תלמידים מכיתות ה-ו סיימו בהצלחה קורס גישור אשר הועבר ע"י מרכז הגישור הקהילתי כרמיאל.

זוהי השנה השלישית של השותפות בין מרכז הגישור הקהילתי ובית ספר כלנית להטמעת שפת הגישור בקרב התלמידים. בשנתיים הראשונות עברו במקביל, צוותי ההוראה וקבוצה של תלמידים, הכשרות והשתלמויות בנושא הגישור, והשנה במקביל להכשרת קבוצה נוספת של מגשרים צעירים, יעברו חלק מהמורות השלמה להסמכה בגישור.
תחום הגישור הקהילתי, במסגרת מרכז הגישור העירוני בכרמיאל, פועל באמצעות המדור לעבודה קהילתית של המינהל לשירותים חברתיים, להטמעת שפת הגישור כדרך חיים בקהילה בכרמיאל.
בין התוכניות הקהילתיות, תכנית הגישור בחינוך מופעלת בחמישה בתי ספר בעיר, בליווי של העובדת הקהילתית מרגנית בן יעקב, עם התייחסות למאפיינים הייחודיים של כל בי"ס, כקהילה בפני עצמה, בתוך הקהילה הרחבה בכרמיאל.
ראש העיר עדי אלדר שיזם את הקמת מרכז הגישור הקהילתי ומקדם את תחום הגישור אמר השבוע: "הגישור בתוך מערכת החינוך, מאפשר מימושם של ערכים חברתיים שונים ורבים כמו: דמוקרטיה, כבוד הדדי, סובלנות והדברות, יצירה משותפת של סביבה פלורליסטית ודמוקרטית".
התהליך מציע כלים ומיומנויות ליישוב מחלוקות בצורה שוויונית, תוך דגש על הקשבה ושיתוף. בטווח הארוך, הטמעה של כלים "גישוריים" תאפשר התמודדות עתידית עם סכסוכים בצורה אופטימלית, למעורבים בקונפליקט.
רמה עובדיה מושקוביץ', מנהלת בית ספר כלנית אימצה את כלי הגישור ופועלת יחד עם צוות ההוראה, ללא לאות לשלב את שפת הגישור בחיי בית הספר, מתוך אמונה בתרומה החינוכית- ערכית של הגישור, לתלמידים ולאקלים הבית ספרי.
סגנית מנהלת בית הספר, ענת אזולאי, מובילה את תחום הגישור בבית הספר, מלווה את קבוצת המגשרים הצעירים ויוזמת תהליכים בבית הספר להטמעת שפת הגישור.