כותרת
> C;
1/1
חדשות

הרכבת מתקרבת - כל הפרטים על ההתקדמות ועל המחלף שבדרך

כרמיאלי חדשותפורסם: 05.07.16 , 10:22ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
חברת נתיבי ישראל:

הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

כרמיאלים מחכים לבואה של הרכבת, שתחבר בין הגליל לרשת מסילות ארצית - נגישות למרכז המדינה, תחסוך בזמן  ותאיץ במהירות של 160 קמ"ש, תרחיב אפשרויות תעסוקה  ואף תתרום לעליית ערך הנדל"ן בכרמיאל ובישובים סביב לה.

הפרוייקט המשמעותי של משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, לתושבי כרמיאל, היא מסילת הרכבת המדוברת.

עד היום שמונה עשרה ק"מ של מסילת ברזל כבר הונחו, מתקדמים בקצב של כ- 300 מטרים ביום, הנחת המסילה צפויה להסתיים בשנת 2017.

בתחנת כרמיאל הסתיימו להם עד כה עבודות שלד מבנה התחנה והרציפים.

בתחנה יהיה טרמינל של שתי קומות, רציפי נוסעים וחנייה למעל 700 רכבים שיתפרש על 1.500 מ"ר, בעוד לצד התחנה יהיה מרכז לתחבורה ציבורית.

העבודות בפרויקט כוללות, סלילת כבישים וקטעי קישור,  מנהרה כפולה, דרכי שירות, הקמת 8 הפרדות מפלסיות, הוגבה כביש 4 מעל מסילת הברזל ומעל נחל חילזון.

במסגרת הפרויקט עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתיות חשמל, תאורה ותקשורת והטיית מערכות תשתית מקומיות וארציות בעלות של 2.8 מיליארד שקלים. 

"ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל נמסר, כי עד כה הונחו כבר 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה בין נעמן לצומת כרמיאל מערב, כחלק מפרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל להקמת רכבת עכו-כרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים. במסגרת הפרויקט מוקמת מסילה כפולה, באורך של כ- 23 ק"מ, עליה תאיץ הרכבת במהירות תכן של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים. עבודות המסילה מתקדמות בקצב מזורז ומדי יום מונחים לאורך תוואי הרכבת כ- 300 מטרים נוספים. אדני הרכבת המודרניים, מיוצרים בישראל עשויים בטון קשיח המותאם לנשיאת משקל עצום. פסי המסילה השוקלים כ- 60 קילו למטר, עשויים פלדה ומיובאים מצ'כיה. במקביל להנחת המסילה, מתבצע פיזור והידוק חצץ לביסוס המסילה על ידי קרונות ייעודיים. החצץ מעניק אלסטיות ברמה גבוהה, מאפשר את פיזור כוחות המהירות לקרקע וקבלת עומסים וויברציות מתנועת הרכבת ומאפשר גם ניקוז מהיר של המסילה. עד כה פוזרו כ- 60 אלף טון חצץ על פני 13 ק"מ של מסילה. הנחת המסילה צפויה להסתיים בתחילת שנת 2017. אבן דרך נוספת בפרויקט הינה התקדמות העבודות בתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל, המוקמות בהשקעה של כ- 230 מיליון שקלים. תחנת אחיהוד נמצאת בשלב גמר עבודות ותכלול תחנה לשירות נוסעים, חניון שיכיל כ- 180 מקומות חניה, סלילת דרך גישה אל התחנה באורך של 900 מטרים ושני רציפי צד אשר יוביל אליהם מעבר משוקע. כמו כן, יבוצעו עבודות פיתוח וגינון במתחם התחנה, בשטחי החנייה ובצדי כביש הגישה. בתחנת כרמיאל הושלמו עבודות ביסוס שלד מבנה התחנה המרכזי והרציפים. התחנה תכלול מרכז תחבורה בו טרמינל נוסעים בן שתי קומות, רציפי נוסעים ומגרש חנייה ליותר מ- 700 כלי רכב. בצמוד לתחנה יבנה מרכז תחבורה גדול שישמש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית. השטח, הכולל מבנה תחנה, שליטה ובקרה וחניון שיתפרש על כ- 1,500 מ"ר. הפרויקט כולל כ-5,000 מ"ר של שטחי סלילה ופיתוח והקמת 3,000 מ"ר קירות תומכים. העבודות בפרויקט כוללות: מנהרה כפולה באורך 4.6 ק"מ, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות, דרכים חקלאיות והקמת 8 הפרדות מפלסיות. כמו כן, הוגבה כביש 4 מעל מסילת הברזל ומעל נחל חילזון שבוצעה בו הטיה לאורך תוואי של 750 מטרים, הוקמו גשרי רכבת באורך 30 מטרים מעל נחל נעמן ובאורך 90 מטרים מעל נחל חילזון. בנוסף, מבוצעים במסגרת הפרויקט עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתיות חשמל, תאורה ותקשורת והטיית מערכות תשתית מקומיות וארציות קיימות".

