כותרת
> C;
1/1
לימודים

הפקק של דבק הסטיק מנקודת מבטם של הילדים

כרמיאלי לימודיםפורסם: 11.07.16 , 12:25ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.

כעבור זמן קצר אנחנו שומעים כמה משפטים לא ברורים, שילוב של כעס ובכי.
שאלתינו ״מה קרה?״ לא זוכה לתגובה, הבכי הכועס ממשיך.
אני מחליט לגשת .
כשנכנסתי לחדר היא ישבה בוכה לייד השולחן וכששאלתי, מה קרה?
הראתה לי את דבק הסטיק שבידה ואמרה בבכי ״ הפקק נעלם לי״
ואני מייד מחזיר שאלה ( ושוכח לרגע שהיא רק בת 3 וחצי) אז מה אפשר לעשות?
והיא עונה ״ לא יודעת ״ ובליבה בטח אומרת מה הוא חושב לעצמו , אם הייתי יודעת הייתי בוכה...?
מחליט לשלב רמז בגוף השאלה ״ מה עושים כשרוצים למצוא משהוא?
״ מחפשים״ היא עונה בהתלהבות.
אני מציע פתרון נוסף, למקרה שלא נימצא את הפקק, ומציע לבקש מאמא שקית סנדויץ בה נשים את הדבק שלא יתייבש.
ההצעה לא מתקבלת ואנחנו מתחילים לחפש.
תוך כדי היא מתלהבת ממציאות אחרות שפתאום נזכרת בקיומם והשמחה חוזרת לפנים.
מה זה פה על הריצפה ליד הרגל של הכסא ? אני שואל.
זה הפקק היא עונה בשמחה.
ולסיום אני שואל:
ובפעם הבאה כשלא תמצאי את הפקק מה תעשי?
״ אני אחפש אותו היא עונה בחיוך״

אז נכון בעיננו זה רק פקק ולא נורא לא צריך לבכות , אפשר לקנות מחר אחד חדש בשקל . ( וכנראה שבזמן אחר גם אני הייתי אומר שזו לא סיבה לבכות)
אולם. 
ברגע שאנחנו המבוגרים מבינים שמנקודת מבטו של הילד זה נראה שונה, נוכל לתת לו את הכלים והבחירה באפשרות נוספת לזו שהוא מכיר . הבכי והכעס.

אני מאמין שבפעם הבאה תהיה לה אפשרות ברורה יותר של בחירה בין הבכי לבין החיפוש.

התגובות שלנו המבוגרים הן אילו שמעצבות את דפוסי התגובה של הילדים עכשיו ובעתיד.

אז איך אפשר לדעת מה משפיע על התגובה שלך?


אולי יעניין אותך גם
הישגים מרשימים ביותר בזכאות לבגרות לתלמידי אורט פסגות, אורט כרמים ואמית בכרמיאל
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
הדרכת הורים פרטנית – לומדים לדאוג לילדים
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
כרמיאל לא תפסיק את החינוך החברתי!
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
בהתאם להנחיית ראש העיר משה קונינסקי פועלים במינהל החינוך בכרמיאל על הפעלת בתי הספר היסודיים כיתות א' – ד' במתכונת מרבית של ימי לימוד בבית הספר.
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
מסע בזמן ביער הקטן
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
עיריית כרמיאל אפשרה לתלמידי כיתות ה'-ו' מבית ספר אופק ללמוד שאר שכבות בית הספר
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
האם אין פיקוח של העירייה, משרד החינוך על גנים עצמאיים?
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
מדוע סטודנטים בבראודה הוזמנו לשימוע? מדוע נזקקים לעורכי דין?
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
הורים מפגינים להחזרת הסייעות לחינוך המיוחד
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.