כותרת
> C;
1/1
טיפוח ויופי

ד"ר אסתר קורן על טיפולים לשמירת לחות העור

כרמיאלי טיפוח ויופיפורסם: 03.05.15 , 09:49ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
מה היא לחות העור ולמה היא חשובה בעור הבריא?לחות העור משמעותה רמת המים שבו. בעור בריא תכולת המים נקבעת על ידי תהליכים פיזיולוגיים שקשורים לכלל הגוף, זאת אומרת שהמים שבעור מגיע לשם רק מבפנים.
שכבת האפידרמיס העליונה של העור מכילה כ-10% מים בלבד. מכוון שיש תהליך טבעי של אידוי מים בשכבה הזאת, יש תנועה מתמדת של מולקולות מים משכבת הדרמיס התחתונה העשירה יותר במים, לכיוון האפידרמיס העליונה. התהליך הזה מחדש את תכולת המים ומאפשר חיים תקינים של הרקמה.
רמת לחות תקינה בעור מעניק את המראה הבריא והגמיש של הרקמה.
 
איך העור שומר על הלחות שבו?
לצורך שמירה על מראהו ותפקידו, חשוב ביותר לעור לשמור על לחותו התקינה ולכן קיימים מספר מנגנונים ששומרים עליו באופן טבעי:
·         שכבת חסם עליונה: שכבת הקרנית בחלק העליון של האפידרמיס מורכבת מחומרים שומניים ומימיים שבשילוב חכם ומתוחכם מונעים התאדות יתר של נוזלים ויבוש העור.
·         חומרים "קושרי מים" בדרמיס: בשכבת הדרמיס ישנם מולקולות המסוגלות לקשור מים בתוכם ובכך לעלות את ריכוז המים של השכבה. בין החומרים החיוניים האלו נמצאים החומצה היאלורונית, חומצות אמינו, מלחים שונים וסיבי הקולגן שבנוסף מחזיקים את העור כמו יסודות.
·         חומרים "קושרי מים" באפידרמיס: גם בשכבה העליונה של העור ואפילו בקרנית ישנם חומרים ייחודים שקושרים מים בעיקר בין התאים: מולקולות שתנן (אוריאה), חומצות אמינו, מינרלים שונים ועוד.

האם ניתן להחדיר לחות לעור?
התשובה היא חד משמעית "לא". מכוון שלחות העור תלויה בגורמים פנימיים, לא ניתן להחדיר לחות באופן ישיר לעור מבחוץ, גם לא על ידי טיפולים טכנולוגים.

איך בכל זאת ניתן לשמור ולשפר את לחות העור?
 ניתן לשמור ולהעלות את לחות העור בדרכים הבאות:
א-       שימוש בתכשירים "שומרי לחות" תכשירים אלו נמרחים על העור ומורדים על ידי דרכים שונות את כושר התאדות המים הטבעית, ועל ידי כך שומרים על הלחות הקיימת בעור (קרם לחות).
ב-      שימוש בתכשירים / טכנולוגיות המעודדים יצירה של חומרים שומרי לחות בעור :
חומרים מסוימים בריכוזים נכונים יכולים לעבור לפנים העור ולעודד יצירת חומרים חיוניים ללחות העור מבפנים. מדובר בעיקר על יצירת חומרים קושרי מים ברמת האפידרמיס העליונה והדרמיס העמוקה. תהליך זה לוקח זמן אך אפשרי בהחלט. חשוב ביותר להניע מנגנון זה בעור בעל נטייה ליבש, מבוגר\ מזדקן במטרה לאזן אותו ולמתן את התהליך הטבעי של ייבוש העור.
לצורך שתי המטרות החשובות האלה, חשוב להשתמש בתכשירים נכונים יום יום בבית. יש לציין שעם הגיל ייצור החומרים שומרי הלחות יורד ולכן חשוב לטפל גם במניעה .
 
כסיכום: חשוב להבין שמסיבות ביולוגיות לא ניתן להחדיר לחות ישירות לעור, אך ביכולתנו לשמור על הלחות הקיימת ולשפר משמעותית את כושר קשירת המים של העור. כל אחד יכול וצריך לשמור על בריאות העור, רוצו להתייעץ ולטפל! 
 
"מדע וחן"- ד"ר אסתר קורן
מרכזים לקוסמטיקה רפואית בטכנולוגיות מתקדמות
כרמיאל- חיפה

049082713 / 050-8113663

לאתר של מדע וחן בהנהלת ד"ר אסתר קורן>>

 
 
אולי יעניין אותך גם