כותרת
> C;
1/1
טכנולוגיה ותקשורת

החשיבות של מנהל רשתות בארגונים גדולים

כרמיאלי טכנולוגיה ותקשורתפורסם: 25.01.18 , 11:34ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


ארגון גדול משתמש ברשתות מחשבים וטכנולוגיות מידע ולכן זקוק לאיש מקצוע שיהיה אחראי על הנושא. האחריות היא של מנהל רשתות וחשיבותו בארגון המודרני עולה ככל שהוא ממשיך לצמוח ולהתפתח
סקירה שפורסמה בחודש ינואר 2017 על ידי דן אנד ברדסטריט גילתה שמספר העסקים הפעילים בישראל חצה את רף ה-560 אלף. בשנת 2016 לבדה נפתחו בישראל כ-55 אלף עסקים, עם עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה. עם זאת, באותה שנה גם נסגרו כ-43 אלף עסקים ולכן תוספת העסקים למשק עמדה באותה שנה על 2% מסך העסקים הפעילים.
הבעיה היא שנתונים על פתיחת וסגירת עסקים קטנים ובינוניים לא בהכרח משקפים את מה שקורה בזירה של ארגונים גדולים. ארגונים שמעסיקים מעל 100 עובדים מתנהלים בצורה אחרת לחלוטין ויש בהן פונקציות שלא קיימות בשאר סוגי העסקים.
מהבחינה הזו גם אין הבדל בין ארגונים נותני שירותים לבין ארגוני קמעונאות, מסחר, מדיניות ציבורית או אפילו התנדבות: מה שקובע את אופי ההתנהלות של הארגון הוא הגודל שלו ומספר המועסקים משפיע בין היתר על מערכות המחשוב והתקשורת.
כך הפך מנהל רשתות לתפקיד הכי חשוב בארגון
הארגון המודרני משעין את החלק הארי של פעולתו על מערכות מחשוב ותקשורת. בארגון גדול שבו הרבה משתמשים ואנשי מחשבים יש גם בעלי תפקידים מגוונים שמשלימים זה את זה, כמו טכנאים, מנהלי מערכת, מנהלי תקשורת חיצונית WAN, מנהלי רשתות LAN ותומכים טכניים. מנגד, בארגון קטן משולבים כל המקצועות של עולם התשתיות, המחשוב והתקשורת בתפקיד אחד שמכונה מנהל רשתץ.
כפי שאפשר להבין, מנהל רשת הוא אחד התפקידים הכי חשובים בכל סוגי הארגונים. בארגון גדול מנהל רשתות נדרש לשתף פעולה עם אנשי מחשבים אחרים במטרה להבטיח את תקינות מערכות המחשבים והתקשורת, בעוד בארגון הקטן הוא עוסק בפועל במערכות ההפעלה, בהקצאת כתובות רשת לאמצעים השונים, בהגדרת אופן הפעולה של פרוטוקולי תקשורת ובניהול אמצעי אימות משתמשים.
הארגונים גדלים ויחד איתם הביקוש למנהלי רשתות
ככל שעסק גדל והופך להיות ארגון חובק פעילות ועובדים, הוא נדרש להשקיע משאבים רבים יותר בהקמה ותחזוקה של מערכות תקשורת ומחשבים. איש המקצוע היחיד שמסוגל לתת מענה לדרישות הללו חייב להיות בעל הכשרה מתאימה. רקע של ניהול רשתות והכשרה שמבוססת על ידע עיוני גם מאפשרים לנושאי התפקידים להתמחות באבטחת מידע, מסדי נתונים והגנת סייבר.
כמובן שהפעולות שמבצע כל מנהל רשת יכולות להשתנות מארגון לארגון ובין תקופות שונות. לצד כמה פעולות בסיסיות שנשארות זהות כמו אחריות על האמצעים המרכיבים את רשת המחשבים של ארגון מסוים ואחריות על ציוד החומרה הרלוונטי, מנהל רשתות צריך להישאר עם אצבע על הדופק ולהתעדכן בחידושים האחרונים. את זה עושים במסגרת קורסי הסמכה, העשרה והדרכות חיצוניות מטעם הארגון.