כותרת
> C;
1/1
בחירות בכרמיאל

רינה גרינברג - קבלות על שנים רבות של עשייה ציבורית

כרמיאלי בחירות בכרמיאלפורסם: 05.06.18 , 08:56ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.רינה סייעה לכל פונה למצוא את דרכו ואת צרכיו במסגרת העירונית, לכן לא היה זה מפתיע שבראשית שנות ה–90, עם הגעתם של עולים רבים לכרמיאל, המעדנייה הפכה להיות מרכז הקשר והסיוע לעולה, ורינה הייתה האדם שהחליף במקרים רבים את מוסדות המדינה, שהיו מעט איטיים ולעתים נרפים.

צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

הרשות העירונית היא המוקד המשפיע ביותר על חיי התושבים ורווחתם. לכן בחרתי להחליף את העסק הפרטי בשירות מלא לטובת הציבור, כסגנית ראש עיר    
היותה של רינה "כל יכול" והמוציאה והמביאה של ציבור העולים לא נעלמה מעיני האישים הפוליטיים בעיר והם גייסו את רינה לפעילות במסגרת הפוליטית. כך הפכה רינה לסגנית ראש עיר במשרה מלאה והעולים ידעו שיש להם כתובת ואוזן קשובה בעירייה. רינה גרינברג: "טיפול בבני אדם וסיוע להם דורש הקשבה מלאה, התעניינות אמתית, היכרות של המנגנונים החברתיים והציבוריים ובעיקר נכונות לעשות. אי אפשר להסתפק בדבורים יפים, צריך מעשים! אדם שפנה אליך ודברת אתו יפה אבל לא עשית למענו את הנדרש נקלע למבוי סתום. יש ערך לדיבור נעים רק כאשר יש מאחוריו עשייה." רינה מוסיפה: "הצטרפתי לפוליטיקה כאשר הבנתי ששם אצליח להשפיע יותר על חיי התושבים ורווחתם. בשלב הראשון חשבתי בעיקר על השתלבות העולים, אבל מיד עברתי לפעילות למען הציבור כולו".


החיים הפוליטיים לא פינקו את רינה גרינברג. את הכול השיגה בעבודה קשה ובעשר אצבעותיה
החיים הפוליטיים לא היו פשוטים בעבור רינה, איש לא חילק לה דבר ואיש לא קידם אותה מתוך קרבה או חברות. פעם אחר פעם רינה נאלצה להפשיל שרוולים, לעבוד ולהוכיח מחדש שיש ציבור גדל והולך שתומך בה, הולך אחריה ונאמן לה. ההישגים בקלפי לצד העשייה השוטפת והבלתי נלאית, הם הקלפים החזקים של רינה, הם והעובדה שרינה יודעת לקדם כל פרויקט או מטרה שהוצבה לה. כל מי שניסו "להזיז את רינה ממקומה בהנהגת העיר, נותרו בסופו של דבר מאחור או נאלצו לבקש את קרבתה מחדש. "החיוך הנעים של רינה יכול להטעות" אומר אדם המקורב לה. "היא אדם חזק, דינמי ונחוש שבדרך כלל פועל על מנת לקדם פרויקטים, אבל אם מישהו ניצב בדרכה, לא מאפשר לה להשפיע וליצור, היא יודעת טוב מאד להראות לו את הכיוון החוצה. בחיוך, אבל בנחישות!". אין זה סוד כי חלק ניכר מכוחה של רינה גרינברג נובע מההערכה והאמון הרב להם היא זוכה בקרב העולים שמהווים חלק נכבד מהבוחרים בעיר. העשייה הבלתי פוסקת שלה, תוך שמירה על קשר אישי, קשב וקרבה יצרו ברית בלתי ניתנת להפרדה. "אף אחד לא עושה טובה לעולים, והם לא עושים טובה לאף אחד" אומרת רינה גרינברג, "זה קשר טבעי, של בני העם שלנו ואלה שחברו אליהם בגולה, לבין הארץ והאוכלוסייה שלה. אנחנו עם אחד במדינה אחת". לעולם לא אתן לאף אדם לפגוע בעולים או במישהו אחר. אני עומדת על כך שיראו בהם נכס חשוב ונדבך מרכזי בהתפתחות של המדינה ובחיזוקה. כך בארץ כולה וכך גם בכרמיאל. אנחנו לא מהגרי עבודה, אנחנו חלק מעם ישראל לדורותיו ואנחנו גורם מרכזי לצמיחה במשק. אני לעולם לא אתן שיתייחסו אלינו כשווים פחות, או כמי שקיבלו חסד ונדבה" מסכמת רינה.
רינה מוסיפה בלהט: "השתלבות העולים בכרמיאל העשירה את העיר וחיזקה אותה מאד. בלי העולים כרמיאל הייתה נותרת עיר קטנה שמדשדשת מאחור, אבל באותה מידה הנהלת העירייה והנהגת העיר תרמו לעולים כאשר קיבלו אותם בלב פתוח ונפש חפצה. אני גאה בנו וגאה בעולים. אין זה פלא כי רק לאחרונה ראש העיר היוצא, עדי אלדר, התבטא בזכות העלייה ואמר: "ההישג הגדול ביותר של כרמיאל, הוא ההצלחה בקליטת העלייה". עדי אלדר צודק, אבל לזכותו אני חייבת לציין כי כראש עיר עדי הביא לעיר הישגים גדולים ולנצח נהייה אסירי תודה לו ולעשייה הרבה שלו".
 
