כותרת
> C;
1/1
עסקים בכרמיאל

איזה עסקים צריכים שיווק בכרמיאל

כרמיאלי עסקים בכרמיאלפורסם: 14.04.23 , 10:11ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

השוק המודרני הינו שוק תחרותי. בעלי מקצוע רבים מתחרים על סל לקוחות מוגבל וכל אחד מבעלי המקצוע מנסה להיות זה שיזכה בנתח הגדול ביותר מהעוגה. לשם כך, על בעלי המקצוע לשווק את עצמם. שיווק היא מלאכה של ממש אשר יש לבצע בשום שכל ובטוב טעם. המשיכו לקרוא וגלו אילו עסקים בכרמיאל צריכים שיווק ומהם מושגי המפתח בעולם השיווקי.

מושגי מפתח בשיווק

לפני שנוכל לצלול אל תוך בעלי המקצוע המסוימים הזקוקים לשיווק בכרמיאל, יש להבין תחילה מהי מלאכת השיווק וכן מהם עקרונות היסוד ועולם המושגים שלה. שיווק היא מלאכה בעזרתה בעלי מקצוע משכנעים לקוחות לבחור בשירותיהם. לחלופין, שיווק הוא הדרך של יצרן לגרום ללקוח לקנות את המוצר שלו. שיווק, אם כן, זו הדרך של מוכרי שירותים או מוצרים לגרום ללקוחות לבחור בהם.

אנשי השיווק סיגלו לעצמם שפה שלמה ועולם מונחים המגדירים את עולם השיווק. הבנה שלהם היא קריטית כדי להבין את עולם השיווק. נסקור בקצרה את המושגים החשובים ביותר בתחום.

מיצוב ובידול

מיצוב הוא מונח המתייחס לחברה עצמה, כיצד היא ממצבת את עצמה ביחס לשוק. כאמור, בשוק פועלות שלל חברות באותו התחום. במציאות שכזו, כל חברה צריכה למצב את עצמה בצורה מסוימת היוצרת בידול בינה לבין החברות האחרות. כך, אנו נחשפים לשני מושגים קריטיים, מיצוב ובידול. ניעזר בדוגמה כדי לעמוד על טיב המיצוב והבידול.

בשוק הישראלי פועלים מגוון סופרמרקטים ומכולות. כל אחד מהסופרמרקטים מנסה למצב את עצמו באופן שונה כדי להדגיש את הבידול בינו לבין המכולות האחרות. ישנם סופרמרקטים הממצבים את עצמם כאיכותיים ובריאים המתאימים לאנשים המשקיעים בעצמם. זהו המיצוב של עצמם ונקודת הבידול שלהם משאר השוק היא האיכות של המוצרים שם וטיבם.

מכולות אחרות ימצבו את עצמם כקרובות לבית באופן המצדיק את המחירים הגבוהים יחסית. המיצוב יהיה סופר שכונתי והבידול הוא הקרבה לבית. סופר אחר ימצב את עצמו כזול ובגדול ביחס לסופרמרקטים האחרים, מה שמצדיק להשקיע ולהגיע עד אליו.

אלו היו, אם כן, המיצוב והבידול. כעת, נעבור לאחד המושגים החשובים ביותר בעולם השיווק – הפילוח.

פילוח

בעוד שמיצוב ובידול הם מושגים אשר פונים לחברה עצמה, פילוח הינו מושג הפונה אל לקוחות החברה. פילוח הוא הליך בו איש השיווק בוחן שוק מסוים ומחלק אותו לפלחים. לכל פלח מאפיין מובהק. לאחר הפילוח, ניתן לשווק את השירות או המוצר לכל פלח בצורה מדויקת.

הפעם, ניעזר בבנקים לשם הדוגמה. בנקים עורכים פילוח בלתי פוסק של הלקוחות שלהם. נניח, כעת, כי הבנק רוצה לשווק ללקוחותיו הלוואה. הבנק לא ישווק את ההלוואה באותו האופן לכל לקוחותיו אלא לכל פלח באופן אחר.

נניח כי הבנק פילח את לקוחותיו ל-4 פלחים. סטודנטים, הורים צעירים, חרדים ואנשי המעמד הגובה. עבור פלח הסטודנטים, ישווק הבנק את ההלוואה כפתרון למימון לימודים ומגורים בזמן התואר. להורים הצעירים הבנק ישווק את ההלוואה כדרך לקנות רכב חדש שיתאים לילד. לחרדים ההלוואה תוצג כדרך האולטימטיבית לממן את החתונה של הבן ולמעמד הגבוה כאמצעי לצמיחת העסק. כך, הפילוח משפיע על מלאכת השיווק.

