כותרת
> C;
1/1
חוק ומשפט

אני שולט על העתיד שלי - יפוי כח מתמשך

כרמיאלי חוק ומשפטפורסם: 25.09.17 , 19:44ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


עד עכשיו השליטה היחידה שהיתה לנו על העתיד, היתה שליטה מוגבלת באמצעות עריכת צוואה, וזהו כמובן רק לאחר שעברנו מן העולם.
 
בפער הזמנים בין הזמן שאנחנו צלולים ושולטים בחיינו, לבין יום מותנו בו יוציאו לפועל את הוראות צוואתנו, יש את התקופה המפחידה בה אין לנו שליטה על חיינו, אם מפאת חוסר צלילות, , מחלות זקנה, מוגבלויות נפשיות או שכליות.
 
לפני מספר חודשים, העניק לנו המחוקק כלי, המאפשר לנו לשלוט גם בתקופה הזו בה המושכות ניטלות מידינו. כלי זה הינו יפוי כח מתמשך.
 
באמצעות יפוי הכח המתמשך, אנחנו יכולים לתת הוראות שיתאימו למצבים שונים ומשונים ככל העולה על דעתנו. אנחנו יכולים להורות איזה שימוש ייעשה ברכושנו, למי לתת מתנות או הלוואות, מתי ובאיזה תנאים, האם נמשיך להתגורר בביתנו גם כאשר איננו עצמאים, או נעבור לדיור מוגן, האם דירתנו תימכר או תושכר.  במקרה של מגבלה נפשית, מתי נתאשפז מרצון. נוכל לתת הוראות לכל מצב רפואי העולה על דעתנו. ניתן להורות מי יהיו המטפלים, איזה טיפולים נקבל, באיזה רופא לבחור וכו'.  
 
אנחנו יכולים גם להחליט לא להחליט, ולהשאיר את שיקול הדעת בידי מיופה הכח, עליו אנו סומכים שיעשה עבורנו את הטוב ביותר בעת הצורך.
 
מטרת יפוי הכח המתמשך הינה לנהוג עם מייפה הכח בהתאם לרצונו כפי שהביע ביפוי הכח, ולפיכך, ככל שהנחיותנו תהיינה מפורטות יותר, מטרה זו תמומש באופן מדוייק יותר.
 
מייפה הכח בוחר לו מיופה כח, אחד או יותר. מיופה הכח יכול להיות קרוב משפחה או איש מקצוע, אדם בו ברצוננו לתת את מבטחנו באמון ובשלווה. ניתן להחליט כי יהיו מספר מיופי כח, וכל אחד יהיה אחראי על תחום אחר, ניתן גם להחליט כי במקרה של מחלוקת, מי יהיה מיופה הכח המכריע.
 
על מנת לוודא שיפוי הכח אכן יוצא לפועל בהתאם לכוונתנו בעת כתיבתו, ניתן למנות מספר "מיודעים", שהינם בפועל מפקחים על פעלו של מיופה הכח.
 
ביפוי כח מתמשך, ניתן בידינו גם הכח להחליט באיזו נקודת זמן, או באיזה מצב, יפוי הכח יכנס לתקף, ומי יהיו האיש או האנשים שיכריעו אם הגיעה שעה זו.
 
רבותי, הכח בידינו, באמצעות יפוי הכח המתמשך.
 
רק עורך דין אשר הוסמך לכך במיוחד, רשאי לערוך יפוי כח מתמשך.

לאתר לחצו כאן 


לפרטים נוספים חייגו 072-3925293