היחסים של רינה גרינברג ועדי אלדר ידעו עליות ומורדות, אבל רינה השכילה בסופו של דבר לשרת את הציבור לצדו של עדי אלדר, כמעט 25 שנה ובקדנציה האחרונה כממלאת מקומו. בשנים אלה רינה לא הסתפקה בנישה של עולה הדואגת לעולים אלא פעלה בכל הגזרות וידעה לשלב נחישות וקשרים ולהביא לעיר תקציבי עתק. "דאגתי להביא למתנ"ס בגבעת רם סיוע של כ-2 מיליון שקל וסכום דומה השגתי בעבור כפר איילים לסטודנטים. הצלחתי להביא לשיפוץ היכל התרבות ולהחלפת מערכת המיזוג שלו. אני גאה מאד בהצלחה שלי לדאוג לחידוש המרכז המסחרי הישן ולהפיכתו למרכז עסקים ובילוי "מרכז העירה" - בשיתוף   משרד הפנים. זה פרויקט שעלה 8 מיליון ₪. חידשתי את החנויות במרכז השווקים הישן ודאגתי לפרויקט עצום של בניית 230 יחידות דיור מוגן לקשישים עולים חסרי דיור בשכונת רבין בעלות של 60 מיליון, בסיוע והובלת משרד העלייה והקליטה. זה רק על קצה המזלג". גופה של רינה מזדקף ופניה מתמלאות אור כשהיא מדברת על הפרויקט שסייעה להביא לכרמיאל – בית הספר הטכני של חיל האוויר: "אני רוצה להשלים את הבאת ובניית בית ספר הטכני של חיל האוויר לכרמיאל. מדובר בפרויקט משנה פני עיר. הוא יעזור לנו לא רק בהבאת אוכלוסייה חדשה ואיכותית ובהזרמת דם חדש לעיר, אלא יעזור גם למתג אותנו כבירת הגליל – עיר צומחת ותוססת. זה לא סוד שיש יחסים קרובים בין שר הביטחון לביני. אבל לא רק אתו יש לי קשרים. יש לי היכרויות רחבות ויכולת השפעה בדרגים הגבוהים ביותר".
   
