כותרת
> C;
1/1
תרבות ופנאי

"להתחבר לשורשים באתיופיה" מנחלת הקהילה לנחלה לאומית

כרמיאלי תרבות ופנאיפורסם: 07.11.18 , 13:31ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: תומר בדשצילום תמונות: תומר בדש


תושבים  רבים הגיעו השבוע למרכז ברוך  וחגגו את חג הסיגד - החג הדתי החשוב ביותר של קהילת יהודי אתיופיה. 
האירוע התקיים במעמד ראש העיר היוצא עדי אלדר , ראש העיר הנכנס משה קונינסקי, סגנית ראש העיר שולה כהן, הקייסים שחר ייהייס ואפרים לאוי, אישי ציבור רבים, בני הקהילה, תושבים ובני הנוער רבים שהגיעו לקחת חלק ביום "חג הסיגד" אותו מציינים זו השנה החמישית בכרמיאל.
 
האירוע נפתח בקבלת פנים עם כיבוד על טהרת האוכל האתיופי המסורתי, תערוכת צילומים של חניכי דרור ישראל שיצאו למסע שורשים העוסקת בסיפורה של יהדות אתיופיה, שלצידה תערוכה מחדר המורשת.
במקביל נערך מעגל שיח של בני הנוער על החג ומשמעותו.
 
שימור מורשתו של העם היהודי הוא אבן היסוד העיקרי בשימור הזהות היהודית של כולנו, אותה מורשת אשר נותנת ביטוי הלכה למעשה לאותה שותפות גורל אשר אנו חולקים. 
חג הסיגד אשר ביטא במשך דורות רבים את הכמיהה לארץ ישראל; נחוג מזה שנים במדינת ישראל ומאפשר לכולנו הצצה אל המסורת והמורשת הכול כך מיוחדת של קהילת יהודי אתיופיה.
מלבד המשמעויות הדתיות שיש בחג זה, יש בו משמעות חברתית – הוא משמש הזדמנות ליצירת קשר בין אנשים, לפיוס ולפתיחת דף חדש ביחסים חברתיים.
נער מהדור הצעיר מבני הנוער אמר כי בתור מי שנולד גדל והתחנך בארץ ישראל, המשפט "להיות עם חופשי בארצנו" מקבל משמעויות אחרות לגמרי.
עוד הוסיף מדברי יגאל אלון "עם שאינו מכיר את עברו ,עתידו לוט בערפל".
אנו כאזרחי המדינה רואים חובה וזכות גדולה להנחיל, להשריש ולחבר את בני הדור הצעיר, את הקהילה-אתכם, לעבר עשיר ומפואר והעברת מקל הדורות המכובד בקהילת יוצאי אתיופיה.
 
בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר ישראלים שמשתתפים בחגיגות.
"החג הפך להיות לא רק של הקהילה האתיופית וחוגג חג זה באווירת "כל ישראל חברים" נישא תפילה לאחווה, אחדות , סובלנות ושלום מלבד המשמעויות הדתיות שיש בחג זה, יש בו משמעות חברתית – הוא משמש הזדמנות ליצירת קשר בין אנשים, לפיוס ולפתיחת דף חדש ביחסים חברתיים
הכרה זו באה לידי ביטוי כמסורת בכרמיאל באמצעות טקס אותו מארגנים המחלקה לאירועים ואגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית כרמיאל .
קייס אפרים מוסיף לנו:
"חג הסיגד הוא חג שנשמר ע"י יהודי אתיופיה לאורך 2500 שנה חג זה שימר ושמר על הזהות היהודית של קהילת יהודי אתיופיה ושמירת יהדותם בגלות ובנוסף היווה איזכור למתן תורה בברכת חג שמח קייס אפרים לאווי".
חג שמח!