כותרת
> C;
1/1
אופנה, סטיילינג ואיפור

יזמית בלי הפסקה- גולדי אלון מכרמיאל, אישה חזקה ששום דבר לא עומד בפניה!

כרמיאלי אופנה, סטיילינג ואיפורפורסם: 03.12.18 , 12:22ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: אלכס הוברצילום תמונות: אלכס הובר, שגיא הורוביץ


מעצבת האופנה מכרמיאל גולדי אלון שצמחה מתוך עבודה קשה, התמדה וחריצות עיצבה את שמלתה של נטע ברזילי להופעתה הראשונה בניו יורק
אישה חזקה ששום דבר לא עומד בפניה!
 
בתמונות: גולדי אלון בסטודיו בכרמיאל, צילום: אלכס הובר


גולדי אלון , אישה צעירה בת 37 אם יחידנית ליאהב בן ה-10 ,היא אחת הצעירות המיוחדות שצמחו כאן בעיר. ילידת כרמיאל בת להורים שהם ממייסדי העיר, יזמית בנשמה. קמה ונופלת ושוב קמה וקמה. תמיד עם הפנים קדימה.
יודעת מה היא רוצה, בעיקר מה לא, והולכת עם האני מאמין שלה. כעת שהיא בעלת סטודיו לעיצוב שבין לקוחותיה כבר ניתן למנות את נטע ברזילי, לה עיצבה בגד מדהים להופעתה הראשונה בניו-יורק.
אלון ילידת כרמיאל בת להורים שהם ממייסדי העיר.
הוריה היו בין הזוגות הראשונים שנשאו כאן , בבית ברנדה המיתולוגי, באותם ימים האולם היחיד שניתן היה לקיים בו אירוע כלשהו , בקומת הקרקע של בניין המועצה המקומית דאז.
היום בניין המשרדים ב"העירה".
על היותה אם יחידנית היא מספרת: " הבן, יאהב בן 10 היום.
אז גרתי בתל-אביב ,  ניהלתי בר הופעות.
יום אחד גיליתי שאני בחודש רביעי, הבנתי מיד שקיבלתי את מתנת חיי.
הודיתי לבורא על המתנה, עדכנתי את האבא, אבל הוא לא רצה שום קשר, מאז ועד היום, אבל יאהב הוא מהות חיי.
הילד מכיר באופן רופף את האב, הם נפגשו פעמים ספורות.
החל משנת 2008 הייתה אלון זכאית לדירה מן הדיור הציבורי, אך הדבר לא הסתייע בשנים הראשונות מסיבות בירוקרטיות מוכרות, מה שהביא אותה עד לכדי שביתה באוהל מאולתר מול בניין העירייה.
למרות מצוקת הדיור, בהיות מטופלת בילד קטן לבד, היא לא נסמכה מעולם על קצבאות מהביטוח הלאומי, תמיד עבדה, תמיד יזמה.   
באותם ימים בהם שבתה ראיינתי אותה ושאלתי אותה האם היא נסמכת על קצבאות מהביטוח הלאומי?
ותשובתה הייתה: "ממש לא, אני בעלת עסק, עצמאית, לא חיה על קצבאות לא מוכרת במשרד הרווחה. עובדת לפרנסתי ולפרנסת בני. לא משהו שאפשר להתעשר ממנו, עובדה שקיבלתי זכאות לדיור ציבורי, אך מצד שני עובדת ולא חיה מקצבאות."
השנה הייתה 2013 שנת בחירות לרשות המקומית, ולכן על ניסיונם של פוליטיקאים שהגיעו לאוהל והצטלמו ומיד אצו להעלות פוסטים בפייס אמרה אז לצפון1 : "אני לא מטעם שום מועמד יחד עם זאת זה ברור שכולם  רוצים לרכב על הסוס הזה , על הדרך, (אני לא תמימה). כרגע כולם רוצים לעזור אבל אף אחד לא באמת קידם אותי לשום מקום ."
תגובת החברה המשכנת, חברת עמיגור אז הייתה:  "חברת עמיגור הינה חברה מאכלסת בלבד והקצאת הדירות היא בהתאם לתור הממתינים  אותו קובע משרד הבינוי והשיכון ולפי מצאי הדירות המתפנות בישוב.
