כותרת
> C;
1/1
תרבות ופנאי

מביא רוח טובה לכרמיאל

כרמיאלי תרבות ופנאיפורסם: 17.10.17 , 16:10ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


ליאור דוידי, במקור מכרמיאל, מוציא אלבום חדש בהפקתו של שמוליק דניאל (דודו טסה, עמיר בניון, שולי רנד) ומסתמן כהבטחה גדולה.  


ליאור דוידי תספר לנו קצת על עצמך
 
בכיף, ליאור דוידי בן 32 ״בורן אנד רייזד״ בכרמיאל, גר כבר כמה שנים בתל אביב.
מאוד אוהב את כרמיאל ומחובר לצפון בדמי, מגיע כמה שיותר לבקר את המשפחה ומקווה לחזור כשתהיה לי משפחה קטנה משלי.
 


אמן ויוצר, מתי הכל התחיל?
 
בגיל 5 בערך ראיתי בגן הילדים קלידים וביקשתי שיקנו לי.
מאז ועד גיל 16 ניגנתי הרבה משמיעה והלחנתי יצירות קטנות.
בתיכון נשבר לי הלב (כמה צפוי) ומצאתי את עצמי כותב המון שירים בעניין ובכלל, בהתחלה שרתי רק כדי להמחיש איך השיר צריך להישמע, אבל הבנתי שאני שר בסדר אז המשכתי, מאז ועד היום כתבתי מאות שירים, בהמון סגנונות עד שגיבשתי משהו שלי, כיום אני יוצא לדרך עם אלבום שני וגם כותב לאומנים ידועים.
 
השראה לכתיבת השירים?
 
טוב ברור שאהבה, תובנות על החיים וכל דבר שפוגע לי ישר בלב ומחמם אותו, אני כותב בעיקר בלילות, משהו בשקט הזה מרגיש לי שאני לבד בעולם וזה ישר מחבר אותי, נותן לצלילים לכוון ולטקסטים לעצב את הרגשות.
את הסקיצה הראשונית אני כותב ומלחין די באותו זמן, הלחן מגיע קודם ואז הצלילים ״מספרים״ לי על מה השיר צריך להיות, מפה זה נטו לעבוד על המבנה, הטקסט הנכון וה״פרייזינג״ הנכון, כמובן שהעיבוד וההפקה חשובים בסוף אבל איכות השיר נמדדת בהיותו עירום, במקרה שלי פסנתר ושירה. שם מגלים את הלב והעוצמות שלו.
 
לאיזה ז׳אנר היית משייך את המוזיקה שלך?
 
האמת שקשה לי באופן כללי עם ז׳אנרים מהסיבה שהיום אין באמת ז׳אנר מובהק, הרוק הוא גם פופ, הפופ הוא גם ראפ וכו׳, אבל אמרו לי שהמוזיקה שלי מזכירה שירים של עידן רייכל, אמיר דדון, אביתר בנאי וכו׳... אבל קטונתי.
אני חושב שהאלבום החדש "רוח טובה" מצד אחד מכיל כמה להיטים גלגל"צים ומצד שני הוא אלבום אווירה, עשיר ומוקפד עם רביעיות מיתרים, הפקה ועיבוד של שמוליק דניאל היקר (דודו טסה, שולי רנד, עמיר בניון וכו), נגנים מדהימים שהיה לי הכבוד לעבוד איתם וכמובן שולי רנד בעצמו שמתארח בשיר הנושא "רוח טובה".
אגב כרמיאלי יקר וחבר ילדות בשם גיא וינגרטן, שהפיק את האלבום הראשון שלי "קרוסל" נקרא לדגל גם הפעם וכתב עיבוד ותזמור מיתרים לאלבום החדש, ריגש מאוד.
 


מי היוצר האהוב עליך?
 
יש המון כמו הביטלס, אביתר בנאי, אבישי כהן ועוד אבל המוזיקאי שבזכותו בחרתי במוזיקה (ואולי היא גם בחרה בי) הוא סטינג, ראיתי הופעה שלו ב-DVD בזמנו בתיכון והיה לי ברור שזה קסם מסתורי שאני חייב להבין אותו ואז ללמוד לייצר אותו בעצמי איכשהו.
חודשים ספורים לאחר שיצא האלבום הראשון (2010) יצא לי לראות אותו מופיע עם תזמורת פילהרמונית בלונדון, עמדתי מטרים ספורים ממנו והיה לי ברור שאני חייב להמשיך לעשות מוזיקה עד יומי האחרון - ללא קשר לתוצאות.
 
מה החלום? איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
 
וואו זו שאלה קשה... בתור רווק תל אביבי, מניח שהחיים עוד ינתבו אותי מחדש אבל מה שבטוח שאקליט עוד אלבומים, אופיע, אמשיך לעבוד בהנדסת תוכנה במקביל כי טכנולוגיה זו תשוקה חזקה לא פחות מהמוזיקה עבורי.
למדתי בחיים שאין סוף לשאיפות ותמיד יהיו "מוצלחים" יותר ממך, הכי חשוב שאהיה שמח בחלקי ובריא.
 


אוסיף שהמקום שהכי ירגש אותי להופיע בו בכל העולם הוא דווקא היכל התרבות כרמיאל,
המקום שסבא שלי כל כך מזוהה איתו אחרי הקולנוע שלו, בהיכל הייתי משחק מגיל אפס ובהמשך אפילו עבדתי בו.
הוא באמת כמו בית שני, שם הייתי רואה הופעות וחולם שיום אחד גם אותי יבואו לראות שם.
 
נראה, אולי זה יקרה בקרוב :)

לעמוד הפייסבוק של ליאור דוידי>>