כותרת
> C;
1/1
בחירות בכרמיאל

מה חשוב לדעת על הליכי בחירות ברשויות מקומיות

כרמיאלי בחירות בכרמיאלפורסם: 07.06.18 , 16:40ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


כולנו שומעים בכל מדיה אפשרית על הבחירות המקומיות. למעשה התעמולה שעושים בעניין הזה, הן בנושא ההתמודדות בקרב הנשים ועידודן לעניין והן מבחינת הקריאה לתושבים ללכת ולהצביע, גורמת לכך שלא נוכל להתעלם יותר מהעניין. למעשה אפילו אנשים שבדרך כלל לא מתעניינים בפוליטיקה ולא יודעים דבר וחצי דבר על תחום יודעים דבר אחד: ממש עוד מעט יש בחירות לרשויות המקומיות וכל אחד מאיתנו נקרא, בתור אזרח במדינה דמוקרטית, לנצל את זכות ההצבעה שלו. זה נשמע לכם מוכר וגם אתם רוצים לעשות זאת? מעוניינים אולי לדעת איך בוחרים לרשויות המקומיות ומה התפקיד של אותה רשות מקומית? אם כך, אתם צודקים, כי הגיע הזמן שכולנו נבין איפה אנחנו חיים ואיך עובדים הדברים.

הזכות שלכם להצביע

ראשית, חשוב לדעת שאם אתם לא רשומים ברשימות של רשות מקומית כזאת או אחרת לא תקבלו הודעה לבוחר ולמעשה לא תוכלו לממש את הזכות שלכם להצביע כי היא לא תהיה קיימת. שנית, ממש כמו בבחירות הממשלתיות, גם כאשר מדברים על הבחירות המקומיות אתם צריכים להגיע בדיוק לקלפי שאליו הזמינו אתכם. זה אומר שאם פתאום תחליטו שאתם הולכים לקלפי אחרת לא באמת תוכלו להצביע, קל וחומר לא אם תגיעו בלי תעודת הזהות שלכם או בלי כל תעודה מזהה אחרת. מבחינת השאלה על מה בכלל אחראיות אותן רשויות מקומיות ולמה אתם טורחים והולכים להצביע, אנחנו רואים שהן אחראיות לכל מה שקורה בעיר שלכם. זה אומר שהן אחראיות לא רק על חלוקת התקציב לפרויקטים שונים, אלא הן גם נוגעות בכל הרבדים החשובים של החיים בעיר, כמו לדוגמא:
  • ההתחדשות העירונית מבחינת נדל"ן ופרויקטים כמו תמ"א 38 ופינוי בינוי.
  • פיתוח תשתיות כמו כבישים וכדומה.
  • קידום התרבות והספורט בעיר.
  • קידום החינוך וההשקעה בו.

בנוסף לכך, כל מה שקשור גם לשירותים שונים לתושבים עובר דרך העירייה ולכן יש חשיבות אדירה לשאלה מי יעמוד בראשות העיר שלכם.

החשיבות של ההצבעה

בחירות בנתניה, כמו בחירות בכל עיר אחרת, אומנם דורשות מאיתנו, התושבים, להשקיע, אך זה בהחלט משתלם. ההשקעה שלנו באה לידי ביטוי בכך שאנחנו צריכים להכיר את המועמדים ולבחור את הטוב ביותר מתוכם, ויתרה מכך, גם ביום הבחירות עצמו עלינו להשקיע זמן וללכת לקלפי. עם זאת, מדובר כאן על זכות דמוקרטית ועל האפשרות שלנו לקדם את העניינים של העיר שבה אנחנו חיים. לכן, אם נותנים לכם את האופציה להשפיע ולא רק להתלונן אחר כך על כך שהעיר לא מספיק מתקדמת, מדוע שלא תנצלו זאת? כל אחד מאיתנו צריך להכיר את המועמדים לראש הרשות המקומית של העיר שבה הוא חי וכדאי שתתחילו להתעמק בעניין עוד היום ולא רק בערב שלפני הבחירות.

אולי יעניין אותך גם