כותרת
> C;
1/1
טכנולוגיה ותקשורת

המשולש שהופך קידום אתרים בגוגל לאפקטיבי

כרמיאלי טכנולוגיה ותקשורתפורסם: 17.10.21 , 14:33ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

קידום אתר בגוגל הוא אתגר ואפילו אתגר מורכב, ומצד שני הוא גם תהליך שמניב תועלת רבה מאוד לבעליו של אותו אתר - לטווח ארוך מאוד. כדי להגיע למקסימום הישגים בכל מסגרת תקציב נתונה כדאי לוודא שמתבצעות 3 פעולות עיקריות שמרכיבות משולש אפקטיבי: אופטימיזציה טכנית, העשרת האתר בתוכן איכותי ועיבוי פרופיל הקישורים שמובילים לאתר.

אופטימיזציה טכנית

אתרים רבים לא ממצים את הפוטנציאל שלהם ומקבלים מגוגל ציון נמוך יחסית רק בגלל כשלים טכניים שונים שקל יחסית לתקן.

דוגמה אחת לכך היא זמן טעינה ממושך שגורם לחלק מהגולשים לאבד את הסבלנות ולצאת מהאתר עוד לפני שנכנסו אליו. כתוצאה מכך שיעור הנטישה שמחשבת גוגל גבוה, והדירוג של האתר נפגע. דוגמה נוספת היא העלאת תמונות לאתר ללא תגיות מתאימות שעוזרות למנוע החיפוש להבין מה בעצם מוצג באותה תמונה. קישורים פנימיים שבורים, כלומר כאלה שלא מובילים לעמוד קיים, הם עוד בעיה שחשוב לפתור אותה.

חוויית משתמש אופטימלית

הצלע השנייה במשולש הפעולות הנדרשות לצורך קידום אתרים בגוגל באופן אפקטיבי באמת היא שדרוג חוויית המשתמש, כלומר להעניק לכל גולש וגולשת שנכנסים לאתר מקסימום ערך.

במסגרת המרכיב הזה בעבודת הקידום מוקדשת תשומת לב לעיצוב ולעימוד של כל דף באתר, למבנה שלו ובפרט ליצירת כותרות ותת כותרות שייצרו היררכיה מסודרת שמקלה על הקריאה, לניווט שחייב להיות אינטואיטיבי ונוח.

בנוסף תתבצע הוספת תכנים לאתר באופן קבוע לאורך זמן. כל תוכן חייב להיות כזה שמספק ערך אמיתי לגולשים - מידע עדכני, רלוונטי, מעניין, מועיל וכמובן אמין לחלוטין. בהקשר זה הדגש הבולט ביותר הוא התמדה שכן גוגל מעריכה מאוד אתרים שמתעדכנים באופן קבוע.

דגש נוסף הוא ביצוע מחקר מילות מפתח מסודר עוד בתחילת תהליך הקידום, וביסוס תוכנית התוכן בהמשך הדרך על ממצאי המחקר - כך שגוגל תעניק לאתר ציונים גבוהים עבור מילות מפתח וביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים מחפשים.

קישורים איכותיים

גם ב-2021 קידום אתרים בגוגל עדיין נשען על קישורים, הרכיב שלמעשה היווה את הבסיס ליצירת מנוע החיפוש שהפך לכלי מרכזי בחיים של כולנו. כשמייסדי גוגל הגו את רעיון מנוע החיפוש האוניברסלי באינטרנט, העיקרון שהנחה אותם היה דמוקרטיה: אם אתרים רבים מצביעים על אתר מסוים, כלומר מפנים אליו את הגולשים באמצעות לינקים, סימן שמדובר באתר איכותי ולכן כדאי להציג אותו לגולשים בראש תוצאות החיפושים.

בהמשך, ולאחר שהיו מקדמי אתרים שהשתמשו בשיטות פסולות, האלגוריתם של גוגל שונה. כיום הדגש הוא על קישורים מאתרים שגוגל מתייחסת אליהם כאל מקור סמכות בעצמם, ובנוסף חובה שתהיה זיקה אמיתית בין האתר המפנה לאתר המקודם. חשוב להקדיש תשומת לב גם לעוגן, כלומר הטקסט שעל גביו מופיע הקישור - וההעדפה של גוגל היא לעוגנים שמשתלבים בטקסט בזרימה טבעית (במקום "קראו כאן" למשל).

את כל הפעולות הנ"ל חשוב לבצע באופן מקצועי, ולכן בחירת החברה שתקדם את האתר היא בחירה משמעותית. משרד פרסום ירדן דיגיטל צבר ניסיון רב בקידום אתרים מכל הסוגים ולזכותו נזקפות הצלחות מרשימות מאוד בתחום.