כותרת
> C;
1/1
לימודים

הפקק של דבק הסטיק מנקודת מבטם של הילדים

כרמיאלי לימודיםפורסם: 11.07.16 , 12:25שם הכותב/ת: מערכת הפורטל
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.

כעבור זמן קצר אנחנו שומעים כמה משפטים לא ברורים, שילוב של כעס ובכי.
שאלתינו ״מה קרה?״ לא זוכה לתגובה, הבכי הכועס ממשיך.
אני מחליט לגשת .
כשנכנסתי לחדר היא ישבה בוכה לייד השולחן וכששאלתי, מה קרה?
הראתה לי את דבק הסטיק שבידה ואמרה בבכי ״ הפקק נעלם לי״
ואני מייד מחזיר שאלה ( ושוכח לרגע שהיא רק בת 3 וחצי) אז מה אפשר לעשות?
והיא עונה ״ לא יודעת ״ ובליבה בטח אומרת מה הוא חושב לעצמו , אם הייתי יודעת הייתי בוכה...?
מחליט לשלב רמז בגוף השאלה ״ מה עושים כשרוצים למצוא משהוא?
״ מחפשים״ היא עונה בהתלהבות.
אני מציע פתרון נוסף, למקרה שלא נימצא את הפקק, ומציע לבקש מאמא שקית סנדויץ בה נשים את הדבק שלא יתייבש.
ההצעה לא מתקבלת ואנחנו מתחילים לחפש.
תוך כדי היא מתלהבת ממציאות אחרות שפתאום נזכרת בקיומם והשמחה חוזרת לפנים.
מה זה פה על הריצפה ליד הרגל של הכסא ? אני שואל.
זה הפקק היא עונה בשמחה.
ולסיום אני שואל:
ובפעם הבאה כשלא תמצאי את הפקק מה תעשי?
״ אני אחפש אותו היא עונה בחיוך״

אז נכון בעיננו זה רק פקק ולא נורא לא צריך לבכות , אפשר לקנות מחר אחד חדש בשקל . ( וכנראה שבזמן אחר גם אני הייתי אומר שזו לא סיבה לבכות)
אולם. 
ברגע שאנחנו המבוגרים מבינים שמנקודת מבטו של הילד זה נראה שונה, נוכל לתת לו את הכלים והבחירה באפשרות נוספת לזו שהוא מכיר . הבכי והכעס.

אני מאמין שבפעם הבאה תהיה לה אפשרות ברורה יותר של בחירה בין הבכי לבין החיפוש.

התגובות שלנו המבוגרים הן אילו שמעצבות את דפוסי התגובה של הילדים עכשיו ובעתיד.

אז איך אפשר לדעת מה משפיע על התגובה שלך?


אולי יעניין אותך גם
כרמיאל , בצפון :נרשמו עשרות פניות של הורים וילדים שביקשו הגנה על ילדים ונוער מפני חרמות, הדרות , הונאות סייבר, מצוקות נפשיות וסיטואציות רשת שגורמות סבל לילדים
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
כרמיאל : 300 משתתפים בכנס מחוזי למורי אנגלית ברמת 4 ו 5 יחידות לימוד
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
כרמיאל : מאות תלמידים לוקחים חלק במפגשי תמיכה לימודית , למידה חברתית הדדית ושיעורים פרטיים ברשת באמצעות הווטסאפ לקראת בחינות הבגרות
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
כרמיאל : עשרות סייעות נוספות הצטרפו לגני בעקבות רפורמת הסייעת השניה
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
הרשמה למבחן פסיכומטרי – מתי, איך ומדוע?
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ומנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון ערכו היום ביקור במערכת החינוך בכרמיאל כאורחי ראש העיר משה קונינסקי
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
כרמיאל : ערבות הדדית, מעורבות חברתית ותרומה לקהילה
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
תאגיד עין כרמים למען ילדי כרמיאל
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.
ביום ראשון נפתחה שנת הלימוד תש"פ בצורה חלקה וללא תקלות.
שבת בבוקר, אנחנו בחצר עם ארוחת בוקר וקפה והילדה ( כמעט בת ארבע) נכנסה הביתה לחדר המשחקים.