כותרת
> C;
1/1
חדשות

הבן בדרך האב ברוך ונגר ז"ל ראש העיר הראשון?

כרמיאלי חדשותפורסם: 31.12.17 , 08:50ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


משה ונגר בן 40, מקיבוץ שריד, כבר שנים שלא חי בעיר, אך מבקר את המשפחה לאורך השנים באופן קבוע ולא שוכח לעיר חסד נעורים.
משה נשוי ואב לשלושה. אולי לא מוכר לרבים, אבל רבים מכירים את אביו וגם הוא עוד יהיה מוכר.
ברוך ונגר ז"ל, שהיה ראש צוות ההקמה של כרמיאל בשנת 1968 ובשנת 1973 היה ראש המועצה וכאשר כרמיאל הוכרזה כעיר בשנת 1985 ונגר היה לראש עיר ראשון ונפטר בזמן כהונתו והוא רק בן 58 אבל את הלפיד הבוער נדמה שהצליח להעביר לבנו משה.
היות והתפוח לא נפל רחוק מהעץ, משה מחזיק בכרטיס ביקור עשיר של עשייה בתעשייה ובהי-טק, בפיתוח עסקי, ניהול פרויקטים ומסחר מזה 14 שנים, ניסיון עשיר עם מגזרים ותכנים שונים.
עבודתו הכרוכה בפרויקטים אסטרטגיים מול הצבא והתעשייה הביטחונית, אבטחת מידע ותקשורת.
אחרי שנים של מעקב אחרי התפתחות העיר מאחורי הקלעים ומהצד, הוא משבח את עשייתו של עדי אלדר.
אני שואלת על הקשר בינו לבין קונינסקי, שכן רק לפני כחצי שנה נתקלתי בו בקבוצת הפייסבוק של קונינסקי בו הוא אחד ממנהלי הדף.
את קונינסקי הוא הכיר בפן האישי והמקצועי, לימים הבין כמה השקפת עולמם זהה, למד ומוקיר את פועלו וישמח להיות יד ימינו, המטרה ברורה, משה אומר, טובת העיר חשובה וישמח לאחד כוחות.
מה הכוונה אני שואלת באיחוד כוחות? האם היו הבטחות?
"אני לא מתעסק ברשימה, במספרים, במקומות ובהבטחות, בשלב זה עוד מוקדם, יחד עם זאת לשנינו ברור מהם שאיפותיי והיכן אני רואה עצמי ממוצב.
להתחבר לפוליטיקה הכרמיאלית, תמיד היה על הפרק,  שנים של התבוננות, למידה ובנקודה מסוימת אתה מרגיש מוכן, מכיר בחוזקות שלך, ביכולות, היכן אתה יכול לרתום את כוחותייך ולדחוף קדימה.  אתה בשל ולוקח צעד אחד קדימה, לעזור למנף את העיר לטובת התושבים על ידי עשייה פוליטית".
בשלב זה אין הוא רואה עצמו מתמודד לראשות העיר, הוא תומך במשה קונינסקי, יו"ר האופוזיציה, רואה בו מועמד ראוי כאמור עם השקפת עולם זהה ותקווה למנוע הגירה שלילית, להשאיר ולהחזיר את הצעירים.
"כרמיאל צריכה תעסוקה למשפחות צעירות בעיר, בנייה של תכנית אסטרטגית אשר תביא השקעות, השתתפות במיזמים חינוכיים כדי לקדם פרויקטים טכנולוגיים. חשוב לקדם את הבאת האוניברסיטה, ליצור שיתופי פעולה עם מיזמי ההיי-טק. לשם כך חייבים לרתום גופים ממשלתיים ובכך למנוע הגירה שלילית של הצעירים.
מחובר אליה ותמיד עוקב אחר הנעשה."
 
אמרו על ברוך ונגר כי אומנם היו לו בעיות ראייה, אך ראה  רחוק מכולם, מעידים חבריו של משה שאף הוא ניחן בכישרון הזה.
תגובת קונינסקי :
"משה ונגר ואני בקשרי ידידות מזה מספר שנים. מהיכרותי את משה, את ניסיונו העשיר ויכולותיו המקצועיות ומעלותיו כאדם אני משוכנע כי הוא יצליח בכל אשר יפנה כפי שהוא עושה גם היום.
שאיפתי היא להחזיר את כל הצעירים שעזבו את העיר הביתה ולכן אני תקווה שמשה ונגר ומשפחתו יחזרו הביתה לכרמיאל. אך טבעי שהוא משה יוכל להיות נכס משמעותי לעיר כרמיאל".
אולי יעניין אותך גם