כותרת
> C;
1/1
חוק ומשפט

הדרך הכי טובה לבחור עו"ד פלילי להגנה

כרמיאלי חוק ומשפטפורסם: 30.12.16 , 09:38ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


עו"ד פלילי כיום אינו כמו עו"ד פלילי בעבר. בימינו, הסיכוי שתזדקקו לעורך דין פלילי גדל בשל המשפטיזציה של חיינו האזרחיים. במסגרתה, מבקשים רוחשי רעתנו להפליל אותנו בשלבים, כלומר לטפול עלינו שביצענו עבירות פליליות על מנת לנקום בנו ולסבך אותנו עם רשויות החוק. חלק מההפללות הללו מתבצעות בשלבים, וחלקן מתבצעות באופן ישיר. לדוגמה: הגשת תלונה במשטרה מצד אשה על בעל מתגרש על תקיפה מינית כנקמה על נצחונו בתביעת גירושין, סכסוכי שכנים על תקנות הרעש שמסתיימות בתלונות משטרה הדדיות ומובילות למעצרים והגשת כתבי אישום, הפללת אדם מסוים על סחר בסמים, ועוד. בעוד בעבר סכסוכים בין אדם לחברו הובילו רק לתביעות אזרחיות, כיום הם יובילו לתביעות פליליות
כבר בפסקה הראשונה הדגמנו לכם כיצד אזרח שהוא 100% שומר חוק עשוי למצוא את עצמו נתבע פלילית על ידי מדינת ישראל בחסות המשטרה והפרקליטות רק בגלל שעצבן את גרושתו, את השכן שלו או אפילו אדם שטפל עליו אשמת סחר בסמים (לעתים, אדם כזה יכול גם להשתיל אצלו את הסמים ואז יש להוכיח שכך היו פני הדברים). 

כך תבחרו עו"ד פלילי שייחלץ אתכם ממצבכם

בשלב הראשון יש לבחור עו"ד פלילי שברמת הכלל, נחשב לכזה שאחוז הזיכויים שלו גבוה באופן יחסי, ולא באופן מוחלט. נגלה לכם סוד: אין בישראל עורך דין פלילי שבאופן מוחלט יש לו יותר זיכויים מהרשעות, משום שמערכת המשפט הישראלית היא כזו המחזיקה באחוז ההרשעות מהגבוהים ביותר ב- OECD, אם לא בגבוה מבניהם. את מצבה של מערכת המשפט בתחום הגדיר עורך הדין הפלילי יורם שפטל, אשר לו תכנית מאזינים מדי יום חמישי ברדיו 103 אף.אם – כך: "יש לנו את מערכת המשפט, היחידה בעולם הדמוקרטי, שיכולה 'להתגאות' באחוז הרשעות של 99,9%". במצב כזה, לא תמצאו עו"ד פלילי שיש לו יותר זיכויים מהרשעות, אבל מי שסך הזיכויים שלו גבוה ביחס ליתר עורכי הדין הפליליים הוא ככל הנראה מי שתהיו זקוקים לו כמייצג משפטי.

בדקו שבמשרד עורכי הדין שבחרתם נרשמו זיכויים רבים בתחום בו אתם מסובכים

עו"ד פלילי עוסק בתחומים רבים מאד: החל מעבירות במדרג 'פשע חמור' כמו אונס או רצח, ועד לעבירות פליליות זוטרות כמו גניבה או סחר בסמים. מדרג העבירה אינו מהותי כמו הבקיאות שבנושא העבירה. למשל עו"ד פלילי העוסק בסמים חייב לדעת כיצד עובדת המז"פ, מעבדת הזיהוי הפלילי של המשטרה. הוא חייב להכיר תסריטי משפט שהתהוו בתחום, כולל הכרה לעומק של טיעוני-תביעה טיפוסיים. אם אלו הם הממצאים שלכם מאותו משרד, משמע שהוא זה שיידע לטפל, בסבירות גבוהה, גם בתיק שלכם.