כותרת
> C;
1/1
חדשות

משה קונינסקי יו"ר האופוזיציה: "תקציב 2017 הוא תקציב מסוכן ולא אחראי"

כרמיאלי חדשותפורסם: 20.12.16 , 13:32ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
כך נכתב בהודעה שהועברה לפורטל:  

חברי האופוזיציה התנגדו לתקציב העירייה שעבר אתמול ברוב קולות המועצת העיר
משה קונינסקי יו"ר האופוזיציה טען כי " תקציב 2017 הוא תקציב מסוכן  ולא אחראי אשר צפוי להגדיל את חובותיה של העיריייה לבנקים , תקציב פזרני שכולו אתנן לסיעות האופוזיציה , תקציב שלא חושב על המחר .תקציב 2017 כמו אלו שלפניו מעיד על חוסר הבנה בבנייית תקציב של פרנסי העירייה, על חוסר אחריות שיביא לבור תקציבי שלבסוף יפול על כתפי התושבים "

1. בפתיח ישיבת מועצת העיר שדנה בתקציב ציין קונינסקי כי "טיוטת התקציב אינה מפורטת דיה ומוגשת במהדורה מהודרת ולא כטיוטת עבודה לועדה לעיון , לתיקון ולחשיבה שתוביל לשינוי ועדכונים נדרשים, חוברת התקציב שהוגשה לא שונתה מזה עשור שנים והיא עמומה ולא יסודית , אינה דומה לטיוטות תקציב שמוגשות ע"י רשויות מקומיות בישראל . התקציב אינו מוצג בשקיפות , לא כוללל את כל הפירוטים של סעיפי התקציב ונראה כי מעוניינם להחביא בין השורות את ההסכמים הפוליטים בין ראש העיר ,סגניותיו וסיעות הקואליציה .

משה קונינסקי ביקש להצביע על המגמות העיקריות שבגינן לא הצביעו חברי האופוזיציה על התקציב:

2. מטיוטת התקציב לשנת 2017 וצפי הביצוע לשנת 2016 ניכר כי העירייה משתמשת בכל העודפים שנותרו משנים קודמות ולא מתייעלת, מקצצת וחוסכת בהוצאות.

3. מעיון בתקציב 2016 ו ההצעה לשנתת 2017 ניכר כי מצבת כח האדם צומחת וגדלה מדי שנה ושנה , בשנתיים החולפות עלתה ב 42 עובדים במקום להתייעל .יש עלייה דרמטית בעלויות השכר מ126,000,000- ש"ח ל133,000,000 ש"ח, כמעט מחצית מהוצאות הערייה הן הוצאות על שכר !

4. משה הדגיש כי בסעיף הכנסות עצמיות מארנונה חלה ירידה ב3% מערכה היחסי בהכנסות העירייה ,לעומת זאת בסעיף הכנסות מגופי ממשלה חלה עלייה של 3% מכאן ניתן להבחין בברור כי מגמה זו מסוכנת ומהווה בעייה מהותית וחמורה, זאת ועוד, מגמה מסוכנת זו חוזרת על עצמה ומתעצמת מזה שלוש שנים !

5. העירייה הגדילה בשנה החולפת את חובה לבנקים בכ 3,000,000 ש"ח נוספים, מ 58,000,000 ש"ח למעל ל 6,1000,000 ש"ח , זאת במקום להפחית   את התחייביותיה לבנקים . חובות אלה לבנקים יחד עם גרעונות גופי הסמך בהיקף של כ 10,000,000 ש"ח נוספים והתחייבויות הגופים הללו לבנקים בהיקף של כ 4,000,000 ש"ח נוספים ( עליהם ערבה העירייה ) יחד עם חוב של עשרות מיליונים לחברת מקורות מצביע על מצב כספי קשה ומסוכן של עיריית כרמיאל .

6.סעיף ההנחות בארנונה עומד על כ 21,000,000 ש"ח , היקף מוזר שמעלה שאלות ותהיות רבות כיצד מאשרים הנחות בהיקף שנתי חריג שכזה .

