כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

פסטיבל מחול כרמיאל 2015 מהמוצלחים שהיו

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 05.08.15 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 

ראש העיר עדי אלדר הודה, בישיבת ראשי המנהלים שהתקיימה ביום ראשון בבוקר, לכל העושים במלאכת ההכנה והביצוע של פסטיבל המחול : אהרון סולומון, שלמה ממן, אלי שדה, וכל מי שלקח חלק בהפקה הגדולה והמוצלחת הזו
אחד מרגעי השיא של הפסטיבל היה מופע ההוקרה לנורית הירש .

אלפי צופים מילאו ביום שלישי את אמפיתאטרון כרמיאל במופע פתיחה מרגש שהוקדש למלחינה והיוצרת נורית הירש שהלחינה ב-50 השנים האחרונות למעלה מ-1,600 שירים.

"הפסטיבל הזה הוא בזכותכם הצופים שחוזרים שנה אחר שנה לכרמיאל", פתח ואמר ראש העיר עדי אלדר בתחילת הערב. הפסטיבל מצליח בזכות הרקדנים וכל מי שיש לו יד במחול הישראלי. המופע הערב, מופע הוקרה לחברתי נורית הירש, מלחינה שכותבת את פס הקול של החברה הישראלית. זו חגיגה מדהימה של מחול וזמר".

אורחת הכבוד בערב הפתיחה הייתה שרת התרבות והספורט שאמרה: "אין שגריר טוב יותר למדינה שלנו מהמחול והאמנות ואין תשובה ניצחת מהפסטיבל הזה לכל המחרימים וההחרמות נגד מדינת ישראל", אמרה השרה רגב "התפאורה המרהיבה שניצבת מאחורי, המופעים והקולות שנחזה בהם הערב שווים ומחזקים את המחויבות האישית שלי, המחויבות להיאבק למען הגדלת תקציב התרבות, להבטיח חלוקה הוגנת ושוויונית של תקציבים ומשאבים. זאת כדי לאפשר לרקדניות ורקדנים מכרמיאל והגליל לצרוך וליצור תרבות. הגיע הזמן לצדק תרבותי".

רגב הוסיפה והבטיחה להגדיל את תקציב הזמר הישראלי וריקודי העם "כי אין משהו יותר ישראלי מלרקוד במעגלים ולשיר שירים ישראלים". על נורית הירש אמרה השרה: "אני שמחה להיות נוכחת בערב מיוחד שכולו מוקדש לשיריה של המלחינה והיוצרת נורית הירש שאותה אנו אוהבים ומוקירים".

יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין הוסיף: "הערב הזה מרגש ומוקדש לאישה יוצרת שאנו הולכים אחריה כבר שנים רבות. על כל הפסטיבל מנצח ראש העיר ואנו נעלה את התמיכה בתרבות ונמשיך לתמוך בכרמיאל. הדברים הטובים האמיתיים קורים כאן".
במהלך הערב הושמעו מיטב השירים שהלחינה הירש ובסיומו הפתיע אותה ראש העיר עדי אלדר שהעניק לה את תואר 'יקירת פסטיבל מחול כרמיאל' והזמין אותה לבמה לנגן ולשיר את שירה 'חלקת אלוהים' בליווי הזמרים עדי כהן, לירון רמתי, אלי לוזון, יפעת פחימה וחמישיית רון, באחד הרגעים המרגשים שנראו בפסטיבל בשנים האחרונות.
 
"השתתפתי בכל מיני אירועים ומחוות ברחבי העולם. זו המחווה המרגשת והגדולה מכולן", אמרה נורית הירש. "אני מודה לראש העיר ולכל העושים במלאכה על הערב המרגש. תודה רבה".
 
במופע עצמו עלו על הבמה כ-1,500 רקדניות ורקדנים מהמחול העממי הישראלי שרקדו לצלילי השירים שהלחינה הירש.
 
בערב המרכזי הופיעה להקת הבלט הלאומי של הונגריה עם הבלט "זורבה היווני" לצלילי המוסיקה של מיקיס תיאודורקיס, מופע מרגש ומרהיב ביופיו. אורלי הכבוד לערב זה היו הרב יחיאל אקשטיין יו"ר קרן הידידות ואזרח כבוד של כרמיאל ושגריר הונגריה בישראל אנדור נאג'.
 
 
מופע סיום התקיים בערב ט"ו באב דבר שהתאים ביותר להנחיית של בני הזוג עדן הראל ועודד מנשה.
 
כ-2,000 רקדנים, מלווים באמני הזמר קורים אלאל, יובל דיין ואסנת ז'נו מרום הגישו מופע מרשים של מיטב יצירות המחול המובילות במחול הישראלי, בשלל סגנונות ותלבושות ססגוניות.
 
אורח הכבוד יצחק (בוז'י) הרצוג ציין את חשיבות חיזוקה של הפעילות התרבותית בכלל ובפריפריה בפרט . הוא ביקש להביע את תמיכתו בקהילה הגאה שבאותו יום נדקרו חבריה במצעד הגאווה שנערך בירושלים, על ידי בן עוולה חרדי.
 
במהלך אותו ערב נערך טקס לציון 30 שנות קשרי ערים תאומות בים כרמיאל לשרלוטנבורג-ווילמרסדורף- ברלין. קשר שהתחיל עוד בימיו של ראש העיר הראשון של כרמיאל ברוך ונגר ז"ל, שבנו צחי גנור נכח בהקל. ראש עיריית שרלוטמבורג- וולימרסדוף, ריינהרט נאומן, הגיש מגן ידידות לראש העיר וציין כי בחודש אוקטובר השנה תיחנך כיכר תנועה על שמה של כרמיאל בברלין בטקס רב משתתפים. ראש העיר עדי אלדר הודה לראש עיריית שרלוטנבורג- ווילמרסדורף, על הקשרים הטובים הנשמרים לאורך השנים והעניק לו את מפתח העיר כרמיאל.
 
בערב הסיום , לאחר מאמצים ניכרים השתתפה להקה מירדן שהגיעה במיוחד לפסטיבל מחול כרמיאל, להקת "אל פאנון' מירדן, בניהולו של נסיר זועבי .