כותרת
> C;
1/1
אוכל

הפשטידות הכי שוות

כרמיאלי אוכלפורסם: 28.05.23 , 10:41ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

חג השבועות חלף עבר לו, אך המתכונים החלביים המזוהים כל־כך עם החג, עדיין כאן, והם טעימים ומשביעים בכל ימות השנה.

פסטות עם רטבים על בסיס שמנת או חמאה, מאפי גבינות שונים, דגים בתנור וכמובן פשטידות, שהן גולת הכותרת של החג. הן מגוונות, טעימות, משביעות ובעיקר קלות להכנה.

ארוחה מושלמת יכולה לכלול מנת פשטידה נהדרת לצד סלט רענן וקינוח קטן לסיום. מנה זו מתאימה גם בשעות הבוקר וגם בערב. פרוסת פשטידה יכולה להיות גם מנה מצוינת בין הארוחות כדי להשביע רעב פתאומי, ויכולה אף לשמש כארוחת בוקר מושקעת במיוחד.

הינה כמה רעיונות לפשטידות מכל הסוגים ובמגוון טעמים. פשטידות שלא כדאי להגביל את הכנתן רק לימי החג.

פשטידת בטטות כתומה וזוהרת

בטטה היא ירק מעניין וייחודי, כזה שפחות מתקשר לפשטידות אך משתלב בהן להפליא. הבטטה נחשבת כמתאימה יותר כתוספת למנה העיקרית, לרוטב שמנת נהדר לפסטה ואף לפירה משודרג. אך היא מככבת במתכוני הפשטידות ומשתלבת נהדר בהם.

ניתן להכין את הפשטידה במגוון דרכים שונות, כאשר בכולן הבטטה היא המרכיב העיקרי. ניתן לבשל אותה ולמעוך לפירה, להוסיף גבינות ולאפות, ניתן לפרוס אותה לפרוסות ולהוסיף לתערובת הגבינות ואף ניתן לחתוך אותה לקוביות קטנות ולהכין קישים אישיים בתבנית מאפינס.

פשטידת פסטה דמוית לזניה

פשטידות פסטה הן הסגנון המועדף על ילדים. מכינים בסיר נפרד את הפסטה ואחר־כך ניתן להוסיף לה תערובת גבינות, ירקות, רטבים שונים לערבב ולאפות בתנור. כל מתכון בסגנון זה יהיה פשוט וקל ואלו ללא ספק פשטידות לשבועות שכולם אוהבים.

אפשר לשלב את רעיון פשטידת הפסטה יחד עם המתכון ללזניה בתנור ולקבל מנת לזניה מעניינת ומיוחדת. פשוט מערבבים את הפסטה עם תערובת הגבינות של הלזניה ועם רוטב עגבניות עשיר וחרפרף, מעבירים לתבנית אפייה משומנת ואופים בתנור עד לקבלת שכבה פריכה ושחומה.

כיוון שזה שילוב בין פשטידה ללזניה, ניתן בקלות לחתוך אותה לריבועים ולהגיש בצלחות אישיות.

לשדרוג המנה ניתן להוסיף לתערובת פטריות פרוסות.

פשטידות ירקות מכל הסוגים

השילוב בין תערובת גבינות לירקות שונים ואפייה בתנור יוצא מדהים בכל פעם מחדש. זוהי אחת הפשטידות האולטימטיביות, כאשר בעצם מדובר במגוון עצום של פשטידות התלוי בהעדפה אישית, מידת ההשקעה ומלאי המצרכים שיש במקרר.

מתערובת של גבינות שונות וירקות נבחרים ניתן להכין בין היתר פשטידת ברוקולי, עם או בלי פטריות, פשטידת בצל וכרישה, פשטידת תירס, עם או בלי פסטה, פשטידת כרובית, פשטידת קישואים ועוד.

פשטידת כרוב סגול קסום

הכרוב אינו נתפס כירק המתאים לאפייה. הוא משתלב היטב בסלטים, מנות אסייתיות מוקפצות וכמובן כמעטפת למיני ממולאים, אך השילוב שלו בתוך פשטידה אינו פופולרי במיוחד.

עם זאת, זהו אחד הירקות הטעימים, הבריאים והיפים שיש לבישול וכמובן שגם לאפייה. כדי לשמור על מראהו הקסום, יש לפרוס אותו לטבעות גדולות ולהניח אותם מעל תערובת הגבינות ולתת לו לשקוע בתוכה מעט. האפייה בתוך תערובת הגבינות תרכך אותו ותעניק לו את הטעמים הרצויים, והמראה שיתקבל בתום האפייה יהיה לא פחות ממהפנט.

טריק דומה ניתן כמובן לעשות עם בצל סגול, ולהחליף את טבעות הכרוב בפרוסות בינוניות של בצל סגול. כיוון שהוא קטן יותר, ניתן להשתמש ביותר טבעות וליצור צורות נפלאות על השכבה העליונה של הפשטידה.

קיש במקום פשטידה

בחג השבועות מוגשות לשולחן אומנם מגוון פשטידות, אך הן יכולות להחליף את מקומן לקישים, אישיים או גדולים. ההבדל בין פשטידה לקיש בא לידי ביטוי בתחתית בצק כלשהי שעליה מונחת בלילת הפשטידה. תחתית הבצק מעניקה לפשטידה מראה אלגנטי ומרשים יותר ואף נותנת לה תוספת גובה.

גם בימים שאינם חג, ניתן להגיש לשולחן קישים בטעמים שונים, ואף להכין אותם בתבנית שקעים אישית. כך למשל ניתן להניח בתבנית השקעים המשומנת ריבועי בצק עלים, ועליהם ליצוק תערובת גבינות ותירס, ירקות אנטיפסטי מוקרמים ועוד.

לסיכום פשטידה היא ארוחה בפני עצמה. היא מגוונת, קלה לעיכול ועוד יותר קלה להכנה, היא נשמרת היטב במקרר וניתן לאכול אותה בכל שעה משעות היום, הן חמה והן קרה. אין זה פלא אם כן, שזו מנה שלא נשארת ייחודית רק לחג השבועות, אלא אחת המנות הפופולריות והאהובות ביותר, כזו אשר מוגשת בבתים רבים בישראל לפחות פעם בשבוע.

קרדיט תמונה: pixabay