לשאלתי בנוגע למחלף או למחסום הזמני ממנו חוששים כולם, קיבלתי את ההתייחסות הנ"ל: "התקציב להקמת הפרדה מפלסית בכניסה המערבית לכרמיאל, במסגרת פרויקט הקמת מסילת עכו כרמיאל, אושר על  ידי משרדי  הממשלה רק לפני מספר חודשים, כאשר העבודות להקמת הרכבת נמצאות כבר בעיצומן ובשלבים מתקדמים. מיד עם אישור התקציב, החלה חברת נתיבי ישראל בקידום תכנון מהיר של הפרויקט להקמת הפרדה מפלסית, וזאת לנוכח חשיבותו למשתמשי הדרך. על כן, לוחות הזמנים להקמת ההפרדה לא תואמים את פתיחת הרכבת העתידית. נתיבי ישראל עושה כל שביכולתה לקידום הפרויקט במהירות וזאת מתוך רצון לצמצם ככל הניתן את תקופת הביניים שבין פתיחת המסילה לתנועת רכבות, לבין השלמת ההפרדה המפלסית, ותספק חלופה תחבורתית ובטיחותית עד השלמת הקמת ההפרדה. חשוב לציין כי, מטרתו של הפרויקט הלאומי הינה לחבר את הגליל לרשת המסילות הארצית ונועד לקצר זמני נסיעה בין מרכז הארץ לפריפריה, הרכבת עתידה לשנות את פני האזור כולו, להביא להתעוררות תעסוקתית ותיירותית, ולמעבר של משפחות ויזמים להתגורר באזורים הרחוקים ממרכז הארץ, הודות לזמני הנסיעה שיתקצרו באופן משמעותי וישפרו את איכות החיים. הרכבת צפויה להיפתח לנוסעים במחצית השנייה של שנת 2017."

אולי יעניין אותך גם
לראשונה מזה שנים רבות הוקמה עמותה בכרמיאל שכל עניינה טיפול בבעלי חיים
חברת נתיבי ישראל:

הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

פיצוץ רכב בכרמיאל - כתוצאה מכך ארבעה פצועים באורח קל.
חברת נתיבי ישראל:

הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

*שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים.*
חברת נתיבי ישראל:

הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

כרמיאל מרכינה ראש, ועצובה
חברת נתיבי ישראל:

הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

יום עצוב בכרמיאל
חברת נתיבי ישראל:

הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

יום חמישי הקרוב ניפגש ברחבת עיריית כרמיאל לשחרור החטופים
חברת נתיבי ישראל:

הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

רשת "סאלח דבאח ובניו" במבצע חסר תקדים – שלל מוצרים בשקל
חברת נתיבי ישראל:

הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

"אין בעולם מספיק תפילות כדי לעמעם כאב סבוך געגועים"
חברת נתיבי ישראל:

הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

רכבת ישראל תחדש החל מהיום, יום רביעי את שירותי קווי הרכבת לתחנת כרמיאל במתכונת חירום
חברת נתיבי ישראל:

הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.