כותרת
> C;
1/1
טכנולוגיה ותקשורת

פירוק חברה אונליין – איך עושים זאת בקלות?

כרמיאלי טכנולוגיה ותקשורתפורסם: 07.03.18 , 10:57ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


הקמת חברה מובילה באופן טבעי לתחושות חיוביות של התרגשות, אופטימיות ונחת, בעוד הפסקת פעילותה של חברה, בין אם מרצון ובין אם מכורח, מייצרת תחושות פחות חיוביות ולעתים גם עוגמת נפש של ממש. בהתאם ישנם לא מעט מקרים שבהם בעלי המניות בחברה שברור לכל כי הגיעה לסוף דרכה דוחים את ביצוע ההליך הפורמלי המסודר של פירוקה. הדחייה מובנת, אולם מומלץ בכל זאת לא להשתהות שלא לצורך, ובפרט לנצל את האופציה של פירוק חברה אונליין שמאפשר להשלים את ההליך בזמן קצר וביעילות מרבית.

למה חשוב לפרק חברה לא פעילה?

חברות לא פעילות ממשיכות לשלם אגרה שנתית לרשם החברות (יחידה של משרד המשפטים) ולהגיש דוחות שנתיים, או לכל הפחות מחויבות לעשות זאת. כנגד בעלי חברה שלא משלמת את האגרה השנתית ננקטות סנקציות חמורות, כולל איסור על הקמת חברה חדשה, ומבחינה זו אין הבדל בין חברה לא פעילה לחברה פעילה – ועל כן חשוב לפרק חברה שהפסיקה לפעול באופן מסודר, ובפרט כדאי לעשות זאת באמצעות הליך של פירוק חברה אונליין.

מה כולל הליך פירוק חברה אונליין?

פירוק חברה אונליין מתבצע מול משרד המשפטים דרך רשם החברות. בשלב הראשון מוגש תצהיר ליחידה זו – תצהיר שבו מעידים בעלי החברה על יכולתה לקיים את כל ההתחייבויות שלה ולפרוע את כל החובות שלה תוך 12 חודשים. על תצהיר זה, שנקרא תצהיר כושר פירעון, חותמים חברי הדירקטוריון ועליו להיות מאומת כחוק בידי עו"ד.
השלב הבא כולל כינוס אסיפה של בעלי המניות, שבה מתקבלת בפועל החלטת הפירוק. כמו כן באסיפה זו ממונה מפרק אשר תפקידו הוא לכנס את כל נכסיה של החברה ולהשתמש בהם על-מנת לשלם את כל החובות ולפרוע את כל ההתחייבויות. על מינוי המפרק יש להודיע לרשם החברות (תוך 21 ימים ממועד כינוסה של האסיפה). לאחר שהמפרק משלים את מלאכתו – כאמור כינוס מלוא נכסי החברה ופריעת חובותיה – הוא מגיש דו"ח מסכם. דו"ח זה חייב להיות כתוב עפ"י כל הנהלים של משרד המשפטים, על-מנת שניתן יהיה להשלים את ההליך ללא עיכובים מיותרים. הדו"ח מוצג בפני בעלי המניות, שמכונסים שוב, ובאסיפה סופית זו מושלם למעשה פירוק החברה מבחינת בעליה. הדו"ח של המפרק וההחלטה של האסיפה הסופית נשלחים אל רשם החברות (תוך שבוע ממועד קיום האסיפה), וזה מאשר את ההחלטה, משנה את סטטוס החברה ל"מפורקת" וכעבור 3 חודשים ל"מחוסלת".

פירוק חברת יחיד

בלא מעט חברות ישנו רק בעל מניות אחד, ובמקרים אלה פירוק חברה אונליין הינו הליך פשוט עוד יותר שניתן להשלימו גם תוך מספר חודשים, ובפרט אם סך הנכסים וההתחייבויות נמוך יחסית. גם פירוק חברת יחיד מתבצע מול משרד המשפטים דרך רשם החברות כשבמקרים אלה אין בעלי מניות ולכן ניתן לבצע את הפירוק במסלול מקוצר