צילום: אלכס הובר
 
אני מביאה אתי ומציגה לבוחרים קבלות על עשייה ציבורית עשירה כנבחרת ציבור ולא קבלות לגזבר בדרישה לקבלת החזר הוצאות, כמו פקיד. עשייה זה לא להצטלם ליד פרויקטים שאחרים עשו ולפרסם פוסטים עם זוויות צילום שבחרו יועצים ויחצ"נים
רינה נשמעת נחושה ומלאת אנרגיה כאשר אנו מדברים על הבחירות הקרובות. אני נלחמת על משימת חיי. בחמש השנים הקרובות אני מתכוונת להיעזר בכל הידע והניסיון שצברתי על מנת לדאוג לכך שהחזון של כרמיאל בת 100,000 תושבים – מרכזו התוסס של הגליל – לא יהיה גיבוב של מלים אלא תכנית עבודה, הלכה למעשה. כולם יודעים לומר שהם בעד חינוך ובעד רווחה, שהם בעד צעירים ובעד ספורט, שהם ישרתו את הציבור ויעבדו למענו. יש אחד שמבטיח לעבוד בתמורה לשכר לא צנוע 15 שנים למען הצבור. הוא באמת מאמין כנראה שהציבור בכרמיאל תמים וחסר ידע. לפני שאתה מבקש 15 שנים (!) תראה לנו דבר אחד שעשית. כשאני מדברת על עשייה, אני לא מתכוונת לצילום ליד הפרויקטים שהנהגת העיר עשתה וביצעה, בזמן שאתה הלכת לטקסים במימון הציבור. עשייה למען הספורט זה דאגה למתקנים, לילדים שייקחו חלק, לציבור רחב שישתתף ולא לקבוצה ממותגת שעושה סבוב על חשבון הציבור. זה לדאוג לפינג-פונג ולא לשחקנים זרים בקבוצה שלא שייכת לעיר ולא תשחק בה אף פעם. מדובר בכסף של הציבור והוא צריך ללכת לטובת הציבור. זה מביש בעיניי שאדם שמעולם לא הגיע לטקס של הווטרנים מגיע לפתע להצטלם כאשר במשך כל הטקס הוא עסוק בסמארט-פון. העיקר שאפשר לכתוב פוסט ולפרסם. או לראשונה בחייו להתייצב לצעדת יום הזיכרון שבה מעולם לא לקח חלק, העיקר שצוות הצילום יהיה שם וידווח... כאילו כל העולם הוא פוסטים ופייק-ניוז. חיפשתי מה הוא עשה במשך 30 השנים האחרונות ולא מצאתי שום דבר. להיות פקיד בעיריית תל-אביב ואחר כך במשרד החינוך, להיות עובד בהתאחדות הספורט של בתי הספר ולהשתתף בטקסים בחגיגות, זו לא עשייה ציבורית – זו עבודה בשכר". רינה ממשיכה בלהט: "אני מביאה אתי קבלות על שנים של עשייה ציבורית, למען הציבור כאשת ציבור נבחרת ולא קבלות על החזר הוצאות לגזבר, כמו פקיד. רק פקידים יוצאים לחופשה ללא תשלום לצורך התמודדות, אנשי ציבור עובדים כל הזמן. כי זמנם הוא זמן יקר ששייך לציבור." יש מתמודדים שבאים מתוך העשייה הציבורית ואני מכבדת אותם. אשתף אתם גם פעולה, בשמחה, בקדנציה הבאה, לאחר שאבחר לראשות העיר. זה גם בסדר לדבר, כאשר אתה באופוזיציה. תפקיד ההנהגה לעשות ותפקיד האופוזיציה לדבר. אבל לשתוק ארבע שנים, כשהתפקיד שלך זה לדבר, ואז לדבר ולדבר על מה שאחרים עשו ולייחס את זה לעצמך, זה פאתטי בעיניי".


