כותרת
> C;
1/1
עיריית כרמיאל

אחריי! כרמיאל יצאו להתמודד עם אתגרי המדבר

כרמיאלי עיריית כרמיאלפורסם: 03.01.18 , 14:11ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


קבוצת "אחריי!" כרמיאל שפועלת בשיתוף פעולה מלא עם מנהלת אגף הנוער איילת כהן, לקחה חלק פעיל ביחד עם 7,500 חניכי וחניכות תנועת "אחריי!". החניכים הגיעו לסדרת שטח מאתגרת בת שלושה ימים בנגב. במהלכה הם ערכו מפגן תמיכה ענקי למען שירות משמעותי ועשייה חברתית למען הקהילה, תוך מסע אלונקות מפרך ומאתגר. לאחר המפגן התקיים טקס הסיום החגיגי של תנועת  "אחריי!", הטקס חתם שלושה ימים מאתגרים בהם עברו החניכים יותר מ 40 ק"מ שבהם הכירו את הארץ, ניווטו בשבילי המדבר, פיתחו יכולות מנהיגות והם בעיקר הבינו שהם מסוגלים להרבה יותר, לבסוף הרוויחו את חולצת "אחריי!" הנכספת. "עכשיו רשמית אתם "אחרייניקים", החולצה תזכיר לכם בכל פעם שכפי שצלחתם את אתגרי המדבר תוכלו להצליח בכל אתגר שתפגשו" מתוך דבריה של מנכ"לית העמותה, ענבר הרוש- גיטי.
 
 חניכי "אחריי!" למדו על תפקידים מגוונים בשירות הצבאי ונפגשו עם נציגים מכל חיילות צה"ל, הכירו את הנגב תוך לימוד מורשת בן גוריון ובעיקר הפנימו כי ביכולתם לסמן מטרה ולהגיע אליה תוך התמודדות עם כל הקשיים והאתגרים שבדרך. חניכי התנועה מגיעים מכל גווני החברה הישראלית וביניהם ילידי הארץ לצד עולים חדשים, דתיים לצד חילונים, דרוזים ובדואים לצד יהודים, נוער משכונות, פנימיות, מרכזי עולים, חסות נוער ועוד.
 
מדריך הקבוצה , הראל אלול מספר :" החניכים הפכו למשפחה אחת , אכלו ביחד , עזרו אחד לשני כשקשה , סחבו אלונקה והכירו את השטח בלילה, ויצאו מסופקים ועם המון כוח להמשך השנה, כיף לראות שבני נוער היום עדיין מוכנים לוותר על חופשת החנוכה שלהם ולצאת לשטח זה לא מובן מאליו".
 
תנועת אחריי! מפעילה, בתמיכת בנק לאומי, 400 מסגרות פעילות לאורך כל הארץ, כוללות הכנה לצבא, הכנה לבגרויות, חוגי שטח והכרת הארץ, ארגון בוגרים מלווה את חניכי כלל התוכניות עד גיל 25.  "אחריי!" מעודדת את חניכיה לתרומה והתנדבות בקהילה תוך פיתוח מנהיגות ואחריות אישית של כל חניך על עתידו ועל עתיד החברה. במסגרת ההכנה לצבא נפגשים החניכים עם מדריכים  מדי שבוע ומבצעים פעילות פיזית לצד פעילות ערכית- חברתית. בסיום כיתה י"ב יכולים החניכים להמשיך למסגרות ההמשך של התנועה- שנת השירות "אחריי! בקהילה", ,מכינת "גל" בשיתוף מרכז "מעשה" ומכינת "ארז" חצי שנתית.
 
לראיונות נוספים עם ראשי התנועה, מדריכי הקבוצות וחניכי הפרויקטים או לפרטים נוספים- ניתן ליצור קשר עם דרור פלד 054-7473834.