כותרת
> C;
1/1

ארבעה טיפים שכל עסק מתחיל צריך לדעת לפני שיווק

כרמיאלי פורסם: 31.03.24 , 11:07ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

הקמת עסק חדש הוא מהלך משמעותי ולא פשוט, שצריך לבצע אותו באחריות, במקצועית ובזהירות רבה.

חברת frontis הינה חברה מובילה המתמחה בייעוץ עסקי לעסקים, חברות וארגונים וכן נחשבת כחברה מובילה בהזנקת עסקים חדשים.

התייעצנו עם מומחי החברה – מהם הטיפים החשובים ביותר שהם יכולים לתת לעסקים מתחילים.

אם את/ה מתכנן/ת לפתוח עסק חדש – הטיפים הללו הם במיוחד בשבילך!

1. בניית תכנית עסקית

בניית תוכנית עסקית שמטווה לעסק את דרכו העסקית ומהווה בסיס לפעולותיו בכל התחומים.

התוכנית העסקית כוללת את הגדרת היעדים והמטרות של העסק, התוכנית הפיננסית שלו, אסטרטגיות שיווקיות ועוד – ובעצם כל מה שהעסק צריך כדי להתחיל ולתפקד בצורה מסודרת ומאורגנת.

התוכנית העסקית מתייחסת לפרטים הגדולים והעיקריים של בניית העסק וכן גם לכל הפרטים הקטנים, השלבים והפעולות המחולקות למשימות קטנות יותר.

מבחינה כלכלית היא מתייחסת להוצאות, להכנסות, למקורות מימון הנחוצים לפעילות העסק במיוחד בחודשיו הראשונים.

מבחינה ארגונית – היא מתייחסת למבנה החברה על כל אגפיה ומחלקותיה, לתחומי האחריות של העובדים במחלקות השונות ולמצבת כוח האדם בכל מחלקה.

מבחינה שיווקית – התוכנית מתייחסת לפילוח קהל יעד למוצרי או לשירותי העסק, לצרכיו הייחודיים, לבידול מוצריו אל מול מוצרי המתחרים, לתכנון מהלכי שיווק עתידיים ועוד.

התוכנית העסקית מותאמת באופן אישי לכל עסק ולוקחת בחשבון את יעדיו ומטרותיו.

אין ספק, שעסק המתחיל את דרכו חייב בתוכנית עסקית כזו שתהווה בסיס איתן לפעילותו - ל-12 חודשים קדימה - ותעזור לו להתבסס בצורה טובה בשוק, תוך ייעול פעולותיו.

2. ניהול כספים תקין, חוקי ויעיל

מה מאפיין ניהול כספי כזה?

  • דיווח לרשויות המס
  • דיווחים חודשיים ושנתיים נכונים ומדויקים, כפי שמורה החוק בישראל, לרשויות המס השונות ותשלום המיסים כחוק ובזמן.
  • הוצאת חשבוניות מס וקבלות
  • רשויות המס יקבעו האם העסק יוגדר כעוסק מורשה או כעסק פטור.
  • לפי קביעה זו יש לנהל את רישום הקבלות, חשבוניות מס וקבלות על כל פעילות כספית המתנהלת בעסק.
  • רישום הוצאות והכנסות
  • רישום מדויק ומסודר של הכנסות והוצאות בעסק.
  • רישום זה הינו הכרחי ע"פ החוק, אבל גם מאפשר לבעל העסק לדעת בכל זמן נתון מהי רמת הרווחיות של העסק.
  • ניהול תזרים מזומנים
  • תזרים המזומנים בעסק מרוויח ומתפקד היטב חייב להיות חיובי.
  • תזרים מזומנים כזה מבטיח שיש לעסק עתודות כספיות לתשלום הוצאות, לניהול יומיומי של העסק ולפיתוח עתידי.
  • פתיחת חשבון בנק נפרד לעסק
  • חשוב להפריד את הפעילות העסקית מהפעילות הביתית של בעל העסק.
  • בדרך זו ניתן לפקח על הרווח וההפסד מהעסק ולנתח את הפעילות הפיננסית בו בנפרד ולא יחד עם הפעילות הפיננסית הביתית של בעל העסק.

3. שיווק העסק

כל עסק, ובמיוחד עסק שרק מתחיל את פעילותו, חייב לפרסם ולשווק את העסק שלו כדי לצבור כמה שיותר לקוחות וכמה שיותר פרסום.

בפעילות השיווקית נכללים גם: תמחור המוצרים, אלו סוגי מוצרים מביאים רווח לעסק ואלו לא, אלו מוצרים דומים יש למתחרים, כיצד ממתגים את העסק ואת מוצריו וכמובן – מציאת קהל יעד מתאים למוצרי/שירותי העסק ומיפוי צרכיהם ודרישותיהם.

חשוב להכין תוכנית שיווקית מפורטת לעסק מתחיל הכוללת את ערוצי השיווק הדיגיטלי והמסורתי שבוחרים בהם.

ערוצי השיווק המומלצים הינם:
- אתר אינטרנט שיש בו תוכן ומידע איכותיים

- פרסום בפלטפורמות החברתיות – פייסבוק, אינסטגראם וכדו'

- קידום אורני וקידום ממומן

- ניוזלטר דרך המייל ללקוחות ברשימת התפוצה

- הודעות SMS, ווטס אפ

- פרסום מסורתי: מדבקות על רכבי החברה, שלטים, מודעות בעיתונים, חלוקת פליירים ועוד


4. היעזרות באנשי מקצוע

יועץ עסקי

כל עסק זקוק ליועץ עסקי ובוודאי עסק בתחילת דרכו.

תפקידו של היועץ העסקי הוא לייעץ לעסק כיצד להתנהל בצורה מקצועית ונכונה מבחינה עסקית, כלכלית, פיננסית ושיווקית.

יועץ עסקי מיומן ובעל ניסיון רב יוכל להטוות את הדרך ולתכנן לעסק תוכנית עסקית מפורטת. כמו כן הוא ילווה את העסק בביצוע פעולות מעשיות להשגת מטרותיו ויעדיו.

רואה חשבון/מנהל חשבונות
ניהול כספים מקצועי בעסק הוא אחד מהפרמטרים שיכול לקדם עסק או לגרום לו לקרוס.

ניהול כספי ויעוץ ע"י רואה חשבון יעזור באופן משמעותי לעסק לנהל נכון את הכנסותיו והוצאותיו, לעבוד בצורה מסודרת וחוקית עם רשויות המס השונות, לייצג את העסק מול הרשויות הללו, לפקח על מצב תזרים המזומנים ולייעץ לגבי לקיחת הלוואות ויצירת קשרים עם גורמי מימון שונים או משקיעים.