לגופו של עניין, לגב' אלון גולדי הייתה בשנת 2009 זכאות לדיור ציבורי אך זכאות זו הופסקה על ידי משרד הבינוי והשיכון לאחר שנתיים עקב  חריגה וגידול בהכנסותיה. בתקופה זו לא היו לעמיגור דירות ריקות . באפריל 2013 חידשה את זכאותה ונמצאת ברשימת ממתינים לדירה.
לצערנו אין כיום דירות ריקות המתאימות לה במלאי."
על תגובתם אמרה אז אלון: "מתשובת החברה המשכנת הנסמכת על החלטות משרד השיכון עלתה תמונה מצערת לפיה המדינה מעדיפה אנשים שגם יהיו סמוכים על שולחן הרווחה. אם כבר אז כבר.
לא מעודדים לצאת לעבודה.
חבל, כך אנחנו נראים".  
האבסורד הוא שדווקא מאחר והבחורה היזמית והעובדת הזאת עברה תקופת פרנסה קשה , דווקא בשל כך חידש משרד השיכון את זכאותה. הוא שאמרנו " לא לפרנסה". בהמשך היא זכתה לקבל דירה בדיור הציבורי בו מתגוררת עד היום.
יזמית ללא הפסקה
השנה היא שנת 2013 וגולדי פותחת עוד עסק, חנות וינטז' במדרחוב : גולדיז גרדרובה. זו הייתה החנות השנייה, לפני כן הייתה חנות במרכז הישן בשדרות נשיאי ישראל ליד הפיצוציות .
2014 סגרה את החנות כי הרגישה שמיצתה עצמה בנושא וינטז ויד2  היא חיפשה מסגרת שתוכל להתאים לה, לכשרונה ולמה שהיא אוהבת לעשות. כך  בשנת 2015 מצאה קורס  תדמיתנות ממוחשבת באמצעות שירות התעסוקה בעיר.
היא מסבירה בגאווה: "כחד הורית שלא מקבלת סיוע מאף אחד, מצאתי קורס של משרד העבודה שגם אפשר לי ללמוד וגם לקבל עזרה מהמדינה, הסתערתי על האופציה. קורס תדמיתנות ממוחשבת , ברמה הכי גבוהה בארץ, שהתקיים פה בכרמיאל.
להפתעתי ולהפתעת רבים מתקיים כאן בכרמיאל במכללה הטכנולוגית הקורס כלל ציור אופנה, דיגום חופשי, שרטוט, תפירה טקסטיל, תוכנות גרפיות, ועוד. קורס מצוין במימון המדינה ממליצה לכל מי שמתעניין בנושא".
מה קורה אחרי הקורס?
הקורס נמשך שנה, בסופו הצטרפה למיזם WORK SHOP בתל אביב בפלורנטין, מתחם שיתופי של מעצבים מכל הסוגים, מעצבי אופנה, מעצבים גרפים, מעצבי מוצר, צלמים, תכשיטנים ועוד, מקום בו שכר הדירה נמוך, השירותים שמקבלים במקום ברמה מאוד גבוהה.
היא מספרת: "הייתי שם שנה, נסעתי כמעט כל יום לתל-אביב, וזה היה טוב כי בדיוק עם פתיחת קו הרכבת לכרמיאל. תפסתי בטחון וניסיון, זה גרם לי להתחדד".  
ואז?
באיזה שהוא שלב הנסיעות עייפו אותי, ואז  קניתי ציוד והתחלתי לעבוד מהבית. במקביל כל אותה תקופה עשיתי הפקות אופנה, אומנות שאני אוהבת להתעסק בה. הפקות אופנה למעצבים ולעצמי.
בוחרת קונספט, איזה סיפור אני רוצה לספר, בוחרת דוגמניות, הפקות אופנה לרשת. לאחר כחצי שנה כבר יכולתי להרשות לעצמי לשכור את החלל הזה כאן  באזור התעשייה ממנו אני עובדת היום. "
איך הגעת לנטע ברזילי?
די סיפור סינדרלה, הסטייליסט של ברזילי, איתי בצלאלי, הגיע לאינסטגראם שלי, ומאוד התלהב, השאר היסטוריה.  
קבענו פגישה, הגענו למדידות, ועיצבתי לה בגד להופעת בכורה בניו יורק.
איך היה המפגש עם נטע ברזילי?
המפגש הראשון היה מאוד מרגש, האמנתי בה מהרגע הראשון, תמכתי בה וידעתי שהיא תזכה. היא מאפיינת הרבה דברים שמשמשים אותי, שהיא מצליחה. 
המפגש השני היה קצת יותר לחוץ כי זה היה רגע לפני שפגשה את נסיך הארי שהיה כאן בביקור. המפגש הראשון היה נטו מקצועי.