צריך לחבק את הצעירים שיוצאים למרכז  ללמוד, להתפתח ולחיות חיים צעירים, לראות עולם, לחוות חוויות ולהתפתח, ולא להטיח בהם אשמה. זו לא עבירה. הם לא פושעים ומשפחותיהם לא משפחות אומללות של נאשמים. תפקידנו לדאוג לכך שכרמיאל תהייה עיר טובה ושהם ישמחו לחזור הביתה, אחרי שהתפתחו והרחיבו אופקים, כדי להקים פה את המשפחה שלהם
אני לא מתרשמת ולא נחרדת מכך שהצעירים שלנו, אחרי הצבא יוצאים למרכז הארץ, מתפתחים, רוכשים השכלה גבוהה, חיים כמו צעירים ומרחיבים אופקים. אנחנו לעולם לא נוכל ולא צריכים להציע להם את מה שיש בתל-אביב ובגוש דן. זה לא פשע ולא עבירה על החוק לרצות לחוות חיים של צעירים. אני דווקא שמחה שהצעירים שלנו מתפתחים ורואים עולם. החוכמה היא ליצור תשתית של חינוך ותרבות, תשתית של קהילה, ומקומות עבודה איכותיים כדי שיחזרו אחר כך הביתה לכרמיאל ויקימו בה את המשפחה שלהם בזכות הקהילה, בזכות החינוך, בזכות האהבה שאנחנו מעניקים להם והדאגה לעתידם. אני רואה את תפקידי ביצירת חברת ילדים ונוער תוססת, שירותי קהילה ותרבות לקהילת הגיל השלישי המתבגרת, וביצירת הזדמנויות מגורים ותעסוקה איכותית למשפחות צעירות, בני כרמיאל ובנותיה ואחרים שישאפו להגיע אלינו בזכות מה שיש לנו להציע ולא מחוסר ברירה".

 
צילום: אלכס הובר
 
ביום שני, ה 11 ליוני, רינה תפתח את מטה הבחירות שלה. "זה קרב חיי ואני מתכוונת לנצח בו  כפי שניצחתי בכל הקרבות הקודמים שלי. אני אישה לוחמת וחזקה ולצדי יש צוות מנצח! אבי קוריאט, איש מפלגת העבודה, לימור מזור הבלתי נלאית, ד"ר אלה בינר הנמרצת, אמיר אזולאי ורבים אחרים. אנחנו נציב רשימה של מנהיגות שעושה ולא רק מדברת! אני סומכת על תושבי העיר שלי שיידעו להבחין בין מעשים לדבורים, בין מי שעושה לבין מי שרק מצטלם!
 
 

אולי יעניין אותך גם
סגן ראש העיר לשעבר, רותם ינאי: "הצביעו לגיא מרציאנו ולרשימה המצוינת שלו"
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
המנוע מאחורי שחרור רוני קריבוי: אלון אזולאי הוביל את המאמצים מול משרד החוץ
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
אלון אזולאי דורש מהעירייה: ״הציבו מיגוניות בסמוך למבנים מחוסרי מקלט או ממ״ד״
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
סגן ראש העיר לשעבר, רותם ינאי: "הצביעו לגיא מרציאנו ולרשימה המצוינת שלו"
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
המנוע מאחורי שחרור רוני קריבוי: אלון אזולאי הוביל את המאמצים מול משרד החוץ
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
אלון אזולאי דורש מהעירייה: ״הציבו מיגוניות בסמוך למבנים מחוסרי מקלט או ממ״ד״
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
אלון אזולאי מכריז על מבצע ״מקלטים מוכנים״ לבדיקת כשירות המקלטים בכרמיאל
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
אלון אזולאי: "קאנטרי חדש - לא צריך להיות חלום של תושבי כרמיאל"
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
סקר חדש של מכון Vmark בכרמיאל חושף: פחות מאחוז מפריד בין אלון אזולאי לראשות העיר כרמיאל
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
בת שבע אבוחצרה בראיון עם חשבון נפש לפני יום הכיפורים
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
אלון אזולאי בטור מיוחד ליום כיפור: ״זמן לחישוב מסלול מחדש – זמן לאחדות״
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.
כן - אלון אזולאי חשף את האותיות שיסמלו את הבחירה ברשימתו "כרמיאל חדשה"
בשנה הבאה ימלאו 39 שנים להגעתה של רינה גרינברג לכרמיאל, אז יישוב צעיר בתחילת דרכו, עדיין לא עיר. "שנינו התפתחנו ביחד, כרמיאל ואני, התבגרנו והשנים היטיבו עם שתינו" אומרת רינה בחיוך. רינה ביוכימאית בהשכלתה השתלבה במפעל "סנו" ופיתחה במסגרתו מספר מוצרים. אך בעצת בעלה אהרון ז"ל, פתחה מעדנייה שחיש מהר הפכה להיות למקום מפגש הומה ושירות הלקוחות של רינה הפך למרכז סיוע דינמי לכל דורש.