובה עד כיתה ד לבנים ולבנות.
הפעילות כוללת משחקי נופש פעיל - מצנח, תחנות, משיכת חבל, משחקי כדור ועוד.
קבלת פנים עם שירי יום הולדת,
ברכות ומוסיקה לכל אורך הפעילות.
הפעילות בהדרכת רפי ארז ובמחיר אטרקטיבי .

               

מנהיגות הנוער של עמיתי דילר

בכל שנה כ-400 בני נוער מ 10 קהילות בצפון אמריקה ו 10 קהילות בישראל, לוקחים חלק בתוכנית מנהיגות הנוער של עמיתי דילר.
התוכנית מחויבת להכשרת חניכיה לתיקון עולם הלכה למעשה, לבניית קשר לעם היהודי ולישראל ולהעמקת הזהות היהודית של משתתפיה. התוכנית מופעלת במסגרת שותפות "ביחד" של כרמיאל-משגב-פיטסבורג וקרן הלן דילר מסן פרנסיסקו ומופעלת ע"י רשת המתנ"סים בכרמיאל. חניכי דילר מעיר השותפות שלנו, פיטסבורג, אמורים היו להגיע לארץ, כבכול שנה, בקיץ, אבל בשל מבצע צוק איתן, ביקורם נדחה והם הגיעו לארץ בסוף דצמבר, ונפגשו בהתרגשות רבה עם החברים מכרמיאל וממשגב.
את הביקור בישראל התחילו בסיור בירושלים ותל אביב בו עסקו החניכים, האמריקאים והישראלים באתגרים העומדים בפני העם היהודי ומדינת ישראל בהווה.
משם המשיכו לאירוח בבתי החניכים בכרמיאל ומשגב למשך חמישה ימים אשר כללו סיורים באזור השותפות ובצפון בכלל לדוגמה סיור חוויתי בצפת לקראת השבת. כמו-כן כללו ימים אלו התנדבויות שונות בקהילה, בניהן התנדבות בכפר הילדים. החניכים האמריקאים התלוו למקביליהם הישראלים לבתי הספר והרגישו ישראלים לשבוע אחד. בסופו של הביקור נפרדו הקבוצות בקושי רב והבטיחו האחד לשני להמשיך את הקשר ולשוב להיפגש בעתיד. תוכנית עמיתי דילר פועלת בשותפות זו השנה השישית ומבטיחה את המשך הקשר החם בין הקהילות. נסיים בתודה מיוחדת לניר אשכול רכז התוכנית ומרינה ויינמן, בוגרת התוכנית, שליוותה את הקבוצה והתוכנית בשלוש השנים האחרונות בהתנדבות. ותודה לכל המשפחות והחניכים שאימצו לליבם את החניכים האמריקאים ונתנו תחושת משפחה אמיתית בשותפות.