כותרת
> C;
1/1
טכנולוגיה ותקשורת

פרסום בפייסבוק

כרמיאלי טכנולוגיה ותקשורתפורסם: 27.04.17 , 17:05ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


ישנן שתי דרכים עיקריות "לנצל" את פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם וגם בישראל כמובן, לטובת פרסום: ניהול דף עסקי וקמפיינים ממומנים. למעשה, יותר נכון להתבונן על האפשרויות של הפרסום באמצעות פייסבוק כעל בסיס ועליו עוד שכבה אופציונלית. הבסיס כולל בניית דף עסקי שמוקדש לפעילות העסקית והעלאת תכנים רלוונטיים לאותה פעילות ובעלי ערך מוסף לגולשים – ואילו השכבה הנוספת היא אותו פרסום ממומן בפייסבוק ויצירת מודעות אפקטיביות שמרחיבות את החשיפה של אותו דף עסקי וגם את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים של העסק.

פרסום בפייסבוק באמצעות כוחה של הקהילה

הבסיס של פרסום בפייסבוק הוא כאמור דף עסקי. בניית דף עסקי איכותי שאכן ימלא את ייעודו מחייבת מחשבה מעמיקה תוך התמקדות ביצירת אינטראקציות עם הגולשים – כך שהם ימשיכו לעקוב אחרי הדף שלכם, יגיבו לתכנים וישתפו אותם (ובכך בעצם ייקחו חלק פעיל במלאכת השיווק בפייסבוק).
כדי שכך יקרה, כלומר שהגולשים יבקשו לראות את התכנים שלכם, יגיבו (בין אם בלייק או כל רגש רלוונטי אחר ובין אם בתגובה ממש) וישתפו, עליכם לספק להם ערך אמיתי. ריבוי פוסטים שיווקיים יתקבל בהתעלמות במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב מבחינתכם גולש שכבר השתכנע לעקוב אחרי העמוד העסקי שלכם יפסיק לעשות זאת כדי שלא תטרידו אותו (כך חווים הגולשים פרסומים אגרסיביים מדי בפייסבוק).
לעומת זאת תכנים מתחום פעילותכם שהופכים את חיי הגולשים לטובים יותר, או "רק" מספקים להם כמה דקות של עניין, קצת פאן, חומר למחשבה או כל ערך אחר שעולה על דעתכם, יגרום להם להפוך לחלק מהקהילה שנבנית למעשה סביב כל דף עסקי שמנוהל בחוכמה. כוחה של קהילה זו עשוי ליצור פרסום בפייסבוק שהוא אפקטיבי יותר ממה שחלמתם עליו אפילו, וזאת בזכות הפוטנציאל הוויראלי – בני אדם שהם חלק מקבוצה ומרגישים שהקבוצה תורמת להם ומתייחסת אליהם בכבוד ישמחו לפרגן בחזרה לעסק שגיבש אותם כקבוצה ויפיצו תכנים איכותיים ובכך למעשה ירחיבו את הקהילה וגם את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים של העסק.

איך להשתמש באופציה של פרסום ממומן באופן האפקטיבי ביותר?

השכבה השנייה של פרסום בפייסבוק, שכאמור מתווספת לבסיס שהוא דף עסקי מתוחזק בקפידה ומנוהל בחוכמה, היא פרסום ממומן.
המודעות בפייסבוק חייבות להיות ממוקדות מאוד – ראשית, מבחינת קהל היעד שאותו ניתן לפלח על סמך שורת פרמטרים ובהם גיל, מקום המגורים, מגדר, תחומי העניין ועוד (למשל צלם חתונות יכול לפרסם את עצמו רק למי שמגדיר את עצמו כמאורס, ולבטח אין טעם לפרסם בפייסבוק מודעה שעוסקת במבצע על צילום חתונות ולהציג אותה בפיד של הנשואים שבינינו.
המיקוד הוא גם מבחינת הטקסט: מודעה בפייסבוק כוללת כותרת, תוכן קצר מאוד, לינק ועוד מרכיב אחד חשוב במיוחד, תמונה. כל אחד מהנ"ל קריטי להצלחת המודעה, כשהצלחה נמדדת בשיעור הגולשים שלחצו על אותה מודעה מתוך כלל הגולשים שנחשפו אליה, וכמובן גם בשיעור הגולשים שביצעו את הפעולה הרצויה מבחינתכם גם אחרי שלחצו על הלינק והגיעו למקום שאליו הובלתם אותם.
מומלץ בכל קמפיין פרסומי בפייסבוק להריץ במקביל מספר גרסאות של כל מודעה – עם למשל אותו טקסט אבל עם תמונות שונות, או אותה מודעה רק עם כותרת מנוסחת באופן מעט שונה – ולראות מי מהן מניבה את התוצאות הטובות ביותר ולהישאר איתה.

איך רימרקטינג משפר את ביצועי השיווק בפייסבוק?

כדי להעצים עוד יותר את התוצאות של פרסום בפייסבוק ניתן להיעזר בכלי נוסף – רימרקטינג.
רימרקטינג נועד להמשיך לנסות ו"לפתות" מי שכבר ביקר בדף הפייסבוק שלכם. האמצעי הוא הצגת מודעות באתרים שונים אליהם הוא מגיע, כאמור אחרי שביקר אצלכם בדף העסקי ובכך למעשה הביע עניין במוצרים ובשירותים שלכם. כשאותו גולש רואה אתכם פתאום שוב גם מחוץ לפייסבוק, יש סיכוי גדול יותר שהוא ילחץ על המודעה ויבצע עוד אינטראקציות אתכם ובעצם יהפוך ללקוח משלם – והרי זו בסופו של דבר המטרה של פרסום בפייסבוק.