
במחלקה לתרבות הדיור בעיריית כרמיאל עמלו על פרסום שירותי האגודה בכל המדיות והדרכים האפשריות, על מנת לחשוף את סל השירותים הרחב שמציעה האגודה ובכלל זאת הוצב דוכן עם חוברות הסבר בעירייה. כמו כן, יצאה המחלקה למבצע מצטרפים חברים חדשים וקיימה סדנאות לוועדי בתים כגון יוגה וצחוק, גישור ומשא ומתן, מטיילת לרמת הגולן 'בעקבות אלי כהן', בטיחות חורף, גינון אקולוגי, מאכלי עמים ועדות בשיתוף מחלקת קליטה וסדנא מטיילת לטבריה. במהלך כל ימות השנה השתתפה המחלקה בפרויקט הפרדת פסולת במקור ואריזות
בבתים משותפים.
הדרכה וסיוע לוועד הבית
מדי חודש מתקבלות במחלקה עשרות פניות מנציגויות הבתים וכן מדיירי הבתים המשותפים, לקבלת סיוע והדרכה של ניהול הרכוש המשותף והשכנת שלום בין דייריו. במהלך השנה קיימו מנהלת המחלקה וממלאת מקומה ביקורים בבתים המשותפים והשתתפו באסיפות הדיירים. הביקורים התקיימו בין פעם אחת לשלוש פעמים בשבוע ובסך הכול נערכו עד כה כ-130 מפגשים לצד קבלת קהל המתקיימת מדי יום בעירייה. במהלך השנה התקיימו 140 פגישות ייעוץ עם וועדי בתים ו/או דיירים בבניין העירייה, בנוסף לאחרים שהופנו ישירות לייעוץ משפטי, הוכנו 20 כתבי תביעה ונשלחו 120 מכתבי התראה לסרבני תשלום ותכתובות בנושאים שונים. לכל בנין יש תיק מעקב ובסך הכול ביצעה השנה המחלקה 22 גישורים בהצלחה.
שירותי ייעוץ
במהלך השנה מקיימת המחלקה פגישות של וועדי הבתים עם היועצים השונים הנותנים שירותים לחברי האגודה לתרבות הדיור ובהם יועץ משפטי, ייעוץ הנדסי, ייעוץ כלכלי, ייעוץ גינון ועוד. האגודה מעמידה לרשות חבריה באמצעות המחלקה עורך דין הנותן בסניף ייעוץ משפטי בחינם, כשבשנת 2016 קיבלו 6 וועדי בתים שירותי ייצוג משפטי.
האגודה לתרבות הדיור מעמידה לרשות חבריה מהנדס בניין מוסמך הנותן ייעוץ מקצועי בחינם לכל בעיה הנדסית ברכוש המשותף. הייעוץ ההנדסי עוסק בין היתר בבעיות רטיבות, סדקים וקילופים בקירות, נזילות מצנרת, איטום וביקורת במסגרת שנת בדק לבניין חדש ויעוץ בנושא מקלוט. חוות הדעת ניתנת בכתב והיא כוללת תיאור המפגע, מקורו ואופן הטיפול המוצע. בסך הכול ניתנו 39 חוות דעת בנושאים שונים בתחום ההנדסי. כמו כן מעמידה האגודה לתרבות הדיור לרשות ועדי הבתים יועץ גינון מוסמך שנותן מענה לוועדים בנושאים של גינון בר קיימה מותאם לאזורנו מתוך כוונה לחסוך במים להשקיה.
חומרי עזר
במחלקה לתרבות הדיור בעיריית כרמיאל מחולקים 'ידיעון' חוק בתים משותפים,
פנקסי קבלות ודפים שונים לניהול חשבון ועד הבית והרכוש המשותף, כרזות לחדרי מדרגות, סל שירותים, מגזינים מקצועיים, יומן לניהול ועד הבית, תיקים לניהול הרכוש המשותף, שירות אתר אינטרנט למחלקה בעירייה ולמחוז של תרבות הדיור בחיפה, פנקס הדרכה לוועדים בשגרה ובמצבי חירום.
קבלת קהל מתקיימת בימים ראשון בין השעות 16:00-19:00 ובימי שלישי ורביעי בין השעות 8:30-12:00.