כותרת
> C;
1/1
לימודים

הפקק של דבק הסטיק מנקודת מבטם של הילדים

כרמיאלי לימודיםפורסם: 11.07.16 , 12:25שם הכותב/ת: מערכת הפורטל
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.

כעבור זמן קצר אנחנו שומעים כמה משפטים לא ברורים, שילוב של כעס ובכי.
שאלתינו ״מה קרה?״ לא זוכה לתגובה, הבכי הכועס ממשיך.
אני מחליט לגשת .
כשנכנסתי לחדר היא ישבה בוכה לייד השולחן וכששאלתי, מה קרה?
הראתה לי את דבק הסטיק שבידה ואמרה בבכי ״ הפקק נעלם לי״
ואני מייד מחזיר שאלה ( ושוכח לרגע שהיא רק בת 3 וחצי) אז מה אפשר לעשות?
והיא עונה ״ לא יודעת ״ ובליבה בטח אומרת מה הוא חושב לעצמו , אם הייתי יודעת הייתי בוכה...?
מחליט לשלב רמז בגוף השאלה ״ מה עושים כשרוצים למצוא משהוא?
״ מחפשים״ היא עונה בהתלהבות.
אני מציע פתרון נוסף, למקרה שלא נימצא את הפקק, ומציע לבקש מאמא שקית סנדויץ בה נשים את הדבק שלא יתייבש.
ההצעה לא מתקבלת ואנחנו מתחילים לחפש.
תוך כדי היא מתלהבת ממציאות אחרות שפתאום נזכרת בקיומם והשמחה חוזרת לפנים.
מה זה פה על הריצפה ליד הרגל של הכסא ? אני שואל.
זה הפקק היא עונה בשמחה.
ולסיום אני שואל:
ובפעם הבאה כשלא תמצאי את הפקק מה תעשי?
״ אני אחפש אותו היא עונה בחיוך״

אז נכון בעיננו זה רק פקק ולא נורא לא צריך לבכות , אפשר לקנות מחר אחד חדש בשקל . ( וכנראה שבזמן אחר גם אני הייתי אומר שזו לא סיבה לבכות)
אולם. 
ברגע שאנחנו המבוגרים מבינים שמנקודת מבטו של הילד זה נראה שונה, נוכל לתת לו את הכלים והבחירה באפשרות נוספת לזו שהוא מכיר . הבכי והכעס.

אני מאמין שבפעם הבאה תהיה לה אפשרות ברורה יותר של בחירה בין הבכי לבין החיפוש.

התגובות שלנו המבוגרים הן אילו שמעצבות את דפוסי התגובה של הילדים עכשיו ובעתיד.

אז איך אפשר לדעת מה משפיע על התגובה שלך?


אולי יעניין אותך גם
כרמיאל , בצפון: בתש"פ יתקיימו , לראשונה , אבחונים בסבסוד המשרד, במסגרת התכנית 'מלקויות ללמידה'
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
מאמן לחיים
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
הורים קובלים על מחסור תקציבי שיפגע במיוחד בילדים אוטיסטים ומיוחדים
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
כרמיאל , בצפון : שנת הלימודים תש''ף תתמקד ב 4 עוגנים מרכזיים : פדגוגיה מוטת עתיד , הכלה והשתלבות , חינוך חברתי וערכי וצמצום פערים ושיפור הישגים'
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
כרמיאל , בינוי בצפון בתש''ף : כיתות לימוד חדשות בעלות של מיליוני שקלים
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
יקנעם ושלומי מתמודדים על פרס החינוך הישובי הארצי.ראמה זכתה בפרס המחוזי
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
כרמיאל , בדיון בכנסת : יו'ר ועדת החינוך של הכנסת שיבח את ההובלה של מחוז הצפון לפיילוט
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
כרמיאל : חידוש מרכז ההעשרה למחוננים ולמצטיינים – סנונית ראשונה
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
כרמיאל: מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון וראש העיר משה קונינסקי נפגשו בסוף השבוע
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.