7.העירייה במקום לכסות ולהקטין את החוב לבנקים לקחה הלוואות נוספות .

8. החובות המסופקים גדלו ב 3,000,000 ש"ח המסכנים את יציבות העירייה.

9. העיריייה גוררת תשלומים בין שנות התקציב ובכך מחביאה ,לכאורה, גרעונות , במקום לשלם חוב לספק בשנת הפעולה היא משלמת בשנת התקציב הבאה , כך מחביאה העירייה גרעון שוטף של מיליוני שקלים מדי שנה.

10.תקציב העיריייה מתעלם מהעובדה שסיווג העיר בלמ"ס חזר לרמה 6 לאחר כשלוש שנים ברמה 5 , עובדה שעשוייה להפחית באופן משמעותי את תקציבי המדינה בעירייה. זאת ועוד תקציב העירייה מתעלם מהקיצוץ הרוחבי במענקי האיזון לרשויות המקומיות , גזירה שתגרום להפחתה נוספת בתקציב העירייה .

11.ספר התקציב כולל נתונים סותרים . ע"פ נתוני הלמ"ס בכרמיאל כ 47,000 תושבים ואילו בהתאם לנתוני ספר התקציב מספר התושבים בעיר עומד על כ 52,000 , בהתאם לנתוני התקציב שהוצג לנו מספר התלמידים במערכת החינוך בכרמיאל בשנת 2006 , (לפני כעשור ) עמד על 8945 תלמידים , בשנת 2016 , עשור מאוחר יותר מס התלמידים בעיר עומד על 9257 תלמידים , 312 תלמידים נוספו למערכת החינוך בכרמיאל במשך עשור שלם בלבד ! נתונים אלו מצביעים על מגמה   הולכת ומחריפה של הגירה שלילית שמסכנת את קיומה של העיר .

 מגמות אלה אינן מצדיקות הצבעה בעד התקציב ויותר מכך מחייבות את ראש העיר וסגניותיו להסיק מסקנות !

תגובת העירייה:  
מר קונינסקי כחבר ועדת הכספים העלה את השאלות בישיבת הועדה וקיבל פירוט מקצועי.
עיריית כרמיאל מנוהלת ברמה הגבוה ביותר, ללא גרעונות, בתקציב מאוזן וזוכה בכל שנה בפרסי ניהול כספי.
 
כבר מתוך שאלותיו ניתן היה לראות שהאיש אינו מבין בניהול תקציב העירייה.
שלא ינסה ללמד אותנו כיצד לנהל את תקציב העירייה, קצת צניעות לא תזיק.

 
 

אולי יעניין אותך גם
לראשונה מזה שנים רבות הוקמה עמותה בכרמיאל שכל עניינה טיפול בבעלי חיים
כך נכתב בהודעה שהועברה לפורטל:  

פיצוץ רכב בכרמיאל - כתוצאה מכך ארבעה פצועים באורח קל.
כך נכתב בהודעה שהועברה לפורטל:  

*שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים.*
כך נכתב בהודעה שהועברה לפורטל:  

כרמיאל מרכינה ראש, ועצובה
כך נכתב בהודעה שהועברה לפורטל:  

יום עצוב בכרמיאל
כך נכתב בהודעה שהועברה לפורטל:  

יום חמישי הקרוב ניפגש ברחבת עיריית כרמיאל לשחרור החטופים
כך נכתב בהודעה שהועברה לפורטל:  

רשת "סאלח דבאח ובניו" במבצע חסר תקדים – שלל מוצרים בשקל
כך נכתב בהודעה שהועברה לפורטל:  

"אין בעולם מספיק תפילות כדי לעמעם כאב סבוך געגועים"
כך נכתב בהודעה שהועברה לפורטל:  

רכבת ישראל תחדש החל מהיום, יום רביעי את שירותי קווי הרכבת לתחנת כרמיאל במתכונת חירום
כך נכתב בהודעה שהועברה לפורטל: