קו הייצור צפוי לייצר הכנסות בהיקף של מאות מיליוני דולרים
התעשייה האווירית השיקה קו חדש לייצור מעטים (סקינים) לכנפי F35. הקו הוקם בעקבות החלטה של לוקהיד מרטין להרחיב את ייצור המעטים, ובחירתה בתעשייה האווירית כקבלן משנה לביצוע. במהלך 2015 אישר דירקטוריון התעשייה האווירית את הקמת קו הייצור החדש, שצפוי להכנסות בהיקף של מאות מיליוני דולרים. משך התכנית כעשרים שנים, כשהאספקות צפויות מתחילת 2019, וכוללות בשלב הראשון כ-700 זוודים עם פוטנציאל להזמנות נוספות בהמשך.
המעטים ייוצרו בטכנולוגיה חדשנית הכוללת טכנולוגית ליווח (הנחת שכבות) של חומרים מרוכבים, הנקראת AFP (Automatic Fiber Placement). מדובר למעשה בחוטים בעובי של שלושה מילימטר שהופכים לבסוף ליחידה אחת היוצרת את המעטה במיוחד לכנפיים שמקנה להן את יכולת החמקנות.
בתמונה: מימין לשמאל: שלומי קרקו, סמנכ"ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טיס אזרחיים,
נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית ויהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל.
הקמת קו הייצור החדש משדרג משמעותית את היכולות הטכנולוגיות של התעשייה האווירית התחום האוטומציה והרובוטיקה, ותאפשר לחברה להתבסס כשחקן מרכזי בתחום ה-Aerostructures (מבנים תעופתיים) הצבאי והאזרחי.
שלומי קרקו, סמנכ"ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טייס אזרחיים: "פתיחת הקו לייצור מעטי כנפיים למטוס ה-F35 מהווה אבן דרך משמעותית במימוש אסטרטגיית החברה לבניית יכולת מתקדמת בתחום טכנולוגיית ייצור החומרים המרוכבים. תודות למהלך זה התעשייה האווירית תשתייך ל"מועדון המצומצם" של חברות בעולם התעופה בעלות היכולת הייצור הללו. אני מודה ללוקהיד מרטין על אמון בנו ועל שיתוף הפעולה ארוך השנים שכחלק ממנו קם קו הייצור החדש."
יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל: "הרחבת פעילותה של התעשייה האווירית בפרויקט מטוס ה-F-35 היא הוכחה נוספת לשיתוף הפעולה העמוק ולאמון של לוקהיד מרטין בתעשייה הישראלית. הדיוק, המרכיבים הטכנולוגיים, כוח האדם ואיכות הייצור הנדרשים למעטה הכנפיים במטוסי ה-F-35 דורשים את הסטנדרטים הגבוהים ביותר. התעשייה האווירית הוכיחה את יכולותיה בקו הייצור למאות כנפיים עד כה ואנו מצפים לתחילת פעילותה בתחום הציפוי שלהן, המהווה נדבך נוסף בתהליך הייצור הכולל של כנפי מטוסי ה-F-35".
בתמונה: מכונת הטוויה של חוטי החומרים המרוכבים.
(קרדיט: התעשייה האווירית)