אלו היו, אם כן, המונחים העיקריים אשר חשוב להכיר כאשר מדברים על שיווק. כעת, נוכל לדון בשיווק עצמו ובעסקים אשר צריכים שיווק בכרמיאל.

אמן חושים בכרמיאל

אמנות החושים הינה אמנות במה ההולכת וצוברת תאוצה בישראל בשנים האחרונות. עיקר תפוצתה הייתה במרכז הארץ, משם הגיעה לירושלים וכיום היא נפוצה צפונה ודרומה. עם זאת, תפוצתה בפריפריה עודנה נמוכה יותר ביחס לתפוצת אמנות החושים במרכז. מכיוון שזהו המצב ואלו הם פני הדברים, אמן חושים בכרמיאל צריך לשווק את עצמו בעיר.

אמן החושים בעיר יפתח בפילוח של לקוחותיו. נניח כי אמן החושים יבחין כי עיקר לקוחותיו הם נערים בברי המצוות שלהם. כעת, יעמדו בפני אמן החושים שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה תהיה למצב את עצמו בתור אמן חושים מומלץ בכרמיאל לברי מצוות. במקום לנסות להתפרס לפלחי שוק נוספים, הוא יתמקד בפלח מסוים וכך ייצור לעצמו מיצוב ובידול.

האפשרות השנייה של אמן החושים בכרמיאל תהיה לפרוץ לפלחים נוספים. הוא ישווק מופע הכולל קטעי טלפתיה במיוחד לבנות, כדי לחדור לשוק בנות המצווה. לחלופין, הוא ישווק עצמו כאטרקטיבי במיוחד כדי לפרוץ לפלח מסיבות הרווקות. כך, בעזרת פילוח ומיצוב נכונים, אמן חושים בכרמיאל ישווק את עצמו נכונה וירחיב את מעגל לקוחותיו.

גגן בעיר

אזור כרמיאל הוא מהגשומים בישראל. מכיוון שכך, גגות נוטים להישבר בעיר וניתן להבחין ביותר ויותר גגנים בעיר. מכיוון שכך, לאור התחרות הגוברת, גם גגן יצטרך לשווק את עצמו בכרמיאל. דרך נפלאה לשיווק תהיה מיצוב כגגן המתמחה בתחום מסוים ולמשוך לקוחות הזקוקים לשירות המסוים.

כך, גגן בעיר יוכל לשווק עצמו בתור גגן המתמחה בביצוע תיקון גגות רעפים בכרמיאל בעוד שהמתחרה של הגגן ישווק עצמו בתור מתמחה באיטום גגות שנסדקו. כך, כלל הצדדים יזכו לנתח מכובד מהשוק באמצעות פילוח, מיצוב ובידול נכונים.

מנעולן

גם מנעולן בעיר יצטרך למצב את עצמו בצורה ייחודית. דרך נפלאה לעשות כן תהיה למצב את עצמו בתור מנעולן המתמחה בביצוע שחזור מפתחות לרכב בכרמיאל שכן לא מדובר בשירות אשר כל מנעולן מסוגל לבצע.

בעל המקצוע

הפילוח

המיצוב

1

אמן חושים בכרמיאל

למשל בר מצוות

מתמחה בהפעלת בר מצווה

2

גגן בכרמיאל

בעלי בתים פרטיים

מתמחה בתיקון רעפים

3

מנעולן בכרמיאל

בעלי רכבים

שחזור מפתחות

לסיכום

לסיכום, מגוון בעלי מקצוע נזקקים לשיווק בכרמיאל. למעשה, כל בעל מקצוע ייתרם משיווק בעיר. השיווק יעשה באמצעות פילוח של הלקוחות של בעל המקצוע, החלטה האם רוצים למצב את בעל המקצוע כמומחה עבור פלח שוק מסוים או לפרוץ לשווקים נוספים וליצור בידול ומיצוב בהתאם.

קרדיט תמונות: canva
 
קרדיט תמונות: canva
 
קרדיט תמונות: canva
 
קרדיט תמונות: canva