כותרת
> C;
1/1
דת בקהילה

*במד"א נערכים בכוננות שיא ליום כיפור*

כרמיאלי דת בקהילהפורסם: 29.09.17 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


צום, אופניים והמונים שצועדים על הכבישים - אלה הם רק כמה מהאתגרים העומדים בפני צוותי מגן דוד אדום במהלך יום הכיפורים * במד"א למודי ניסיון, נערכים בכוננות שיא ומבצעים התאמות ייחודיות ליום כיפור *"רבים סובלים במהלך הצום מהתייבשויות, התעלפויות ונפצעים בכבישים" מדווחים במד"א

מדי שנה, במהלך יום הכיפורים אלפי בני אדם נזקקים לשירותי מגן דוד אדום. לאור כמות הפניות לשירותי מד"אביום הקדוש ביותר בשנה, נערך מגן דוד אדום בכוננות מוגברת לקראת הצום שיחל ביום שישי (ט' בתשרי תשע"ח 29.9.17) ויסתיים ביום שבת בערב (י' בתשרי תשע"ח 30.9.17). במסגרת זו, כמדי שנה, יתוגברו תחנות מד"א ברחבי הארץ במהלך החג בחובשים, פאראמדיקים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי-מד"א, זאת על מנתלהיערך להענקת טיפול רפואי דחוף לחולים ונפגעים שיזדקקו לסיוע.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, קיים הערכת מצב בשיתוף מטה מד"א לקראת יום כיפור והנחה את מנהלי המרחבים לעמוד ברמת כוננות ג', שהיא הרמה הגבוהה ביותר, החל מערב יום כיפור ועד מוצאי החג. 

במד"א מדגישים כי מדי שנה נתקלים צוותי מד"א הנעים ברכבי החירום לקריאות ולבתי החולים בכל רחבי הארץ בניסיונות לשבש את תנועת האמבולנסים ובכך עלולים להזיק לחיי אדם. במד"א מבקשים מהציבור לאפשר למד"א להמשיך בפעילותו להצלת חיים, לפנות את הדרך במידה ואמבולנס מתקרב.

מדי שנה ביום הכיפורים, מגיעות למגן דוד אדום פניות של למעלה מ- 2,000 בני אדם הנזקקים לסיוע וטיפול רפואי של צוותי מד"א. רבים מהמטופלים על ידי החובשים והפאראמדיקים של מד"א הינם הולכי רגל וילדים שנפגעו בכבישים בזמן רכיבה על אופניים רגילים וחשמליים, מתפללים שחשים ברע עקב הצום, ילדים ופעוטות שמשחקים ללא השגחת מבוגר סמוך לבתי הכנסת בזמן התפילה ונשים בהריון שאחזו אותן צירי לידה ויש להעבירן בדחיפות לבתי החולים.

גם השנה, בנוסף לצוותי מד"א בתחנות, לכונני מד"א הרכובים על אופנועים ולכונני מד"א הפזורים עם אמבולנסים בשכונות ובערים, ישהו חובשים ופאראמדיקים של מד"א המתפללים בבתי הכנסת ברחבי הארץ עם ציוד רפואי מתקדם (הכולל דפיברילטורים) ויוכלו להעניק טיפול רפואי מיידי, מהיר ואיכותי לצמים שיחושו ברע. כמו כן חובשים ופאראמדיקים של מד"א יוצבו ברחבת הכותל במהלך יום הכיפורים על מנת לתת מענה רפואי למתפללים הרבים שצפויים להגיע ולהתפלל במקום. במסגרת הערכות המוגברת יעמדו בכוננות גבוהה גם שני מסוקי מד"א, המשמשים לפינוי ולהצלת חיים באזורים מרוחקים, בצפון הארץ ובדרומה.


מדי שנה תקופת החגים מביאה עמה מחסור עונתי במנות דם, ועל מנת ששירותי הדם של מד"א יוכלו לספק מנות ומרכיבי דם לבתי החולים, יש צורך בתרומות של כל סוגי הדם, בדגש על סוג דם O ו- Rh שלילי מכל הסוגים  (O-, A-, B-, AB-). במד"א קוראים לציבור להגיע אל עמדות התרמות הדם של מגן דוד אדום שיוצבו בקניונים, באתרי התיירות, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ, ולתרום דם. מידע על עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון ובטלפון 03-5300400 בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ומבין דיבור.

עלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם

לפני הגעה למקום רצוי להתעדכן מראש

המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א בטלפון 5643*

*מנכ"ל מד"א, אלי בין*: "מדי שנה, מעניקים צוותי מד"א בכל רחבי הארץ טיפול רפואי מציל חיים לאלפי בני אדם הסובלים במהלך הצום מהתייבשויות והתעלפויות, נפצעים בכבישים ועוד. גם השנה, בעוד רבים מעם ישראל נמצאים בבתי הכנסת וילדים רבים שוהים בחוץ, יפעלו צוותי מד"א בכוננות גבוהה ביותר וזאת במטרה להציל חיים. בכל צורך רפואי שעלול להתעורר, ניתן להזעיק את צוותי מד"א בטלפון חירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי'. אני מבקש לפנות את הצירים ולאפשר את תנועת האמבולנסים של מד"א בכבישים בבטחה במהלך יום הכיפורים. בשם עובדי ומתנדבי מד"א, אני מאחל לכל בית ישראל גמר חתימה טובה וצום מועיל וקל".

*בברכת שנה טובה וגמר חתימה טובה*

זכי הלר
דובר מד"א