בתמונה: נטע ברזילי, גולדי אלון, סלפי של גולדי

מה עכשיו? נראה שכבשת כבר שיא אחד
אני רוצה להיות המעצבת הכי גדולה בישראל. בימים אלה אני עובדת עם עוד כמה ידוענים.
לא אומרת שמות כדי לא למנחס. במקביל עובדת על קולקציית שמלות ערב שתהיה מוכנה בסוף דצמבר, בלי קשר, מקבלת לקוחות להזמנות אישיות, כל דבר שהן מדמיינות אני יכולה לעצב להם.
כמו הבחורה האחרונה שטסה לתחרות לייצג את ישראל בסין, התקשרה אלי עם דד ליין של יומיים לעצב לה שמלת נסיכה. בשמלות ערב שזהו תחום שדורש את הרמה הכי גבוהה של התפירה, אני נעזרת בתופרת מקצועית בעלת ניסיון של 30 שנה, שתופרת גם למעצבת שמלות הכלה ענבל דרור .
איך הולך תהליך העבודה על כל דגם?
באופן כללי דגם ראשון אני תופרת, כי כך אני עוברת תהליך והרבה פעמים העיצוב משתנה בהתאם לתהליך. יש לי את כל הכלים הנחוצים לזה.
איך מגיעים אליך?
האמת שעד היום לא פרסמתי עצמי בצורה רשמית, אלא הגיעו אלי בדרך כלל, חברים או חברים של חברים, וכאלו שעוקבים אחרי ברשתות החברתיות. באינסטגרם לבד יש לי היום כמעט ששת אלפים עוקבים.
איך את מסתכלת על חייך עד לנקודה זו, שהיא למעשה זינוק מעלה?
לפעמים אני מרגישה שדברים זזים לאט אבל בראייה לאחור אני יכולה לראות שעברתי דרך מאוד ארוכה בעולם האופנה שהחלה בגיל 20 כאשר עבדתי כמוכרנית ברשת בגדים, בשכר מינימום, פילסתי עצמי למעלה לתפקיד ניהולי ותוך כדי התחלתי לעבוד בסטייליג .
פתחתי את החנות שלי , בתוך חמש  שנים הלכתי ללמוד תדמיתנות ועיצוב.
היום אחרי 16 שנה הגעתי למקום שבו אני יודעת שכשרוצים משהו אם מתמידים, ולא סוטים מהמטרה, בסוף מגיעים ליעד.
אני מרגישה היום שיש לי הרבה הצלחות קטנות, ואני מרגישה שאני בדרך לפריצה הגדולה, לפחות מקווה לכך.
 על זוגיות
כרגע המטרות שלי ברורות, בראש מעייניי הקריירה, להתפתח בעולם העיצוב להגיע לרמה בינלאומית, והדבר הנוסף הילד שלי.
אם להיות כנה, טוב לי במסגרת הזו, לא רואה שינויים באופק כרגע,  אבל הלב תמיד פתוח לאהבה.
את גם עוסקת בהצלת בעלי חיים שנים רבות , מה מביא אותך לזה?
יש לי קטע שאני מוצאת בתים לחיות פצועות, לאומנה של כמה ימים במצבי חירום, אני עצמי מקבלת לאומנה עד שמוצאים סידור. מאז שהייתי קטנה הייתי מביאה חיות הביתה כל יום משהו אחר , חתולים, כלבים, כל חיה. אמא שלי לא אהבה את זה והייתה מוצאת לחיות שהבאתי "סידור" .
תכניות לעתיד
בגדול , לגדול מבחינה עסקית, מזמנת משקיע, יש לי תכנית עסקית. בעוד חמש שנים אני רואה עצמי בין המעצבים הטובים בחו"ל, מציגה בשבועות אופנה הידועים ביותר כמו לונדון, מילנו , ניו יורק.

לאתר של גולדי ולפרטים נוספים לחץ כאן>>